اپل

درآمد ۶۰ میلیارد دلاری توسعه‌‎دهندگان از اپ استور در سال ۲۰۲۱

اپل با انتشار گزارشی اعلام کرد که مجموع درآمد توسعه‌دهندگان و برنامه‌سازان اپ استور از سال ۲۰۰۸ یعنی زمان تاسیس این فروشگاه اپلیکیشن، بالغ بر ۲۶۰ میلیارد دلار بوده است.

این آمار و ارقام در حالی منتشر شد که اپل در ژانویه سال گذشته نیز جزییاتی را در این خصوص منتشر و مجموع درآمد توسعه‌دهندگان از اپ استور را برابر با ۲۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد. حال با این اطلاعات، می‌توان گفت که فعالان حوزه توسعه اپلیکیشن در سال ۲۰۲۱، توانستند درآمدی ۶۰ میلیارد دلاری را از آن خود کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که میزان هزینه و پرداختی‌های کاربران در اپ استور بین شب کریسمس تا شب سال نوی میلادی امسال، رشدی دو برابری داشته؛ با این حال، اپل جزییات بیشتری را در این خصوص منتشر نکرد.

اگرچه این اطلاعات نشان می‌دهد که اپ استور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع برای درآمدزایی توسعه‌دهندگان و برنامه‌سازان محسوب می‌شود اما این روزها، توسعه‌دهندگان دل خوشی از اپل و فروشگاه اپلیکیشن این شرکت ندارند.

بدین معنی که اغلب برنامه‌سازان نسبت به سیاست‌های سخت‌گیرانه و محدودکننده اپ استور و به طور خاص، کسر کارمزد ۳۰ درصدی از تراکنش‌های کاربران انتقاد دارند. توسعه‌دهندگان معتقدند که اجبار اپل در عدم استفاده از سیستم‌های پرداخت ثالث برای بازی‌ها و برنامه‌های موجود در اپ استور، عادلانه نیست و می‌بایست این امکان برایشان فراهم شود.

با این حال، در گزارش اخیر اپل آمده که در حال حاضر، بیش از ۷۴۵ میلیون کاربر جزو مشترکان سرویس‌های هستند که برنامه‌سازان و اپل در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این شرکت در طی سال‌های اخیر سرویس‌های جدیدی همچون نیوز پلاس، فیتنس پلاس و اپل تی‌وی پلاس را به مجموعه سرویس‌های خود اضافه کرده است.

با توجه به ارقامی‌که از میزان درآمدهای سرویس‌های اشتراکی منتشر شده، می‌توان گفت که استراتژی اپل در اضافه کردن سرویس‌های جدید نتیجه‌بخش بوده؛ با این حال مشخص نیست که از ۷۴۵ میلیون اشتراک، چه تعداد متعلق به سرویس‌های اختصاصی اپل است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا