تکنولوژی

اینتل به دنبال ساخت کارخانه جدید با اختصاص سرمایه‌ ۲۰ میلیارد دلاری

اینتل اخیرا از تصمیم خود برای ساخت یک مجموعه بزرگ تولید تراشه در اوهایو آمریکا خبر داد.

اقدامی‌ که در راستای سیاست‌های پت جلسینگر، مدیرعامل اینتل برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت تولید تراشه در جهان صورت می‌گیرد. اینتل اعلام کرد که برای ساخت این کارخانه، ۲۰ میلیارد دلار سرمایه اختصاص یافته است.

قرار است این سایت در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ هکتار واقع در نیو آلبانی در کلمبوس اوهایو احداث شود. برنامه‌های اولیه اینتل شامل ساخت دو کارخانه تولید تراشه و استخدام ۳۰۰۰ نیروی کار انسانی در این مراکز می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، ساخت این کارخانه در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و اینتل امیدوار است که بتواند تا سال ۲۰۲۵، فرآیند ساخت آن را به اتمام برساند. بلومبرگ در گزارشی که اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ادعا کرد که کاخ سفید به شدت اینتل را از ساخت تراشه در چین منع و به شرکت‌های تولیدکننده تراشه، فشار وارد می‌کند تا فرآیند ساخت محصولات خود را به داخل خاک آمریکا بیاورند و بحران جهانی تراشه را مدیریت و رفع کند.

با این حال، شرکت‌ها در آمریکا از طریق لابی‌گری با رئیس جمهور این کشور سعی می‌کنند تا بودجه مورد نیاز برای تحقیق و تولید تراشه‌ها را تامین کنند. البته از آنجایی که ساخت کارخانه‌هایی از این دست، سال‌ها زمان می‌برد، قطعا چنین راهکارهایی نمی‌تواند در کوتاه‌مدت به رفع بحران تراشه کمک کنند.

به هر روی، اینتل اعلام کرد که برای انتخاب محل احداث این کارخانه، ۳۸ منطقه در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده و در نهایت اوهایو را انتخاب کرده است. این شرکت اعلام کرد که قصد ندارد برای ساخت این کارخانه، مجبور به جابه‌جا کردن ساکنان آن شود.

طبق گفته جلسینگر، این امکان برای اینتل فراهم شده تا در صورت نیاز، مساحت زمین این کارخانه را تا ۲۰۰۰ هکتار گسترش دهد و در آینده تا ۸ کارخانه را در این محل احداث کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا