گوناگون

بازدید از نمایشگاه اکسپو با تور دبی نوروز ۱۴۰۱

سفر با تور دبی نوروز ۱۴۰۱

از بلندترین آسمان‌خراش جهان گرفته تا بازارهای باستانی که هنوز کالاهای خود را در کوچه‌های تنگ به فروش می‌رسانند، دبی از بسیاری جهات شهر دوقطبی است. شما شهری عظیم پر از شلوغی را خواهید دید که در کنار یک واحه آرام و دور از جمعیت در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

اما در این موقع از سال نمایشگاهی بی‌نظیر در دبی برگزار می‌شود که قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

اطلاعاتی از نمایشگاه اکسپو دبی

بزرگترین نمایش جهان بیش از ۱۹۰ کشور را برای ۱۸۲ روز سرگرمی، نوآوری و موارد دیگر گرد هم می‌آورد.

تاریخ نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو، نمایشگاهی جهانی، که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، معمولاً از ۱ مه تا ۳۱ اکتبر اجرا می‌شود. با توجه به گرمای تابستان در خلیج فارس، قرار بود نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ در اکتبر افتتاح شود. سپس همه گیری منجر به تاخیر یک ساله شد، که موهبت الهی برای کشورهایی بود – از جمله ایالات متحده – که تاسیسات خود را به موقع به پایان نرسانده بودند.

اکسپو ۲۰۲۰ یک نمایشگاه جهانی است که در حال حاضر توسط دبی در امارات متحده عربی میزبانی می‌شود، در ابتدا این فستیوال برای ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود. با این حال، به دلیل همه گیری COVID-19 در امارات متحده عربی، تاریخ‌های جدید ۱ اکتبر ۲۰۲۱ الی ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. علیرغم به تعویق افتادن، برگزارکنندگان نام Expo ۲۰۲۰ را برای اهداف بازاریابی و تجارت در نظر گرفتند. این اولین بار است که نمایشگاه جهانی به جای لغو به تاریخ بعدی موکول می‌شود. مجمع عمومی Bureau International des Expositions (BIE) در پاریس در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ دبی را به عنوان میزبان معرفی کرد.

سالن نمایشگاه اکسپو
سالن نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مساحت ۱۰۸۳ هکتاراست که بین شهرهای دبی و ابوظبی، در نزدیکی مرز جنوبی دبی با ابوظبی واقع شده است. طرح جامع، طراحی شده توسط شرکت آمریکایی HOK است. در اطراف یک میدان مرکزی، تحت عنوان Al Wasl، که توسط سه منطقه بزرگ محصور گشته سازماندهی شده است. هر یک به یکی از موضوعات فرعی نمایشگاه ۲۰۲۰ اختصاص داده شده است یعنی فرصت، تحرک و پایداری.

دبی همچنین بر سرمایه گذاری در بخشهای مختلف مانند رشد اقتصادی، املاک، راههای زیست محیطی و امور عمومی تاکید کرده است. در چند وقت اخیر، دبی سرمایه گذاری‌های عمده‌ای در زمینه املاک و مستغلات انجام داده است و بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی جهان را معرفی کرده است که برنامه ریزی شده است تا آغاز نمایشگاه ۲۰۲۰ آغاز شود. شهر دبی همچنین مشتاق اهمیت دادن به روابط عمومی است. این ابتکار، با عنوان برنامه شادی دوبی، دارای ۱۶ برنامه تحت چهار موضوع است که ۸۲ پروژه را در شهر تنظیم می‌کند و هدف آن تبدیل شدن به شادترین شهر تا سال ۲۰۲۰ است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ با افزایش تولید ناخالص داخلی امارات همراه است.

هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو

هر کشوری که تصمیم می‌گیرد این نمایشگاه را برپا کند هدفی برای آن در نظر گرفته و یک شعار متفاوت برای آن انتخاب کرده است. یکی از مهم‌ترین اهدافی که می‌توان برای اکسپو ۲۰۲۱ دبی عنوان کرد آشنایی با دستاوردها و نوآوری‌هایی است که در عرصه‌های متفاوت اعم از تجارت، فناوری، گردشگری و غیره به دست ایده سازان خلاق، آفریده شده است.

پاویون اکسپو ایران

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self Built Pavilion) خواهد بود و این دومین مرتبه خواهد بود که ایران بصورت مستقل و به شکل پاویون مشارکت خواهد نمود.

در دوره‌های گذشته و تا سال ۲۰۰۰، ایران در پاویون‌های مشترک حضور می‌یافت. و از سال ۲۰۱۵ با دریافت زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو اقدام نمود.

اهداف فرهنگی و اجتماعی ایران در اکسپو:

  • نمایش دستاوردهای نوین
  • معرفی رویکردهای آتی کشور حول محور موضوع اکسپو
  • آشنایی بازدیدکنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای ایرانی
  • جاذبه‌های گردشگری کشور

برای سفر به دبی در نوروز برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای بازدید: در هر فصلی از سال می‌توانید به دبی سفر کنید، با این حال، توصیه می‌شود در ماه‌های خنک و دلپذیر زمستانی و اوایل بهار که تور دبی نوروز 1401 ارائه می‌شود (نوامبر تا آوریل) به خصوص اگر از فضای باز لذت می‌برید یا می‌خواهید در نمایشگاه شرکت کنید.

خوب است بدانید که دمای هوای بیرون در تابستان بسیار بالا خواهد بود و به ۵۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. با این حال پایان اسفند و اوایل فروردین که تور نوروز عرضه می‌شود بهترین زمان سفر به این شهر است.

مدت زمان پیشنهادی: با هزاران جاذبه و تجربه برای کشف، حداقل به چهار تا پنج روز زمان نیاز دارید تا از برترین جاذبه‌های دبی دیدن کنید.

حضور تیم میلان در نمایشگاه اکسپو
حضور تیم میلان در نمایشگاه اکسپو

لوازم مورد نیاز سفر به دبی

لباس: این باید مطابق با زمانی باشد که قصد بازدید از آن را دارید. وقتی نوبت به لباس پوشیدن می‌رسد، برنامه سفر خود را بررسی کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید.

  • در سایت‌های مذهبی، خانم‌ها باید لباس‌های گشادی بپوشند که سر، شانه‌ها و زانوهای شما را بپوشاند.
  • پارک‌های موضوعی،  لباس‌های راحت را انتخاب کنید که آشکار نباشد.
  • در سواحل، می‌توانید هر چیزی را که معمولاً در بازدید از ساحل خود می‌پوشید بپوشید. اما، مطمئن شوید که ملایم لباس می‌پوشید و برهنه نمی‌شوید.
  • حالا حتی اگر تابستان یا زمستان است، ملایم لباس بپوشید. اما در عین حال موارد ضروری همچون یک ژاکت کش باف پشمی همراه خود داشته باشید، زیرا مراکز خرید و سایر جاذبه‌های داخلی دارای تهویه مطبوع هستند و بنابراین در هر آب و هوایی فوق‌العاده خنک هستند.

لوازم آرایشی و داروها: علاوه بر کرم‌ها و داروهای آرایشی معمولی‌تان، حتما یک ضد آفتاب با کیفیت خوب نیز تهیه کنید، زیرا دبی در تمام طول سال آفتاب شدید دارد.

سایر لوازم جانبی: کلاه، عینک آفتابی و یک جفت کفش با کیفیت خوب.

گجت‌ها: در دبی چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد به این معنی که اجازه می‌دهد عکس‌هایی با ارزش اینستا نیز داشته باشید. بنابراین با (دوربین، سه پایه و غیره) آماده باشید تا بهترین کلیک‌ها را ثبت کنید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا‌هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www. alefbatour. com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www. alefbatour. com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا