تکنولوژی

تعلیق فعالیت پی‌پل در روسیه

شرکت پی‌پل (PayPal) در واکنش به حمله نظامی‌ روسیه به اوکراین، ارائه خدمات خود در کشور روسیه را متوقف کرد.

به گزارش رویترز، میخاییل فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین با انتشار نامه‌ای از دن شولمن، مدیرعامل پی‌پل در توییتر، از تصمیم این شرکت آمریکایی برای متوقف کردن فعالیت‌هایش در روسیه خبر داد.

شولمن در این نامه نوشت: با توجه به شرایط فعلی، ما خدمات پی‌پل را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آوریم. همچنین تمام تلاش خود را برای حمایت از کارکنان خود در این منطقه در این برهه زمانی سخت به کار خواهیم بست.

در گزارش رویترز آمده است که پی‌پل تنها برای پرداخت‌های بین المللی در روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شرکت آمریکایی در اوایل هفته جاری، ثبت‌نام کاربران جدید از روسیه را متوقف کرده بود اما تصمیم اخیر این شرکت به منظور توقف تمامی‌فعالیت‌های این شرکت در روسیه اتخاذ شده است.

اقدامی‌که متوجه سرویس انتقال پول متعلق به این شرکت یعنی Xoom نیز خواهد بود. آیدان کلی سخنگوی پی‌پل در گفت‌وگو با وب‌سایت TheVerge اعلام کرد که این شرکت همچنان به کار خود برای پردازش برداشت‌های مشتریان برای مدت زمانی مشخص ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که موجودی حساب‌ها مطابق با قوانین و مقررات توزیع می‌شوند.

با توجه به تحریم‌های مالی اعمال‌شده از سوی ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر، احتمالا برخی از کاربران روسی قادر نخواهند بود از کارت‌های بانکی خود برای پرداخت از طریق پی‌پل اقدام کنند.

پیشتر نیز اعمال برخی تحریم‌ها از سوی تعدادی از شرکت‌ها که بزرگ‌ترین موسسات مالی روسیه را هدف گرفته است، مانع از آن شده بود که برخی کاربران روسی بتوانند از سرویس‌هایی چون اپل پی و گوگل پی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا