تکنولوژیموبایل

آیا گلکسی اس 21 اولترا ارزش خرید دارد؟

گلکسی اس 21 اولترا نمایانگر تمام تجربه ها و تکنولوژی های کمپانی سامسونگ است که در یک قالب یک گوشی گرد هم آمده اند. گلکسی جدید با صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار قدرتمند، پنج دوربین و زوم فوق‌العاده آمده است تا لقب بهترین پرچمدار سال را به خود اختصاص دهد، اما چقدر در دستیابی به این هدف موفق بوده است؟ سامسونگ با ارائه گلکسی اس 21 اولترا، نشان می دهد که از اشتباهات سال گذشته  درس گرفته است. جانشین گلکسی اس 20 اولترا از یک سنسور 108 مگاپیکسلی کاملاً جدید با کمک سیستم فوکوس هدایت لیزری استفاده می کند و از یک صفحه نمایش AMOLED پویا بهره می برد که می تواند برای افزایش عمر باتری، نرخ بروزرسانی را به 10 هرتز کاهش دهد. با همه این اوصاف آیا گلکسی اس 21 اولترا ارزش خرید دارد؟ بیاید با بررسی ابعاد مختلف این گوشی به این سوال پاسخ دهیم.

طراحی و کیفیت ساخت

بر خلاف نسل قبلی، طراحی گلکسی اس 21 اولترا به نقطه قوت این گوشی تبدیل شده است. طراحی ماژول های دوربین در این گوشی به خوبی با طراحی کلی بدنه هماهنگ شده در حالی که ماژول ها در نسل قبلی بیشتر شبیه به یک قطعه جدا از گوشی به نظر می رسیدند. بدنه و نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا هر دو از آخرین نسل شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده اند. همچنین این گوشی از گواهی IP68 بهره می برد که به معنای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. اگر بخواهید در مورد ابعاد و وزن گوشی بدانید باید بگوییم که با یک گوشی غول پیکر و سنگین طرف هستید. ابعاد گلکسی جدید برابر با 165.1 x 75.6 x 8.9 mm بوده و وزن آن حدود 227 گرم است، پس در این قسمت نمی توان سامسونگ را تحسین کرد، مخصوصا اگر دستان کوچکی دارید.

 

صفحه نمایش

اگر از طرفداران نمایشگرهای بزرگ و البته با کیفیت هستید گلکسی اس 21 اولترا مناسب شماست. البته باید دستان واقعا بزرگی داشته باشید و حتی اگر اینطور باشد کار کردن با یک دست تقریبا غیر ممکن است. گلکسی اس 21 اولترا از یک صفحه نمایش AMOLED پویا WQHD+ با رزولوشن 3200 در 1440 بهره می برد که نرخ تازه سازی آن بسته به محتوای صفحه نمایش بین 10 تا 120 هرتز متغیر خواهد بود. مشابه سری گلکسی اس 20 سال گذشته، گلکسی اس 21 اولترا از دوربین در مرکز بالای نمایشگر استفاده می‌کند. در زیر این صفحه نمایش از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نسل دوم کوالکام استفاده شده است و نسبت به نسل اولی که از زمان گلکسی اس 10 سامسونگ دیده‌ایم بسیار دقیق تر و سریع تر است. به صورت کلی می توان گفت کمتر موبایلی وجود دارد که در کیفیت صفحه نمایش بتواند با این گوشی رقابت کند.

صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا

سخت افزار و باتری

گلکسی اس 21 اولترا در مدل اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 عرضه شده است و بسته به مدل های مختلف از 12 تا 16 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. به چنین مشخصات فوق العاده هیچ کندی و لگی در استفاده روزانه و حتی گیمینگ نخواهید دید و تمامی دستورات شما در کسری از ثانیه پردازش می شوند. در سمت منفی مشخصات سخت افزاری باید به این نکته اشاره کنیم که اس 21 اولترا از کارت حافظه جانبی و جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی نمی کند. اما باتری این گوشی چطور است؟ خب در یک جمله عالی است، باتری 5000 میلی آمپری اس 21 اولترا در استفاده های معمولی می تواند تا دو روز همراه شما باشد. با این وجود گلکسی جدید با حداکثر سرعت 25 وات شارژ می شود که حتی در حد استانداردهای سال گذشته هم نیست.

دوربین

دوربین گلکسی اس ۲۱ الترا

سامسونگ در دوربین اس 21 اولترا هر چه داشته به میان آورده تا بتواند با پرچمداران برندهای شیائومی و هواوی مقابله کند، رقابتی که در سال گذشته و با گلکسی اس 20 اولترا در آن شکست خورد بود. دوربین اس 20 اولترا از مشکلات زیادی مثل عدم فوکوس صحیح و همچنین زوم اپتیکال محدود رنج می برد اما گلکسی جدید چه چیزی برای ارائه دارد؟ سیستم دوربین استفاده شده در گلکسی اس 21 اولترا به شرح زیر است:

  • دوربین واید: 12 مگاپیکسل، ƒ/2.2، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر، فوکوس خودکار با پیکسل دوگانه، FoV 120 درجه
  • دوربین اصلی: 108 مگاپیکسل، ƒ/1.8، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، OIS، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • تله فوتو اپتیکال 3 برابر: 10 مگاپیکسل، ƒ/2.4، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، OIS، فوکوس خودکار دو پیکسلی
  • تله فوتو اپتیکال 10 برابر: 10 مگاپیکسل، ƒ/4.9، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، OIS، فوکوس خودکار دو پیکسلی
  • سنسور AF لیزری

گلکسی اس 21 اولترا بخریم؟

گلکسی اس 21 اولترا ترکیبی از طراحی چشم نوار، عملکرد فوق العاده سریع، صفحه نمایشی بی نظیر، عمر باتری بالا و دوربینی کامل است. با این وجود نسخه اگزینوس هنوز هم در عمل شک برانگیز است و ابعاد بسیار بزرگ و وزن سنگین آن می تواند برای بسیاری دردسرساز باشد. برگردیم به سوال اصلی، آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ خب همه چیز به شما بستگی دارد، اگر به دنبال بهترین دوربین موبایل می‌گردید اما طرفدار محصولات هواوی و شیائومی نیستید احتمالا این گوشی تنها گزینه پیش رو خواهد بود و برای مشاهده گوشی سامسونگ در فروشگاه لیپک می توانید از این لینک استفاده کنید. اما اگر فقط به دنبال یک گوشی باکیفیت و کامل هستید و قیمت نیز برای شما یک فاکتور مهم است بهتر است کمی بیشتر بگردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا