شبکه‌های اجتماعی

قابلیت آزمایشی «رای منفی» برای تمامی کاربران توییتر عرضه شد

توییتر اخیرا استفاده آزمایشی از قابلیت «رای منفی» یا همان Downvote را برای تمامی‌ کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان فراهم کرد. قابلیتی که توییتر، تست آن را از سال گذشته آغاز کرد و تنها گروهی از کاربران نسخه وب امکان استفاده از آن را داشتند اما اکنون طبق گفته این شرکت، ویژگی مذکور در اختیار تمامی‌ کاربران نسخه اندروید و آی او اس توییتر در سراسر جهان قرار گرفته است.

برخلاف آنچه در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) مشاهده می‌شود، تعداد نظرات مخالف یا موافق، به صورت عمومی‌ قابل رویت نخواهد بود و تنها توییتر است که به این آمار دسترسی خواهد داشت و می‌تواند از آن برای بررسی واکنش‌ها نسبت به پست‌های کاربران استفاده کند.

این شرکت اعلام کرد که نتایج بررسی‌های اولیه قابلیت رای منفی نشان داد که افراد اغلب، به توییت‌هایی نظر مخالف می‌دهند که حاوی محتوای توهین‌‎آمیز و یا آزاردهنده باشد. به گفته توییتر، قابلیت نظر مخالف، رایج‌ترین روشی است که افراد می‌توانند محتوایی را که نمی‌خواهند ببینند، علامت‌گذاری کنند.

البته کارکرد این ویژگی با گزینه‌هایی همچون بی‌صدا کردن یک مکالمه و یا علامت‌گذاری به عنوان هرزنامه یا محتوای بی‌ربط متفاوت است. نتیجه‌‌ای که توییتر از بررسی این قابلیت در ماه‌های اخیر به دست آورده، نشان می‌دهد که قابلیت نظر مخالف باعث ارتقای کیفیت گفت‌وگوها در توییتر می‌شود. با این شرایط، احتمال عرضه رسمی ‌و دائمی‌این قابلیت در آینده نزدیک بسیار زیاد است.

نظر مخالف و دیسلایک یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاربران به منظور ارائه بازخورد در مورد یک محتوای آنلاین است اما در عین حال می‌توانند مشکل‌ساز باشند. برای مثال، می‌توان از این قابلیت در کمپین‌هایی برای آزار هدفمند برخی کاربران استفاده کرده و اگر به بخشی از الگوریتم توییتر تبدیل شود، این شبکه اجتماعی می‌تواند از آن برای ساکت کردن و سرکوب نظرات مختلف نسبت به برخی موضوعات بهره ببرد.

آزمایش جهانی قابلیت «نظر مخالف» در توییتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا