اسپیس ایکساینترنت

استارلینک از سرویس «پریمیوم» ۵۰۰ دلاری رونمایی کرد

این سرویس می‌تواند سرعتی بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد

شرکت اسپیس ایکس از ارائه سرویسی جدید و پرسرعت برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود خبر داد و اعلام کرد که این سرویس تحت عنوان «پریمیوم» و با قیمت ۵۰۰ دلار در ماه عرضه خواهد شد.

به گفته اسپیس ایکس، سرویس مذکور می‌تواند سرعتی بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد و میزان تاخیر آن نیز ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه عنوان شده است. این در حالی است که سرعت سرویس پایه یا همان استاندارد اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس به۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت می‌رسد.

همچنین سرعت آپلود محتوا در سرویس پریمیوم نیز دو برابر شده و از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت برثانیه به ۲۰ تا ۴۰ مگابیت برثانیه ارتقا یافته است. اما همانطور که اشاره شد، این افزایش اعداد برای کاربران هزینه چند برابری را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر، هزینه سرویس پایه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برابر با ۹۹ دلار است اما به گفته اسپیس ایکس، برای استفاده از سرویس پریمیوم باید در ماه ۵۰۰ دلار پرداخت کرد. علاوه بر این، کاربران پریمیوم می‌بایست دیش یا همان آنتن‌های ویژه این سرویس را نیز خریداری کنند که با قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه می‌شود.

اسپیس ایکس اعلام کرد که عرضه این سرویس از سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون و با پرداخت ۵۰۰ دلار، نام خود را به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان دیش پریمیوم ثبت کنند.

به گفته این شرکت، سرویس پریمیوم برای محیط‌های کاری کوچک، فروشگاه‌ها و همچنین افرادی که به سرعت و کیفیت بالاتری از اینترنت برای مدیریت کارهای خود نیازمندند، گزینه مناسبی خواهد بود.

علاوه بر افزایش سرعت، اسپیس ایکس اعلام کرد که سرویس پریمیوم حتی در شرایط نامساعد آب‌وهوایی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت و از پشتیانی ۲۴ ساعته در تمامی‌روزها برخوردار خواهند بود. این دومین دیش جدید اسپیس ایکس محسوب می‌شود که ثبت سفارش آن در ۱۲ ماه گذشته آغاز شده است..

این شرکت در ماه نوامبر نیز از یک دیش جمع‌وجو و مستطیلی رونمایی کرد که از وزن کمتر و ضخامت بدنه باریک‌تر در مقایسه با دیش دایره‌ای اولیه اسپیس ایکس بهره می‌برد. با این حال، هنوز تردیدها نسبت به ادعاهای اسپیس ایکس زیاد است چراکه به گزارش برخی از کاربران، اگرچه سرعت اینترنت استارلینک در برخی مواقع از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه عبور کرد اما گهگاه با قطعی‌هایی نیز همراه می‌شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا