گوناگون

کدام کشور ها راحت تر اقامت می دهند؟

زندگی در کشور‌هایی که از لحاظ اقتصادی شرایط مناسبی را دارند، شاید در نگاه اول خوب به نظر برسد؛ اما سختی‌های بسیار زیادی دارد. کشور‌هایی که قوانین سختگیرانه‌ای برای پذیرش مهاجران دارا هستند و تنها در صورتی که متقضایان واجد شرایط باشند،   می‌توانند در این کشور‌ها زندگی و کار نمایند. به هیمن خاطر بهتر است که قبل از انجام کار‌های عجولانه به صورت کامل به مهاجرت و سختی‌هایی که در پیش دارد فکر کنید و برنامه مناسبی را برای این مسیر طراحی نمایید. شما ممکن است با هر مشکلی در این راه روبرو شوید و باید برای حل آن راه حلی را در ذهن داشته باشید.

علاوه بر این، باید با افرادی که تجربه و تخصص بالایی در این مسیر دارند، مشورت نمایید. مشورت و کمک خواستن از مشاوران و وکلایی که در این زمینه اطلاعات جامعی دارند، می‌تواند شما را چندین قدم به جلو اندازد. وکلا و مشاورین، دانش حقوقی بالایی در این زمینه دارند و از قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد آگاهی کامل دارند. البته متقاضیان باید آگاهی مناسبی را از کشور‌ها دارا باشند. به همین خاطر ما این مقاله را تدوین و تهیه کرده‌ایم تا شما در رابطه با کشور‌هایی که اقامت راحت‌تری را به مهاجران می‌دهند، اطلاعات مناسبی را کسب نمایید.

معمولا کشور‌های حوزه شینگن مانند ایتالیا، استرالیا، اتریش و… کشور‌های مهاجر پذیری هستند و متقاضیان از روش‌های گوناگونی می‌توانند به این کشور‌ها مهاجرت نمایند. البته کشور‌هایی مثل روسیه و مجارستان نیز شرایط مناسبی را برای پذیرش متقاضیان مهاجرت ارائه کرده‌اند که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به این کشور‌ها مهاجرت کنند. اخذ اقامت ایتالیا، روسیه، مجارستان، استرالیا و… لازمه داشتن شرایط منحصر به فردی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

کشور‌های مناسب برای اقامت

کشور‌های روسیه، مجارستان و ایتالیا کشور‌های مهاجر پذیر هستند و در صورتی که شرایط لازم را برای اخذ اقامت دائم دارا باشید، می‌توانید بدون دردسر اقامت این کشور را اخذ نمایید. در ادامه شرایط مهاجرت هر یک از کشور‌ها را ذکر می‌کنیم تا در صورت تمایل یکی از این روش‌ها را برای مهاجرت انتخاب کرده و به راحتی اقامت دائم آن کشور را اخذ نمایید. البته شرایط متقاضیان مهاجرت برای اخذ اقامت دائم بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

شرایط اقامت در روسیه

روسیه کشوری پیشرفته و مدرن است که مساحت بسیار زیادی دارد. این کشور به علت نزدیکی به قطب شمال، آب و هوای سردسیری داشته و برخی از بخش‌های آن خالی از سکنه می‌باشد. این کشور نزدیک به ۱۴۵ میلیون جمعیت دارد. پایتخت روسیه، شهر مسکو می‌باشد. زبان رسمی این کشور روسی و واحد پولی آن روبل است. متقاضیان از روش‌های گوناگونی می‌توانند به این کشور مهاجرت نمایند مانند سرمایه گذاری، تحصیل، کار، ازدواج و…. البته تمامی روش‌ها موجب اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود.

روش‌های اخذ اقامت روسیه تنها از طریق کار، ازدواج، ثبت شرکت و در برخی از موارد تحصیل امکان پذیر است. متقاضیان باید قبل از هر اقدامی، شرایط خود را سنجیده و بررسی کنند که شرایط شان به کدام یک از روش‌های مهاجرتی نزدیک‌تر می‌باشد. معمولا اخذ اقامت از طریق کار در روسیه و ثبت شرکت در این کشور از سایر روش‌ها آسان‌تر است. متقاضیان با اخذ دعوت نامه کاری از کارفرما روسیه ای، می‌توانند ویزا کاری دریافت کرده و به این کشور سفر نمایند. پس از گذشت ۳ الی ۵ سال از اقامت موقت و کار در این کشور، متقاضی می‌تواند درخواست اقامت دائم نماید.

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت، لازمه ارائه طرح تجاری و بیزینس پلن مناسبی است. این طرح تجاری باید به صورتی باشد که برای کشور روسیه دارای سود و منفعت باشد. در این صورت پس از گذشت مدت زمان معینی و کسب درآمد از آن بیزینس متقاضی می‌تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

شرایط اقامت مجارستان

یکی دیگر از کشور‌های مهاجر پذیر، کشور مجارستان می‌باشد. این کشور نیز روش‌های مختلفی را برای مهاجرت و اخذ اقامت ارائه کرده است. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند. مجارستان یکی از کشور‌های اروپای مرکزی است که نزدیک به ۱۰ میلیون جمعیت دارد. این کشور یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در جهان به حساب می‌آید و هرساله میزبان تعداد زیادی از توریست‌ها می‌باشد. پایتخت مجارستان، شهر زیبای بوداپست است و زبان رسمی آن مجاری می‌باشد.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد مانند سرمایه گذاری، کار، تحصیل، ازدواج، تولد و… که متقاضیان با توجه به شرایط شان می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند. راحت‌ترین راه مهاجرت به مجارستان ۲۰۲۲ از طریق کار، تحصیل، ثبت شرکت و کارآفرینی می‌باشد. متقاضیان می‌توانند با اخذ دعوت نامه کاری از کارفرما مجارستانی، ویزا کاری دریافت کرده و به این کشور سفر نمایند. پس از گذشت ۳ سال از اقامت موقت متقاضی و کار مداوم در این کشور، وی می‌تواند نسب به اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت اقدامات لازم را انجام دهد.

شرایط اقامت و مهاجرت به کشور ایتالیا

ایتالیا یکی دیگر از کشور‌های مهاجر پذیر می‌باشد که شرایط مناسبی برای زندگی و کار داراست. این کشور نیز روش‌های قانونی مهاجرت گوناگونی دارد و متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایند. روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا اعم از سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، ازدواج، تولد، کار، تحصیل و… می‌باشد. تمامی روش‌های مهاجرتی سبب اخذ اقامت دائم این کشور نمی‌شود. متقاضیان تنها از روش‌های کاری، ازدواج، تولد، ثبت شرکت و کارآفرینی می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.

توجه داشته باشید که برای کار در کشور ایتالیا شما باید دعوت نامه کاری از یک کارفرمای ایتالیایی دارا باشید. برای اخذ دعوت نامه کاری تنها کافی است رزومه کاری خود را برای کارفرما ارسال نمایید. این کار م یتواند از طریق موسسات کاریابی نیز صورت پذیرد. ثبت شرکت در ایتالیا نیز موجب اخذ اقامت دائم این کشور می‌شود. این در صورتی است که طرح تجاری ارائه شده توسط سفارت این کشور تایید گردد.

سخن پایانی

مهاجرت به کشور‌های پیشرفته و مدرن از طریق روش‌های قانونی بسیار راحت‌تر و سریع می‌باشد. متقاضیان بهتر است قبل از هر اقدامی با مشاور و وکیل مهاجرتی مشورت نمایند. علاوه بر این، متقاضیان باید اطلاعات جامعی را از شرایط زندگی، هزینه‌های جانبی و… در کشور مقصد را جمع آوری کرده و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا