ایلان ماسکتکنولوژی

فروش سهام تسلا برای ایلان ماسک و برادرش دردسر شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال تحقیق روی این موضوع است که آیا فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت و برادرش کمیبال ماسک، ناقض قوانین معاملات داخلی ایالات متحده بوده یا خیر.

به گزارش وال استریت ژورنال، این تحقیقات از اواخر سال گذشته و پس از آنکه ماسک و برادرش ۱۰۸ میلیون دلار سهام تسلا را به فروش رساندند، آغاز شد. این فروش سهام یک روز قبل از اینکه ایلان ماسک از دنبال‌کنندگان توییتر خود در قالب یک نظرسنجی این موضوع را مطرح کرد که آیا باید ۱۰ درصد از سهام خود در این شرکت را بفروشد یا خیر، آغاز شده است. او به فالوورهای خود قول داد که از نتیجه نظرسنجی تبعیت خواهد کرد.

در پایان این نظرسنجی، ۵۷.۹ درصد از ۳.۵ میلیون شرکت‌کننده، به گزینه «آری» و ۴۲.۱ درصد به «نه» رای دادند. در پی برگزاری این نظرسنجی، ارزش سهام شرکت تسلا نیز به شدت کاهش یافت.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده کیمبال ماسک که عضو هیئت مدیره تسلان نیز هست، یک روز قبل از آنکه برادرش، این نظرسنحی را توییت کند، ۸۸ هزار و ۵۰۰ سهم این شرکت را به فروش رساند. قوانین معاملات داخلی، کارمندان و اعضای هیئت مدیره را از هرگونه معامله بر اساس اطلاعاتی که هنوز عمومی‌ نشده است، منع می‌کند.

اما شواهد درباره فروش بخشی از سهام تسلا قبل از نظرسنجی برادرش در توییتر، نشان می‌دهد که او در این زمینه تخلف کرده است. وال استریت ژورنال به نقل از چند کارشناس بورس و اوراق بهادار عنوان کرد که رگولاتورها در خصوص این موضوع که آیا ماسک قبل از آنکه کیمبال، سهام خود را در ۵ نوامبر به فروش رساند، به وی درباره تصمیم خود برای اجرای این نظرسنجی اطلاع داده بود یا خیر.

درواقع، این مسئله که آیا کمیبال، نسبت به این نظرسنجی بی‌خبر بوده یا با علم به آن، اقدام به فروش سهام خود کرده است، بسیار حائز اهمیت است. فعلا هیچ اظهارنظری از سوی سخنگوی بورس و اوراق بهادار آمریکا در این خصوص منتشر نشده و تسلا نیز از سال ۲۰۱۹، واحد روابط عمومی‌ خود را تعطیل کرد و از از زمان تاکنون به سوالات خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد.

با این حال، ایلان ماسک در طی هفته‌های اخیر علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اظهاراتی را منتشر و ادعا کرده این نهاد، شرکت تحت هدایت وی یعنی تسلا را تحت «تحیقیات بی‌پایان و بی‌اساس» قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا