گوناگونلپ‌تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی : لپ تاپ‌های مهندسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

سؤال‌های زیر ازجمله سؤال‌هایی هستند که حداقل یک‌بار در هنگام خرید لپ تاپ مهندسی با آن‌ها مواجه می‌شوید؛ و ازاین‌رو نیاز دارید تا اطلاعات کافی در جواب به هر یک از آن‌ها پیدا کنید. لپ تاپ مهندسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • کدام برندها، لپ تاپ مهندسی تولید می‌کنند؟
  • چه مقدار هزینه‌ای برای خرید لپ تاپ مهندسی باید در نظر بگیرم؟
  • بهترین لپ تاپ مهندسی برای دانشجو کدام مورد است؟
  • خرید لپ تاپ مهندسی نو بهتر است یا استوک؟
  • قیمت لپ تاپ مهندسی به چه صورت است؟

مطمئن خریداری که برای خرید لپ تاپ مهندسی، راهنمایی طلب می‌کند؛ دریکی از رشته‌های مهندسی تحصیل می‌کند و یا برای شروع کار خود نیاز به لپ تاپ مهندسی دارد ازاین‌رو باید محصولی را انتخاب کند که با شرایط او سازگار باشد. در این متن ما سعی داشته‌ایم با پرداختن به برندهای مختلف سازنده لپ تاپ‌های مهندسی، ویژگی‌های هر یک از آن‌ها و هزینه‌هایی که باید برای خرید در نظر بگیرید. راهنمایی مناسب برای شما به وجود آوریم. در ادامه و در بخش‌های مختلف متن می‌توانید به‌خوبی راهنمایی خرید لپ تاپ استوک خود را دریافت کنید.

ویژگی یک لپ تاپ مهندسی خوب، شامل چه موارد است؟

حال که قصد انتخاب و خرید لپ تاپ رادارید باید به ویژگی‌های خاص لپ تاپ‌های مهندسی توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی متناسب با رشته مهندسی خود، خریداری کنید. یک لپ تاپ مهندسی خوب، باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

۱- پردازنده قوی در لپ تاپ مهندسی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتخاب و خرید لپ تاپ مهندسی نباید نادیده گرفته شود، پردازنده آن است. نرم‌افزار و برنامه‌هایی که برای رشته‌های مهندسی در نظر گرفته‌شده‌اند، برای اجراشدن به پردازنده‌ای باقدرت فوق‌العاده نیاز دارند و به همین دلیل است که در خرید لپ تاپ مهندسی، باید به این ویژگی توجه داشته باشید.

۲-  لپ تاپ مهندسی با باتری مناسب

معیار دیگر خرید لپ تاپ مهندسی، داشتن باتری مناسب با شارژ دهی و نگه‌داری شارژ، مناسب و بالا است زیرا اجرا هر یک از نرم‌افزارهای سنگین مهندسی، نیازمند به باتری با شرایط مناسب است. علاوه بر آن، ازآنجایی‌که قصد دارید به‌عنوان مهندس، لپ تاپ خود را حمل کنید. داشتن باتری باقابلیت نگه‌داری مناسب شارژ، شمارا از فکر حمل شارژر و پیدا کردن محل مناسب برای شارژ، بی‌نیاز می‌کند.

۳- وزن و بدنه لپ تاپ مهندسی

یکی دیگر از معیارهای قابل‌توجه در انتخاب و خرید لپ تاپ مهندسی، توجه داشتن به باریک بودن و سبک‌وزن بودن این محصول است. شما به‌عنوان دانشجو مهندسی یا یک مهندس، به لپ تاپ مهندسی با کمترین مقدار وزن و بدنه‌ای باریک، نیاز دارید تا بتوانید به‌راحتی آن را همراه خود حمل کنید.

۴- لپ تاپ مهندسی و هارد SSD

شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی که باعث تمایز لپ تاپ‌های مهندسی از لپ تاپ‌های مهندسی می‌شود را به حضور هارد SSD در این محصولات، ارتباط داد. سرعت این هارد در خواندن دیتا و بارگذاری آن بسیار بیشتر هارد معمولی است ازاین‌رو برای لپ تاپ‌های مهندسی، شرایط بهتری را ایجاد می‌کند؛ و ازآنجایی‌که این هارد دارای قیمت بالایی است، معمولاً در لپ تاپ مهندسی میان رده تا بالا رده باید انتظار حضور آن را داشته باشید.

۵- اهمیت سیستم خنک‌کننده در لپ تاپ مهندسی

از ویژگی‌های مهمی که باید لپ تاپ‌های مهندسی از آن، بهره برده باشند؛ سیستم خنک‌کننده آن است زیرا این امر باعث می‌شود تا دستگاه شما طول عمر بیشتری داشته باشد. در خرید لپ تاپ مهندسی، به مناسب بودن سیستم خنک‌کننده‌ی آن‌ها توجه زیادی داشته باشید تا در حین استفاده از آن، به مشکل برنخورید.

۶- نمایشگر مات و باکیفیت برای لپ تاپ مهندسی

ازجمله ویژگی‌هایی که وجود آن‌ها در لپ تاپ، باعث افزایش کارآمدی آن می‌شود؛ نمایشگری با وضوح و کیفیت بالا است. این امر هم در استفاده از نرم‌افزارهایی مثل نرم‌افزارهای طراحی به شما کمک می‌کند و علاوه بر آن مات بودن نمایشگر باعث خستگی کم‌تر چشم شما می‌شود.

۷- انعطاف‌پذیر بودن بدنه لپ تاپ مهندسی

ازآنجایی‌که برخی از افراد در نشست‌های مختلف مرتبط با مهندسی، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های مختلف نیاز به نوت برداری و یادداشت کردن، نکات هستند؛ باید به قابلیت باز شدن ۱۸۰ درجه لپ تاپ توجه داشته باشید. در صورت انعطاف‌پذیر بودن بدنه و باز شدن کامل لپ تاپ، استفاده از آن راحت‌تر است و همچنین اگر به شما اجازه استفاده از قلم هوشمند را بدهد؛ کارایی‌های مختلفی می‌تواند برای شما داشته باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی : لپ تاپ‌های مهندسی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

بهترین برندهای لپ تاپ مهندسی، کدام موارد هستند؟

ازجمله مواردی که در خرید لپ تاپ مهندسی، موردتوجه قرار می‌گیرد در ارتباط با برند سازنده آن‌هاست. معمولاً در فروشگاه‌هایی که برای خرید لپ تاپ مهندسی مراجعه می‌کنید؛ می‌توانید تنوع زیادی از برندهای معتبر و شناخته‌شده را ببینید. شما می‌توانید در هنگام خرید لپ تاپ مهندسی یکی از برندهای زیر را بر اساس شرایط خود، انتخاب کنید.

  • لپ تاپ مهندسی اپل
  • لپ تاپ مهندسی سامسونگ
  • لپَ تاپ مهندسی مایکروسافت
  • لپ تاپ مهندسی ایسوس
  • لپ تاپ مهندسی اچ پی
  • لپِ تاپ مهندسی دل
  • لپ تاپ مهندسی لنوو

هر یک از برندهای سازنده لپ تاپ مهندسی، لپ‌تاپ‌هایی با شرایط و ویژگی‌هایی مختلف دارند که آن‌ها را با عنوان‌های لپ تاپ‌های پایین رده، میان رده و پرچم‌دار عرضه کرده‌اند. انتخاب هر یک از این لپ تاپ‌ها، به هزینه و انتظارات شما مربوط می‌شود و همچنین باید شرایط خود را نیز در نظر بگیرید؛ برخی از لپ تاپ‌ها برای دانشجویان مهندسی مناسب‌ترند و برخی دیگر برای مهندسان.

بهترین لپ تاپ‌های مهندسی اقتصادی، کدام موارد هستند؟

معمولاً لپ تاپ‌های مهندسی نسبت به سایر لپ تاپ‌ها، قیمت بیشتری دارند و نمی‌تواند با در نظر گرفتن هزینه‌های محدود، این محصول را خریدار کنید؛ اما دراین‌بین، هر برند سعی داشته تا لپ تاپ ارزان  تولید کند تا خریداران بیشتری بتوانند از امکانات متنوع آن‌ها، بهره ببرند. برخی از لپ تاپ‌های اقتصادی برندهای مختلف، در اینجا بررسی می‌شود.

۱: لپ تاپ lenovo لنوو – Core i۷.۴۶۰۰U

ازجمله لپ تاپ‌های مهندسی اقتصادی این لپ تاپ برند لنوو است، برای این محصول از حافظه SSD استفاده‌شده به همین دلیل برای استفاده کارهای مهندسی، یکی از میان رده‌های مناسب است و همچنین پردازنده مرکزی آن از نوع نسل یازدهم Core i۳ است. وزن این محصول ۱.۷ کیلوگرم در نظر گرفته‌شده و ازنظر سبک و باریک بودن نیز شرایط مناسبی دارد. نمایشگر آن از نوع مات است و به سبب برخورداری از رزولوشن FHD، در نمایش دادن جزئیات، به‌خوبی عمل می‌کند.

۲: لپ تاپ Latitude ۳۵۱۰ دل – Core i۳ ۱۰۱۱۰U

یکی دیگر از لپ تاپ‌های اقتصادی مهندسی که می‌توانید خریداری کنید، این لپ تاپ برند دل است. این محصول تا حدودی از ویژگی‌های لپ تاپ مهندسی برخوردار است؛ وزن آن ۱.۷۹ کیلوگرم است درنتیجه سبک است و پردازنده ۲ هسته‌ای آن نسل دهم Core i۳ در نظر گرفته‌شده است. همچنین حافظه آن را از نوع هیبریدی انتخاب کرده‌اند که ۱ ترابایت آن به حافظه HDD و ۲۵۶ گیگابایت آن به حافظه SSD تعلق دارد.

۳: لپ تاپ CF2224NIA-14 اچ پی – Core i۵ – ۱۰۲۱۰U

این لپ تاپ نیز ازجمله لپ تاپ‌های اقتصادی است که دارای ویژگی‌هایی مناسب برای رشته‌های مهندسی است. این لپ تاپ مهندسی اچ پی، وزنی در حدود ۱.۵ کیلو دارد و در بین لپ تاپ‌های اقتصادی، از وزن مناسبی برخوردار است. پردازنده آن از نسل دهم Core i۵ است و همچنین ۴ هسته‌ای است. حافظه آن نیز از نوع هیبریدی در نظر گرفته‌شده و ۱ ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD برای این لپ تاپ در نظر گرفته‌شده است.

۴: لپ تاپ VIVOBOOK R565EA – Core i۳ – ۱۱۵G۴

لپ تاپ اقتصادی دیگری که می‌توانید به کمک آن نرم‌افزارهای مهندسی را اجرا کنید و در رده اقتصادی برند ایسوس قرار دارد؛ این محصول است. این لپ تاپ باریک و سبک در نظر گرفته‌شده و وزن آن ۱.۷ کیلوگرم است. رزولوشن آن در FHD است و به همین دلیل در نمایش دادن جزئیات، به‌خوبی عمل می‌کند. حافظه‌ی آن تشکیل‌شده از ۱ ترابایت HDD و ۲۵۶ گیگابایت SSD و در کنار این ویژگی‌ها، از باتری ۲ سلولی با ظرفیت ۳۷ وات‌ساعت نیز برخوردار شده است.

۵: لپ تاپ Surface Laptop Go مایکروسافت – Core i۵-۱۰۳۵G۱

لپ تاپ اقتصادی دیگری که برای رشته‌های مهندسی مناسب است، این لپ تاپ مایکروسافت است که بهترین مشخصه آن وزن ۱.۱۱ کیلوگرم و باتری آن باقابلیت نگه‌داری ۱۳ ساعت شارژ است. این محصول رزولوشن را با ۱۵۳۶x۱۰۲۴ پیکسل انجام می‌دهد و حافظه آن نیز از نوع SSD و ۱۲۸ گیگابایت است.

معرفی ۵ لپ تاپ مهندسی میان رده

سری میان رده لپ تاپ‌های مهندسی، از ویژگی‌ها و مشخصات مناسب‌تری برخوردارند به همین سبب هم برای دانشجویان مهندسی و هم برای مهندسانی که به‌تازگی مشغول به کارشده‌اند، گزینه‌ی مناسبی برای خرید هستند. در اینجا با معرفی چند لپ تاپ مهندسی از برندهای حرفه‌ای، راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی میان رده را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

۱: لپ تاپ ZenBook S۱۳ UX392FN ایسوس – Core i۷ MX150

یکی از لپ تاپ‌های میان رده‌ای که قصد معرفی آن به شمارا داریم، این لپ تاپ حرفه‌ای برند ایسوس است که بدنه‌ی آن باریک و سبک طراحی‌شده به‌نوعی که ۱.۱ کیلوگرم است. پنل نمایشگر آن زاویه دید مناسبی دارد زیرا نوع آن IPS است و رزولوشن آن FHD در نظر گرفته‌شده است. حافظه آن ۱ ترابایت و از نوع SSD است و باتری آن به صورتی طراحی‌شده که می‌تواند بین ۴ تا ۷ ساعت شارژ دهی مناسبی انجام دهد.

۲: لپ تاپ Ideapad3 لنوو – Core i۷.۱۱۶۵G۷ MX45

یکی از میان رده‌های لپ تاپ‌های مهندسی، به برند لنوو و سری Ideapad آن تعلق دارد که وزن آن در حدود ۱.۶۵ کیلوگرم است. این محصول پردازنده نسل یازده Core i۷ است و حافظه داخلی آن را یک ترابایت HDD و ۱۲۸ گیگابایت SSD تشکیل می‌دهد. این محصول برای نمایش دادن جزئیات، به‌خوبی عمل می‌کند و رزولوشن آن FHD است.

۳؛ لپ تاپ Legion ۵ لنوو – Core i۷-۱۰۷۵۰H GTX 1660Ti

یکی دیگر از لپ تاپ‌های میان رده برند لنوو این محصول است که پردازشگر آن از نوع Core i۷ در نظر گرفته‌شده و حافظه آن ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD است. مات بودن نمایشگر، IPS بودن پنل آن و همچنین فول اچ دی بودن از مزایا این محصول است اما وزن آن کمی بیشتر از لپ تاپ‌هایی است که تابه‌حال معرفی‌شده‌اند، وزن آن در حدود ۲.۴ کیلوگرم است.

۴: لپ تاپ ENVY 13-BA1007NE اچ پی – Core i۷-۱۱۶۵G۷ Iris X

میان رده دیگری که می‌توانید به‌عنوان لپ تاپ مهندسی خریداری کرده و از آن در محصول کار و یا برای کارهای پایان‌نامه خود استفاده کنید؛ این محصول است. وزن آن را ۱.۳ کیلوگرم در نظر گرفته و همان‌طور که به نظر می‌رسد باریک است و برای حمل‌ونقل راحت، ساخته‌شده است. حافظه آن از نوع SSD و ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته‌شده و پردازنده گرافیکی آن از نوع Iris X است.

۵: لپ تاپ 15-EF1013 – Ryzen ۷ Vega ۷ اچ پی

لپ تاپ میان رده دیگری که می‌توانید برای انجام کارهای مهندسی خریداری کنید؛ این لپ تاپ اچ پی است که وزن آن در حدود ۱.۶۹ کیلوگرم است. پردازنده مرکزی آن نیز از نوع AMD Ryzen ۷ ۴۷۰۰U است و به‌خوبی می‌تواند کارهای گرافیکی را برای شما راحت‌تر پشتیبانی کند. حافظه آن ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD است و به همین سبب برای برنامه‌های مهندسی و پشتیبانی از آن‌ها، محصولی مناسب است. ازنظر باتری نیز، می‌تواند شارژ خود را تا ۸ ساعت نگه دارد و به همین دلیل نیازی به تمدید شارژ، نیست.

سخت افزار لپ تاپ مهندسی

نتیجه‌گیری

خرید محصولاتی مانند لپ تاپ‌های صنعتی که هم گران‌قیمت و هم حساس هستند باید توسط افراد کار بلد و از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر صورت پذیرد؛ زیرا فابریک بودن این دستگاه‌ها بسیار مهم است. ما به شما سایت لپتاپیفای را برای خرید این محصول و سایر محصولات مهندسی پیشنهاد می‌کنیم. لپتاپیفای، وارد کننده لپ تاپ‌استوک در ایران است که علاوه بر اصل بودن، محصولات را باقیمت‌های بسیار مناسب، همراه با گارانتی اصالت کالا به فروش می‌رساند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا