گوناگون

۱۲ نکته مهم برای سئو سایت در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۱ صنعت جستجوی آنلاین دست خوش تغییرات زیادی شد، مثلا شاهد بودیم که

  • الگوریتم‌های جستجوی گوگل بهتر شدن
  • در صفحه نتایج جستجوی گوگل امکانات جدیدی اضافه شد
  • گوگل جواب سوال کاربران را در همان صفحه جستجو نمایش می‌دهد
  • جستجوی موبایل رشد چشمگیری داشت

۱۲ نکته مهم سئو که باید آنها را بدانید

در ادامه شماری از مهم ترین نکاتی که باید در سئو وبسایت ها رعایت کنید را ذکر میکنیم:

۱. داشتن یک نسخه موبایل استاندارد از سایت اولویت اصلی شما باشد

بیش از ۶۸ درصد جستجو‌های سال گذشته از طریق تلفن همراه (موبایل، تبلت و غیره) انجام گرفته است، گوگل جهان را اینطور توصیف می‌کند، «امروز جهان متحرک هست»، پس باید با استراتژی قوی به سراغ ساخت یا اصلاح نسخه موبایل وب سایت خود بروید و حتما اصول تجربه کاربری را برای نسخه موبایل در نظر بگیرید.

بنابراین، هر سایت قدیمی  که به درستی در تلفن همراه کار نمی‌کند و تجربه کاربری را  نادیده می‌گیرد، باید رسیدن به رتبه اول گوگل را فراموش کند.

۲. پیاده سازی جستجوی صوتی در سایت

جستجوی صوتی موضوع جدیدی نیست الکسا، سیری و دستیار گوگل این راه طولانی را طی کرده اند. فراموش نکنید که آینده برای این فناوری است، حدود ۵۵ درصد از مردم آمریکا انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ از تکنولوژی جستجوی صوتی استفاده کنند. جستجوی صوتی حس بهتری را به کاربر می‌بخشد بنابراین شما باید برای ایجاد این تجربه درسایت خودتان هرچه زودتر اقدام کنید.

نکته‌ای که در اینجا باید دقت کنید اینست که در جستجوی صوتی مردم بیشتر از عبارت‌های طولانی استفاده می‌کنند بنابراین باید از کلمه کلید‌های بزرگتر و بهینه شده برای جستجوی صوتی استفاده کنید.

۳. تولید محتوای بهتر و طولانی تر

تولید محتوای طولانی‌تر و بهتر یا  محتوای بهینه سازی شده برای سئو به دلیل اینکه پتانسیل ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت را دارد با عث افزایش رتبه سئو سایت میشود، بخاطر داشته باشید که محتوای تولید شده باید جذابیت کافی را برای مخاطب داشته و او را مشتاق به ماندن در سایت و خواندن مطالب کند. محتوای طولانی و جذاب یکی از عوامل ماندن در رتبه‌های بالای نتایج جستجو محسوب می‌شود.

یکی از تکنیک‌های افزایش بازدیدکننده سایت استفاده از عکس و ویدیو با کیفیت برای تولید محتوا می‌باشد که حتما با کمی جستجو در اینترنت و در دوره‌های آموزش سئو می‌توانید اصول تولید محتوا را یاد بگیرید.

۴. آینده سئو در دستان هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و سئو

بخاطر بزرگ‌تر شدن بازار دیجیتال در چند سال اخیر  و بخصوص زمان بوجود آمدن پاندمی کرونا، حجم داده‌های تحلیلی توسط وب مستر‌ها خیلی بیشتر شده است آنها می‌بایست تعداد زیادی داده آماری را تحلیل کرده و بر اساس این داده‌ها استراتژی سئو سایت خود را پیاده سازی کنند، استفاده از ماشین یادگیرنده (Machine Learning) و هوش مصنوعی در سال آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۵. قابل استفاده برای همه

زمانی که سایت شما برای همه قابل استفاده باشد حتما ترافیک بیشتری روانه سایت شما خواهد شد، برخی از سایت‌ها برای افزایش ترافیک ورودی سایت خود، حتی برای افرادی که معلویت شنوایی و بینایی دارند سایت را قابل استفاده کرده اند.

۶. قانون EAT گوگل

گوگل بسیار بر اهیمت کیفیت تولید محتوا تاکید دارد، اگر می‌خواهید حساسیت گوگل را متوجه بشوید، قانون EAT گوگل را خوب به ذهن بسپارید، این قانون به معنی تخصص، اقتدار و اعتماد است، اینها معیارهایی برای قضاوت سایت شما از نظر کیفیت محتوایی هستند که گوگل از آنها استفاده می‌کند.

۷. تولید محتوای ویدیویی از اجزای اصلی سئو خواهد بود

بیشتر مخاطبان ارتباط بهتری از طریق ویدیو با سایت شما برقرار می‌کنند، اکثر اوقات شما باید از طریق ویدیو، مطلبی را به بازدیدکنندگان سایت انتقال دهید. مثلا ارائه آموزش‌ها یا معرفی محصولات از طریق ویدیو برای کاربر جذابیت بیشتری دارد. اگر هنوز برای تولید محتوایی ویدیوی خود برنامه‌ای ندارید! سخت در اشتباه هستید و باید هر چه سریعتر برای استفاده از این بخش پر مخاطب برنامه ریزی کنید.

۸. لینک سازی کلاه سفید

لینک سازی یکی از تکنیک‌های قدیمی و کاربردی سئو است، حتما برای لینک سازی استاندارد (کلاه سفید) اقدام کنید. و اگر از روش‌های سئو کلاه سیاه برای لینک سازی استفاده می‌کنید حتما باید در این تصمیم خود تجدید نظر کنید.

۹. برای اهداف جستجو استراتژی داشته باشید

اهداف کاربران برای جستجو دائما در حال تغییر است. سه هدف اصلی جستجو  کاربران شامل: آموزشی، ناوبری و تراکنشی می‌باشد و اطلاع کافی از این اهداف به شما امکان برنامه ریزی برای تولید محتوای مرتبط با نیاز‌های کاربران را می‌دهد.

۱۰. تصاویر سایت را بهینه کنید

کاربران با تصاویر موجود در پست‌ها بیشترین ارتباط را برقرار می‌کنند، و از آنجا که تعداد تصاویر روی سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد و سرعت سایت نیز یکی از فاکتور‌های اصلی رتبه بندی گوگل محسوب میشود باید تصاویر سایت را برای بارگذاری با سرعت بالا بهینه کنید، در ضمن حتما برای تصاویر نام مناسب انتخاب کنید و قسمت ALTرا هم کامل کنید. زیرا در مواقعی که از تصویر برای لینک سازی استفاده می‌شود ALT تصویر به عنوان انکر تکست لینک در نظر گرفته می‌شود.

۱۱. برند خود را تقویت کنید

برند

زمانی که شما در نتایج گوگل رتبه خوبی را می‌گیرد و دیگران سایت شما را مشاهده می‌کنند برای ماندگار کردن نام و نشان شما باید برای برند خود برنامه ریزی کرده باشید، حتما از اصول برند سازی برای اینکار استفاده کنید. در ضمن  می‌توانید از داده‌های ساختار یافته برای نمایش قدرت برند خود استفاده کنید مثلا ساعت شروع و خاتمه کار فروشگاه را با استفاده از این داده‌ها به مشتریان خود اطلاع دهید.

۱۲. به سئوی محلی توجه کنید

از زمان شروع پاندمی کرونا بیشتر مردم به دنبال یافتن نزدیک‌ترین فروشگاه و مرکز خدمات رسانی به محل زندگی خود هستند تا کمتر در معرض خطر باشند. حتما از اصول سئوی محلی برای اینکار استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا