اپل

پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارکنان برای جلوگیری از مهاجرت به شرکت‌ رقیب

هرگز نمی‌توان نقطه پایانی را برای رقابت در میان اهالی سیلیکون ولی متصور بود. اپل اگرچه پیشتر یکی از مدیران تیم Oculus شرکت متا را به استخدام خود درآورده اما این روزها تلاش می‌کند تا به طرق مختلف از قبیل اعطای پاداش‌هایی در قالب سهام، از مهاجرت کارکنان مستعد و مدیران خود به شرکت رقیب یعنی متا جلوگیری کند.

به گزارش بلومبرگ، اپل اخیرا طرحی را در قالب اعطای سهام به برخی از کارکنان خود آغاز کرده که طبق گفته مارک گورمن‌‏ خبرنگار این نشریه، ارزش این سهام‌های برای واگذاری، از ۵۰ هزار دلار شروع شده و به ۱۸۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

بر اساس گفته افراد نزدیک به اپل، هفته گذشته این شرکت به برخی از مهندسان خود در بخش‌های طراحی چیپست، سخت‌افزار و گروه‌های نرم‌افزاری اعلام کرده که پاداش‌هایی را در قالب سهام و خارج از برنامه اعطا خواهد کرد که به صورت محدود در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود که تاکنون برخی از مهندسان اپل ماهانه مبالغی را در قالب سهام و به ارزش حدود ۸۰ هزار، ۱۰۰ هزار و ۱۲۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند و دلیل این پرداختی نیز عملکرد و اثربخشی بالا عنوان شده است.

افراد نزدیک به شرکت اپل ادعا کرده‌اند که چنین امتیازها و پرداخت‌هایی در شرکت اپل کم‌سابقه بوده است چرا که غالبا این شرکت علاوه بر حقوق پایه، پاداش‌هایی را در قالب سهام و یا به صورت نقدی به حساب کارمندان خود واریز می‌کند. به گفته این افراد، اعطای چنین پاداش‌هایی در این برهه از زمان، عادی نیست.

اپل در طی یک ماه‌های اخیر تعدادی از مدیران ارشد و مهندسان رده‌‎بالای پروژه ساخت خودروهای الکتریکی خود موسوم به Apple Car را از دست داده است. این شرکت همچنین با چالش دیگری برای بازگرداندن کارکنان خود به محل کار روبه‌روست که با توجه به شرایط این روزهای همه‌گیری کرونا، بعید به نظر می‌رسد که بتواند به این زودی‌ها به خواسته خود برسد.

شواهد نشان می‌دهد که این شرکت تمامی‌تلاش خود را به کار بسته تا به هر نحو ممکن، کارمندان مستعد و کارکشته خود را حفظ کند چرا که چندین محصول این شرکت هنوز به مرحله رونمایی نرسیده‌اند و نیاز به توسعه و کار بیشتر دارند. حال اگر این نیروها از این شرکت خارج شوند، بی‌تردید توسعه این محصولات نیز با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا