گوناگون

چگونگی تهیه هاست رایگان وردپرس

وردپرس روز به روز در حال محبوب‌تر شدن است و کسانی که می‌خواهند سایت راه بیندازند، معمولا از این پلتفرم استفاده می‌کنند. هاست رایگان نیز از دیگر مواردی است که همه به دنبال آن هستند. زیرا بسیاری از افراد نمی‌خواهند بودجه زیادی را به این بخش تخصیص دهند و ترجیح می‌دهند از موارد رایگان کمک بگیرند. ما در این مقاله قصد داریم چندین هاست رایگان را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دنبال هاست وردپرس خوب هستید، این مقاله را از دست ندهید.

هاستینگ یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های یک سایت وردپرسی است. برای این که مطمئن شوید سایت‌تان دچار مشکل نمی‌شود و کاربران تجربه خوبی از مشاهده آن خواهند داشت، باید از یک سرویس هاست خوب استفاده کنید. معمولا هاست‌های خوب هزینه‌ای را برای شما به همراه دارند. چندین ارائه دهنده سرویس هاست وجود دارد که عملکرد قابل قبولی را در ازای مبالغ کمتر به کاربران ارائه می‌دهند. با این وجود اگر می‌خواهید سایتی بدون سرمایه‌گذاری مالی به وجود آورید، انتخاب‌هایی برای این کار نیز پیش روی‌تان قرار دارد. هاست رایگان همیشه چیزی بوده که کاربران به دنبال‌اش بوده‌اند و امروز ما قصد داریم برخی از این موارد را در این زمینه به شما معرفی کنیم. پس برای دیدن لیستی از چند هاست وردپرس خوب، تا انتهای این مطلب همراه‌مان باشید.

WordPress.com

هاست وردپرس

WordPress.com در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های مخصوص ساخت سایت در دنیا به حساب می‌آید. به لطف وردپرس شما می‌توانید یک سایت کاربردی را بدون صرفی هیچ هزینه‌ای به وجود آورید. این پلتفرم که می‌توان آن را یک هاست رایگان بسیار خوب دانست، به کاربران اجازه می‌دهد بدون داشتن کوچک‌ترین دانشی از برنامه‌نویسی و کدنویسی، هر نوع سایتی که دوست دارند را بسازند. همچنین در وردپرس می‌توان تعداد بسیار زیادی قالب حرفه‌ای پیدا کنید و آن‌ها را برای طراحی و زیبا کردن سایت‌تان به کار ببرید. به خاطر استفاده طراحی خوب و وجود بلاک‌های مختلف، شخصی‌سازی سایت نیز در این پلتفرم کار ساده‌ای است.

علاوه بر این، شما به تنظیمات پیش‌فرض محدود نیستید و می‌توانید از بخش مخصوص موارد جدیدی نظیر افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلف را اضافه کنید تا دست‌تان برای کار کردن بازتر شود. همچنین اگر از گوشی موبایل‌تان استفاده زیادی می‌کنید، می‌توانید با اپلیکیشن مخصوص این دستگاه‌ها نیز استفاده کرده و سایت‌تان را با آن مدیریت کنید. در انتها باید اشاره کنیم که هاست وردپرس بسیار قدرتمند است و می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

ویژگی‌ها:

  • امکان ساخت یک سایت قدرتمند با استفاده از پلن‌های پرداختی مختلف و همچنین وجود حالت رایگان
  • وجود قالب‌های متنوع و قابل شخصی‌سازی که به طراحی سایت‌تان بدون صرف وقت و هزینه زیاد، کمک می‌کند
  • وجود نرم‌افزار برای کامپیوتر و موبایل که راحت شدن کارها را به دنبال دارد
  • به خاطر ارتباط خوب‌اش با موتورهای جستجو و بهینه بودن این پلتفرم، به اشتراک گذاشتن مطالب بازخوردهای خوبی به دنبال دارد

Weebly

Weebly یکی دیگر از پلتفرم‌های مخصوص ساخت سایت است که یک پلن رایگان را نیز ارائه می‌دهد. به لطف این پلن کاربران می‌توانند بدون صرف هزینه و اختصاص بودجه کلان به این بخش، صاحب یک سایت شوند. طراحی این سایت به شکلی است که می‌توانید به سادگی آن را شخصی‌سازی کنید. همچنین Weebly ابزار مختلفی را در دسترس شما قرار می‌دهد تا بتوانید سایت دلخواه‌تان را بدون هیچ تلاش خاصی به وجود آورید. همچنین ابزارها و راهنماهایی در این پلتفرم برای تازه‌واردتان در نظر گرفته شده که برای شروع کار به آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، در Weebly شما به بازاریابی، تبلیغات و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی دسترسی خواهید داشت که هر یک از آن‌ها در رشد و توسعه سایت‌تان می‌توانند برای‌تان مفید واقع شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم کاربر پسند بودن آن است. همچنین تیم پشتیبانی Weebly نیز بسیار قابل اعتمادند و می‌توانند به نحو احسن مشکلات‌تان را حل خواهند کرد. به لطف این پلتفرم کاربران می‌توانند یک سایت برای کارهای اساسی خود به وجود آورند و اعتبارنامه SSL را به صورت رایگان دریافت کنند. اگر یک هاست رایگان مناسب می‌خواهید، حتما Weebly را مد نظر داشته باشید.

ویژگی‌ها:

  • وجود ابزار جامع برای ساخت سایت که به شما اجازه می‌دهد سایت دلخواه‌تان را به سادگی هر چه بیشتر خلق کنید
  • وجود قالب‌های رسپانسیو و تمپلیت‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند به راحتی سایت‌شان را طراحی کرده و شکل و شمایل مناسبی به آن بدهند
  • وجود زمینه سئو قدرتمند که شناسایی شدن سایت‌تان توسط موتورهای جستجو را تضمین می‌کند
  • برای سادگی کار در طراحی و … می‌توانید از تکنیک درگ و دراپ (Drag and Drop) استفاده کنید
  • وجود چندین گزینه هاستینگ ویدیو

Wix

Wix گزینه‌هایی عالی برای کمک به شما جهت ساخت یک وب‌سایت رایگان ارائه می‌دهد. بر اساس نیازتان و چیزی که مد نظر دارید، می‌توانید از ابزار بسیار قدرتمند این پلتفرم استفاده کرده و سایت‌تان را بسازید. البته Wix به شما یک پلن تمام رایگان نمی‌دهد. اما با این حال می‌توانید به مدت 14 روز از آن بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنید و سایت‌تان را به وجود آورید. در Wix شما می‌توانید از تمپلیت‌هایی استفاده کنید که توسط افراد حرفه‌ای و متخصص ساخته شده‌اند. همچنین ابزار متنوعی در این بستر برای شما فراهم شده‌اند که می‌توانید به استفاده از آن‌ها، سایت‌تان را مدیریت کنید. علاوه بر این، کاربر در Wix می‌توانند ابزارهایی مخصوص سئو، لوگوساز و دامنه‌های سفارشی مختلفی را پیدا کنند. این پلتفرم، هاست رایگان بسیار خوبی را به کاربران‌اش ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها:

  • یک سایت‌ساز محبوب که پلن رایگان، هرچند محدود، دارد
  • اگر از پلن‌های اختصاصی استفاده کنید، هاستینگ رایگان محسوب می‌شود
  • وجود تمپلیت‌های متنوعی که می‌توانید هر کدام که دوست دارید را از میان‌شان انتخاب کنید
  • نام‌های دامنه سفارشی
  • وجود Analytics و ابزارهای پیشرفته مخصوص سئو

000Webhost

اگر شما می‌خواهید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، یک سایت وردپرسی را راه بیندازید، 000Webhost می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. این پلتفرم از تکنولوژی‌ها و امکانات بسیار جدید بهره می‌برد و می‌تواند انتخاب مطمئنی برای شما باشد. همچنین سرعت آن بسیار بالا بوده و از این نظر جای حرفی باقی نمی‌گذارد. شما به لطف 000Webhost که می‌توان آن را یک هاست وردپرس بسیار خوب دانست، می‌توانید به صورت رایگان یه سایت بسازید و به یک پنل مدیریتی سفارشی دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این پلتفرم صرفا نیاز به ثبت نام کردن دارید و کار کردن با آن بسیار ساده خواهد بود. همان‌طور که گفتیم بحث اصلی ما بخش رایگان آن است، اما اگر خواستید به گزینه‌ها و قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به راحتی پلن خود را به حالت پولی تغییر دهید.

ویژگی‌ها:

  • ارائه هاست رایگان برای افرادی که قصد صرف هزینه‌ی زیادی برای این کار ندارند
  • وجود پهنای باند 3 گیگابایتی و 300 مگابایت فضای خالی
  • CPanel برای مدیریت راحت سایت
  • نصب خودکار وردپرس
  • سایت‌سازی که می‌توان به سادگی از آن استفاده کرد

AccuWeb Hosting

AccuWeb بدون شک در بین ارائه دهنده‌های هاست وردپرس رایگان یکی از گزینه‌های خوب به شمار می‌رود. با پلن رایگان این پلتفرم شما می‌توانید به تمام سرویس‌های ضروری و مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. اگر پس از مدتی سایت‌تان رشد خوبی را تجربه کرد و می‌خواستید آن را گسترش دهید، می‌توانید به سادگی پلن رایگان‌تان را به پلن پولی تغییر دهید. هرچند برای استفاده از هاست رایگان AccuWeb، باید یک دامنه از پیش ثبت شده داشته باشید که آن رایگان نیست.

ویژگی‌ها:

  • پلن هاست رایگان وردپرس
  • وجود قابلیت‌های پیشرفته همراه با CloudLinux، CloudFlare و xVarnish
  • دسترسی کامل به CPanel
  • فاقد تبلیغات
  • برای ثبت نام نیازی به کارت اعتباری نیست

Freehostia

Freehostia نیز یک پلتفرم هاست وردپرس است که به صورت رایگان خدمات‌اش را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید از آن برای سایت وردپرسی خود بهره ببرید. همچنین یکی از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم، عدم وجود تبلیغات در آن است. شما می‌توانید تنها با یک کلیک وردپرس را نصب کرده و تا 5 دامنه‌ی هاست شده را مدیریت کنید. همچنین Freehostia به کاربران‌اش سه اکانت ایمیل ارائه داده و فضایی به اندازه 250 مگابایت را در اختیارشان قرار می‌دهد. علاوه بر این، شما می‌توانید به راحتی VPS پیدا کنید و پلن‌هایی مخصوص و مورد نیازتان را وقتی به منابع بیشتر نیاز داشتید، می‌توانید بیابید.

ویژگی‌ها:

  • سرویس هاست رایگان بدون وجود تبلیغات
  • وجود قابلیت نصب برنامه‌های وب تنها با یک کلیک که وردپرس نیز شامل‌شان می‌شود
  • 5 دامنه هاست شده و 3 اکانت ایمیل کاری
  • به آسانی می‌توانی پلن رایگان را به پلن پولی تغییر دهید

x10 hosting

x10 hosting به شما یک سرویس هاستینگ ابری ارائه می‌دهد که موجب می‌شود با آن بتوانید به سرعت یک سایت کاربردی را راه بیندازید. به لطف این پلتفرم شما به یک پکیج کامل هاستینگ وب دسترسی پیدا خواهید کرد که شامل PHP،My SQL  و  cPanel می‌شود. X10 hosting از تکنولوژی‌های پیشرفته بهره‌مند است که SSD نیز یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. در نتیجه می‌توانید از این پلتفرم انتظار ارائه‌ی عملکردی پایدار و خوب را داشته باشید. در نتیجه می‌توان از آن به عنوان یک هاست وردپرس رایگان و خوب یاد کرد.

ویژگی‌ها:

  • وجود پلن هاست رایگان وردپرسی با قابلیت‌های پیشرفته
  • امکان نصب وردپرس تنها با یک کلیک
  • وجود ابزارهای پیشرفته برای مدیریت بخش‌های مختلف و داشتن کنترل کامل روی سایت
  • داشتن یک تیم پشتیبانی قابل اطمینان

WPNode

شما با استفاده از WPNode می‌توانید به گزینه‌های هاستینگ مقرون به صرفه‌ای برای سایت وردپرسی‌تان دسترسی پیدا کنید که یکی از این پلن‌ها رایگان است. البته در پلن رایگان فضا و پهنای باند محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهید به تمام امکانات کاربردی و ضروری دسترسی داشته باشید، باید پلن پولی را مد نظر قرار دهید. با این حال پلن رایگان را نباید اصلا دست کم بگیرید. در WPNode که یک هاست وردپرس بسیار خوب محسوب می‌شود، هیچ خبری از تبلیغات نیست و امنیت آن نیز بسیار بالا است.

ویژگی‌ها:

  • ارائه سرویس رایگان هاست برای سایت وردپرسی که فاقد تبلیغات است
  • پایدار بودن و داشتن امنیت بالا
  • عملکرد خوب
  • ساده بودن تغییر پلن به حالت پولی

InfinityFree

InfinityFree یک هاست وردپرس رایگان است که در کمترین زمان ممکن می‌تواند امکانات‌اش را به شما ارائه دهد و همچنین بسیار پایدار بوده و به هیچ وجه ناامیدتان نمی‌کند. کاربران هم می‌توانند از نام دامنه خود استفاده کنند و هم قادر به استفاده از پسوندهای ساب دامینی هستند که در دسترس قرار دارند. وقتی از پلن هاستینگ استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که سرویس هیچ تبلیغاتی را به نمایش درنمی‌آورد. همچنین در InfinityFree هیچ خبری از محدودیت در پهنای باند یا حافظه ذخیره‌سازی نیست.

هاست InfinityFree

ویژگی‌ها:

  • یکی از سریع‌ترین گزینه‌ها در بین سرویس‌های هاست رایگان
  • قابل اطمینان بودن و عدم وجود محدودیت در پهنای باند یا فضای ذخیره‌سازی
  • نصب آسان وردپرس
  • حق انتخاب برای استفاده از دامنه شخصی یا ساب دامین

سایت‌های مختلفی وجود دارند که هاست‌ها رایگان ارائه می‌دهند. اما قطعا رایگان بودن تنها چیزی نیست که به دنبال آن هستیم. در واقع ارائه دهنده هاست رایگان باید بتوانید امکانات خوبی را نیز ارائه دهد. این هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ما برای چینش لیست فوق بود. در حقیقت ما تصمیم گرفتیم هاست‌هایی را به شما پیشنهاد کنیم که علاوه بر رایگان بود، امکانات خوبی را نیز ارائه دهند. موارد معرفی شده در این لیست همگی دارای این ویژگی هستند و می‌توانند برای هر کاربری مفید واقع شوند.

حال که آموزش مربوط به هاست وردپرس را مشاهده کردید و هاست‌های رایگان را شناختید، شاید دلتان بخواهد یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و مشغول به فروش محصول یا خدمتی شوید. برای این منظور باید از یک افزونه قدرتمند به نام ووکامرس کمک بگیرید. در این کتاب ارزشمند در حوزه آموزش ووکامرس، هرچه که برای نصب و راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی وردپرس یعنی ووکامرس بر روی کامپیوتر شخصی یا بر روی سایت خود نیاز دارید (راه اندازی فروشگاه، تنظیم فروشگاه، افزودن محصول، قیمت گذاری، درگاه های بانکی ایرانی و …) به صورت تصویری و کاملا استاندارد بیان شده است. این بود هر آنچه باید درباره هاست‌های وردپرس می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا