خودرو الکتریکیسونی

رونمایی سونی از شاسی‌بلند الکتریکی «ویژن-اس»

سونی در جریان رویداد بزرگ CES ۲۰۲۲ از شاسی‌بلند الکتریکی مفهومی‌خود به نام ویژن-اس (Vision-S) رونمایی کرد.

بازار نوظهور خودروهای الکتریکی بسیاری از شرکت‌ها را برای ورود به این حوزه و تصاحب سهمی‌برای خود وسوسه کرده است. شرکت سونی نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری، با رونمایی از خودروی الکتریکی جدید خود در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲، زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد.

این شرکت در سال گذشته نیز از یک سدان الکتریکی به همین نام یعنی ویژن-اس رونمایی و پس از اعلام همکاری با چند شرکت خودروساز، تصاویر و ویدیوهای متعددی را از طراحی و تست رانندگی این خودرو منتشر کرد.

اگرچه تاکنون بحثی از ورود جدی سونی به بازار خودروهای الکتریکی مطرح نبود اما این شرکت رسما به این شایعات پایان داد و با رونمایی از مدل شاسی‌بلند ویژن-اس، از حضور قدرتمند خود در این بازار خبر داد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل و رئیس سونی در CES ۲۰۲۲ به روی صحنه آمد و علاوه بر نمایش نسخه سدان ویژن-اس، از مدل شاسی‌بلند این خودرو الکتریکی نیز پرده برداشت. به گفته یوشیدا، هر دو مدل متنی بر یک پلتفرم الکتریکی هستند و نسخه شاسی‌بلند از قابلیت جا دادن هفت سرنشین در خود نیز بهره می‌برد.

این محصول جدید همچنین به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هر کدام می‌توانند به طور جداگانه، توانی معادل ۲۶۸ اسب بخار را تولید کنند. کابین خودرو نیز بسیار مدرن و امروزی طراحی شده به طوری که از سه نمایشگر بزرگ که کل داشبورد را می‌پوشانند بهره می‌برد.

سونی و رونمایی از  شاسی‌بلند الکتریکی »ویژن-اس»

دو نمایشگر برای پخش محتواهای چند رسان‌های نیز پشت سری صندلی‌های جلویی جای گرفته است. سونی هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان عرضه هیچ یک از این دو مدل سدان و شاسی‌بلند منتشر نکرده است.

گفته می‌شود که این خودروها در بهار امسال وارد فاز تولید خواهند شد و بنابراین، این انتظار چندان طولانی نخواهد بود.

سونی و رونمایی از  شاسی‌بلند الکتریکی »ویژن-اس»

نوشته های مشابه

‫589 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا