ایلان ماسکتکنولوژی

کمک ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان ماسک به یک خیریه

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، بخشی از سهام این شرکت خودروسازی را با ارزش تقریبی ۵.۷۴ میلیارد دلار به یک خیریه اهدا کرد.

اسناد به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد ایلان ماسک در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۹ نوامبر، بیش از ۵ میلیون سهم از این شرکت بزرگ خودروسازی دنیا را که ارزش آن حدود ۵.۷۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود، به یک خیره بخشیده است.

در این اسناد، هیچ اطلاعاتی از نام و نشان این خیریه نیامده است. این واگذاری سهام در حالی رقم خورد که اخیرا جنگی لفظی میان ایلان ماسک و برخی از سیاستمداران امریکایی همانند برنی سندرز و الیزابت وارن بر سر موضوعاتی همچون نابرابری و مالیات بر دارایی به راه افتاده است.

ماسک اخیرا در واکنش به اظهارات دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل که ادعا کرده بود تنها دو درصد از دارایی ایلان ماسک می‌تواند معضل گرسنگی در جهان را برطرف کند، گفت اگر سازمان ملل بتواند با ارائه مدارک و شواهد کافی توضیح دهد که با شش میلیارد دلار چگونه می‌خواهد معضل گرسنگی را برطرف کند، سهام خود را برای اختصاص به این امر، به فروش خواهد رساند.

این کمک مالی از سوی ایلان ماسک در حالی اتفاق افتاد که وی اخیرا از تصمیم خود برای پرداخت ۱۱ میلیارد دلار مالیات تا پایان سال جاری میلادی خبر داد که پرداخت این میزان مالیات توسط یک نفر در تاریخ امریکا بی‌سابقه بوده است.

بخش زیادی از ثروت ماسک به تسلا گره خورده است؛ این شرکت در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ توانست با پشت سر گذاشتن تویوتا، خود را به عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی در جهان معرفی کند. حتی در ماه اکتبر گذشته نیز به جمع شرکت‌هایی با ارزش تریلیون دلاری پیوست.

در حال حاضر، او به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود به طوری که ثروت وی حدود ۲۲۷.۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این رقم بیش از ۴۷ میلیارد دلار بیشتر از ثروت دومین فرد ثروتمند جهان یعنی جف بزوس بنیانگذار آمازون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا