تکنولوژیمایکروسافت

با مایکروسافت تیمز می‌توانید گوشی خود را به یک «واکی تاکی» تبدیل کنید

مایکروسافت رسما اعلام کرد که از این پس، قابلیت واکی تاکی (Walkie Talkie) در اپلیکیشن تیمز برای تمامی دستگاه‌های اندروید و آی او اس قابل استفاده خواهد بود.

این یعنی دارندگان تمامی‌ گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، گوشی‌های آیفون و آیپدها می‌توانند دستگاه خود را به یک واکی تاکی که از فناوری وای‌فای یا دیتا برای ارتباط بهره می‌برد، تبدیل کنند.

واکی تاکی یک قابلیت ارتباطی است که افراد می‌توانند از طریق یک کانال ارتباطی، با یکدیگر در تماس باشند. دریافت این پیام‌ها تنها در صورت ورود به کانال مربوط امکان‌پذیر است و تا زمانی که اجازه ورود به افراد داده نشود، قادر به دریافت این ارتباط‌ها نخواهند بود.

البته مایکروسافت حدود دو سال پیش از تصمیم خود برای عرضه عمومی‌این قابلیت خبر داد و تا پیش این، قابلیت مذکور به صورت پیش‌نمایش در اختیار برخی کاربران قرار گرفته بود. این شرکت معتقد است که واکی تاکی می‌تواند شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف را از حمل دستگاه‌های بزرگ و حجیم ارتباط رادیویی بی‌نیاز کند و یک روش ارتباطی امن و از طریق ارتباط وای‌فای یا دیتای گوشی دراختیارشان قرار دهد.

مایکروسافت همچنین با شرکت Zebra وارد همکاری شده تا بتوانند قابلیت واکی تاکی را به دستگاه‌های ساخت این مجموعه اضافه کند. در حال حاضر، این قابلیت به صورت پیش‎‌فرض در دستگاه‌ها نصب نشده و شرکت‌ها می‌بایست از طریق ادمین سنتر، آن را به بخش App Setup Policy اضافه کنند.

اِما ویلیامز، از مدیران ارشد مایکروسافت در این باره عنوان کرد بین ماه‌های مارس تا نوامبر سال گذشته، تعداد کاربران اپلیکیشن تیمز رشدی ۴۰۰ درصدی داشت. اضافه کردن واکی تاکی تیمز برای دستگاه‌های موبایلی می‌تواند تا حدی زیادی، از مشکلات مربوط به کمبود نیروی کار و زنجیره تامین کم کند و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، امکان ارتباط بهتر و بی‌دردسری را برای کارکنان مجموعه‌ها و سازمان‌ها فراهم کند.

با مایکروسافت تیمز می‌توانید گوشی خود را به یک «واکی تاکی» تبدیل کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا