تکنولوژیخودرو الکتریکی

شکایت جدید علیه تسلا در پی نقص سیستم تعلیق خودروی مدل ۳

در پی بروز یک تصادف مرگبار در ایالت فلوریدا، شکایتی جدید علیه تسلا و مدیر بخش سرویس خودروها در یکی از فروشگاه‌های این شرکت ثبت شده است.

رویترز در گزارشی نوشت که بر اساس این شکایت، تسلا و مدیر مربوطه به سهل‌انگاری و کوتاهی در انجام وظایف و تعهدات خود متهم شده‌اند. در جریان این اتفاق که ۱۳ سپتامبر سال گذشته اتفاق افتاد، نیکلاس گارسیا به همراه یک مسافر به نام جازمین آلکالا در حین عبور از یک تقاطع در منطقه Coral Gables ایالت کالیفرنیا بودند که قسمت زیرین خودروی تسلا مدل ۳ به سطح جاده برخورد می‌کند و به دنبال آن، خودرو از کنترل خارج شده و پس از برخورد به درخت، دچار آتش‌سوزی شده و این دو سرنشین جان خود را از دست می‌دهند.

وکیل خانواده گارسیا مدعی شده که نقص در سیستم تعلیق خودرو باعث برخورد کف خودروی به سطح جاده و در نتیجه، آتش گرفتن باتری شده است. همچنین در این شکایت آمده که چهار روز قبل از این حادثه، گارسیا خودروی مدل ۳ خود را به فروشگاه تسلا می‌برد تا مشکلاتی همچون فرمان و سیستم تعلیق آن را برطرف کند.

طبق ادعا وکیل گارسیا، مدیر بخش سرویس این فروشگاه، در بازرسی دقیق این خودرو سهل‌انگاری داشته و تسلا نیز به دلیل طراحی چنین سیستمی‌و کوتاهی در راه‌اندازی درست آن، مقصر است.

گزارش اولیه اداره ملی حمل‌ونقل آمریکا نشان می‌دهد که خودرو در پنج ثانیه قبل از تصادف، با سرعت ۹۰ مایل بر ساعت در حرکت بوده و راننده نیز ترمز را فشار نداده است. همچنین در ویدیویی که توسط دوربین یکی از خودروها نزدیک به محل تصادف ثبت شده، جرقه‌هایی از برخورد کف خودرو به سطح جاده را قبل از برخورد نشان می‌دهد.

در گزارش پلیس نیز آمده که خودرو در حین عبوراز تقاطع با یک برآمدگی در جاده برخورد می‌کند. رویترز به این موضوع اشاره می‌کند که تسلا در ماه اکتبر، طی فراخوانی از ۲۷۹۱ مالک خودروهای خود خواسته تا به منظور رفع مشکل تعلیق جلو، به این شرکت مراجعه کنند.

برخلاف دیگر فراخوان‌های تسلا که اغلب از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، مشکلات برطرف می‌شد، در این فراخوان خودروهای مدل Y تولیدشده در بازه زمانی  مارس ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۱ و نمونه‌های مدل ۳ تولیدشده در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ می‌بایست به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های این شرکت مراجعه می‌کردند. حال مشخص نیست که آیا خودروی گارسا نیز در میان این مدل‌ها بوده یا خیر.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا