ایراناینترنت

کابل دریایی ترمیم شد

بازگشت ۴۳۰ گیگابیت ظرفیت به شبکه اینترنت کشور

وزیر ارتباطات دقایقی پیش در صفحه اینستاگرام خود از اتمام کار ترمیم کابل دریایی که اخیرا با مشکل مواجه شده بود خبر داد. با تعمیر این کابل و وصل شدن لینک مربوطه، حالا ظرفیتی معادل ۴۳۰ گیگابیت بر ثانیه به شبکه اینترنت کشور اضافه شده است و به نظر می‌رسد این موضوع بتواند تا حدی کیفیت اینترنت دریافتی کاربران را بهبود دهد.

حدود دو ماه پیش شرکت ارتباطات زیرساخت از بروز مشکل در بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، خبر داد. این قطعی در سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات اتفاق افتاده بود و طبق اعلام این شرکت، ظرفیت پهنای باند بین المللی که به دلیل آسیب این کابل دریایی از دست رفت، چیزی حدود ۴۳۰ گیگابیت بر ثانیه برآورد شد.

با گذشت مدت کوتاهی از بروز این قطعی در کابل دریایی مذکور، کاربران در دسترسی‌های اینترنتی خود با اختلالاتی مواجه شدند و کیفیت اینترنت خصوصا در ساعات پیک با افت قابل توجهی مواجه شد. پس از آن رییس رگولاتوری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ترمیم کابل‌های دریایی کاری زمان‌بر است و با هدف رفع مشکل اینترنت، ظرفیت‌هایی جایگزینی از طریق کانالهای دیگر در حال تامین می‌شوند.

حالا وزیر ارتباطات با اعلام اتمام تعمیر این کابل دریایی اعلام کرده است که ۴۳۰ گیگابیت ظرفیت از دست رفته آماده بازگشت به شبکه است و برای پیشگیری از تکرار چنین اختلال‌هایی مسیرهای جایگزینی در نظر گرفته شده اند.

زارع‌پور در انتهای پست خود ضمن استفاده از هشتگهای «طعم شیرین فناوری» و «سرعت اینترنت»، تاکید کرده است که: «که مطمین باشید هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه هستم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا