ارز دیجیتال

گزارش سال صرافی نوبیتکس منتشر شد

ایرانیان کجای بازار رمزارزها ایستاده‌اند؟

گزارش سال صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس منتشر شد. به گفته نوبیتکس٬ این صرافی که از سال ۹۶ کار خود را آغاز کرده در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون کاربر دارد و بیش از ۷۰ درصد سهم بازار رمزارزها در ایران را در اختیار دارد. نوبیتکس همچنین در سال گذشته توانسته ۱۷۸ میلیون معامله موفق را ثبت کند.

گزارش سال صرافی نوبیتکس نشان می‌دهد، علاقه ایرانی‌ها به سرمایه گذاری روی دوج‌کوین، بیت‌کوین، کاردانو و اتریوم بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است؛ به‌طوری که دوج کوین ۱۷ درصد از سهم دارایی رمزارزی کاربران این صرافی را به خود اختصاص داده است. بعد از آن بیت‌کوین و اتریوم هر یک با حدود ۱۴ درصد، کاردانو با ۱۱ درصد، شیبا با ۱۰ درصد و تتر با ۷ درصد، بیشترین سهم دارایی کاربران نوبیتکس را به خود اختصاص داده‌اند.

از نکات جالب این گزارش می‌توان به این اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۵۴ میلیون و ۴۴۴ هزار سفارش منجر به معامله در نوبیبتکس ثبت شده است. در این مدت تعداد ۱۳ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۵۳ واریز ریالی، چهار میلیون ۵۶۸ هزار و ۹۴۰ واریز رمزارزی  و ۱۳ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۲۹۸ برداشت رمزارز و ریال انجام شده است.

این گزارش همچنین اطلاعات و آماری درباره میزان تمایل کاربران نوبیتکس به انواع ارزهای دیجیتال، تعداد معاملات آنها، میزان دارایی کاربران رمزارزی با توجه به سن و جنسیت آنها، تعداد سرمایه‌گذاران استان‌های مختلف و… را به نمایش می‌گذارد و می‌توان با استفاده از این آمار، نمایی کلی از اندازه بازار رمزارزها در ایران و ویژگی‌های کاربران این بازار را ترسیم کرد.

برای دریافت فایل گزارش از این لینک استفاده کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا