اینترنت

پشتیبانی شبکه با کارشناسان متخصص فناوری اطلاعات

امروزه در تمامی ادارات، سازمان ها، شرکت های نوپا و حتی شرکت هایی که بصورت گسترده تر فعالیت میکنند، با تجهیزات شبکه وشبکه های رایانه ای سر و کار دارند. باتوجه به اینکه تجهیزات رایانه ای و شبکه های کامپیوتری جزو هسته ی مرکزی هر سیستم خواهد بود بنابراین پشتیبانی و نگهداری شبکه های صنعتی ، اداری وحتی شبکه های خانگی ، در بهبود عملکرد تجهیزات سیستم و شبکه ما بسیار موثر و ضروری می باشد.

بهتر است برای پی بردن به اهمیت این موضوع که پشتیبانی شبکه چه لزومی در بهبود عملکرد تجهیزات سیستم و شبکه ما دارد به مطالبی که در ایمن شبکه هوشمند جمع آوری شده است و شما را با مفاهیم  کلی و مبانی اصلی شبکه و تجهیزات شبکه بیشتر آشنا میکند همراه باشید. همچنین شما را با اصول تعرفه های پشتیبانی شبکه و تجهیزات رایانه ای بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پشتیبانی شبکه چیست؟

در یک مفهوم گسترده، پشتیبانی شبکه با همه چیز که شبکه رایانه ای سازمان شما را فعال ، مولد و به روز نگه می دارد ، ارتباط دارد. پشتیبان شبکهاین اطمینان را به شما می دهد که دستگاه های شما سالم هستند و سخت افزار ، نرم افزار و دستگاه های شخصی شما با یکدیگر سازگار هستند و کار می کنند. این اطمینان را به شما می دهد که هیچ تراکمی وجود ندارد ، شبکه ” freeway ” به اندازه کافی گسترده است تا همه ترافیک بتواند به سرعت عبور کرده و حرکت کند. این به معنای حمایت از افرادی است که از تجهیزات استفاده می کنند . این قسمت آخر مهمترین بخش پشتیبانی شبکهاست .

عامل انسانی در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری چه نقشی دارد؟

“کاربر نهایی” یک اصطلاح مفید برای متخصصان پشتیبانی شبکه است ، اما ما معتقدیم مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که “کاربران نهایی” افراد و اشخاص هستند. بسیاری از ما رایانه هایی که استفاده می کنیم را نمی فهمیم. همانطور که ما به “مکانیک خودرو” برای کمک در مشکلات خودرو خود اعتماد داریم ، باید به تیم پشتیبانی شبکه خود نیز اعتماد کنیم.

پشتیبانی شبکه نیاز به یک تیم ماهر و با تجربه دارد که بتواند امنیت، و موارد فنی سیستم شبکه ای شرکت شما را همراهی کند. چرا که بدون شرکت خدمات پشتیبانی شبکه، اگر زمانی سیستم شبکه ای دچار حمله یا نقصی شود ممکن است تا زمان در دسترس قرار گرفتن شبکه شما هزینه های بسیار زیادی به شما تحمیل شود.
در حقیقت پشتیبانی شبکه در مورد خدمت به مردم است. هدف واقعی متخصص فناوری اطلاعات خدمت به مردم است. مسئولیت ما این است که به آنها در تسلط بر تجهیزات فنی که در اختیار دارند کمک کنیم. ما درک می کنیم که یک متخصص پشتیبانی فنی خوب به این معنی است که قبل از هر چیز مردم را دوست داشته باشد و سعی در خدمت به آنها داشته باشد. ما معتقدیم که همه باهوش هستند ولی همه ما در هر کار مختلفی مهارت و تخصص داریم!

 پشتیبانی شبکه دوربین‌ مدار بسته

پس از راه‌اندازی یک شبکه در محیط کسب‌ وکار یا منازل مسکونی، مهم‌ترین قسمت پشتیبانی شبکه است. با پیش‌بینی مناسب برای پشتیبانی شبکه از بروز اشکالات احتمالی در آینده جلوگیری می‌گردد و سبب افزایش بازدهی و راندمان کاری شبکه ما خواهد شد.
در مورد دوربین‌ مدار بسته متصل به شبکه نیز این قضیه صدق می‌کند و داشتن پشتیبانی شبکه دوربین‌ مدار بسته در عملکرد صحیح دوربین‌ها و دیگر اجزای متصل به آن مؤثر خواهد بود. شرکت‌های مختلفی در حوزه شبکه و پشتیبانی شبکه فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های خاصی را برای نگهداری و پشتیبانی از شبکه انجام می‌دهند. موارد ذیل جزو اموری است که شرکت‌ها جهت پشتیبانی شبکه دوربین‌های مداربسته انجام می‌دهند:
⦁    بازدیدهای دوره‌ای و بررسی عملکرد صحیح آنها
⦁    برنامه‌ریزی و پیکربندی زیرساخت‌های ارتباطی دوربین‌ها مانند ارسال تصاویر به یک تلفن همراه هوشمند
⦁    ارزیابی تصاویر ضبط شده و همچنین دستگاه ذخیره‌کننده اطلاعات و تصاویر
⦁    عیب‌یابی و رفع مشکل‌های به وجود آمده در سیستم دوربین‌ها
⦁    پشتیبانی از نرم‌افزارهای مدیریت و کنترل اطلاعات و تصاویر مانند Axxon، Milestone و….
⦁    تعمیر و عیب‌یابی دستگاه ضبط کننده تصاویر (DVR/NVR)
⦁    چک کردن و تمیزکردن دوربین‌ها و ارائه گزارش نهایی به کارفرمای خود
⦁    و مواردی دیگری که بسته به قرارداد تنظیم شده و سطح توانایی شرکت پشتیبانی‌کننده شبکه ارائه می‌شود متفاوت است.

پشتیبانی تخصصی شبکه‌های صنعتی

شبکه‌های صنعتی درجه یک نیاز به پشتیبان درجه یک دارند. به عبارت دیگر، پشتیبان شبکه‌های صنعتی، به اندازه خود این شبکه‌ها مهم و پرکاربرد هستند؛ بنابراین فرآیند پشتیبانی باید توسط تیم حرفه‌ای و مجرب به مرحله اجرا گذاشته شود. تنها با تخصص کافی می‌توان به پشتیبانی خوبی از شبکه‌های صنعتی دست پیدا کرد.
پیش از این نیز ذکر کردیم یکی از این شبکه‌های صنعتی پرکاربرد مربوط به حوزه آی تی یا فناوری اطلاعات است که پشتیبانی بسیار قوی توسط متخصصان و کارشناسان فناوری اطلاعات شامل حالش می‌شود. این تعامل و پشتیبانی برای پاسخگویی سریع و دقیق به انواع نیازها یا چالش‌های صنایع مختلف طراحی شده است. به عبارت دیگر پشتیبانی به معنای کمک حرفه‌ای خواهد بود.
اما سوال مهم این است: چطور از تخصصی بودن یک پشتیبان مطمئن شویم؟ یک پشتیبان تخصصی باید از تمام الزامات فعلی و آینده مربوط به شبکه صنعتی مورد نظر مطلع باشد و آن‌ها را رعایت کند. هرچه پشتیبانی از شبکه‌های صنعتی تخصصی‌تر باشد میزان بهره‌مندی از آن شبکه‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

اهمیت پشتیبانی شبکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی

در مراکز آموزشی همانند دانشگاه‌ها، دانشجویان با انواع مشکلات سروکار خواهند داشت. از پارکینگ بسته گرفته تا کلاس‌های آنلاین پیچیده. در واقع چالش‌های هر مرکز آموزشی یا پژوهشی با سایر مراکز متفاوت خواهد بود؛ بنابراین هر یک از دانشگاه‌ها نیز پشتیبانی متمایز از سایر دانشگاه‌ها دارد. اولین اهمیت پشتیبانی شبکه دانشگاه‌ها مراکز آموزشی و پژوهشی مربوط به میزان موفقیت دانشجویان خواهد بود.

برای مثال زمانی که دانشجویانی که در کلاس آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند و به دلیل مشکلات اینترنتی به کلاس دسترسی ندارند، باید به سراغ پشتیبان شبکه دانشگاه‌ بروند. در ضمن این پشتیبان‌ها باید قابل‌اعتماد و از سواد دیجیتالی کافی برخوردار باشند. ناگفته نماند پشتیبانی شبکه دانشگاه‌ ها بستری است که نحوه استفاده از مراکز آموزشی و پژوهشی را یاد می‌دهد.

گاهی به دلیل مسائلی که در دوره‌های آموزشی رخ می‌دهند، دانشجویان نمی‌توانند زمان خود را مدیریت کنند و نیاز به پشتیبانی و راهنما دارند. البته گاهی انگیزه‌های شخصی به دانشجویان کمک بسیاری می‌کنند اما پشتیبانی شبکه دانشگاه‌ها مراکز آموزشی و پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرآیند پشتیبانی شبکه کارخانه و شرکت

روند پشتیبانی شبکه کارخانه و شرکت به طور مداوم در حال توسعه است. طی چند سال گذشته این فرآیند دچار تغییرات بسیاری شد. در واقع راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی به وجود آمدند یا بعضی از خطاها و مشکلات برای همیشه رفع شدند. البته هدف نهایی این فرآیند پشتیبانی، جایگزینی موارد مختلف نیست اما سعی می‌کند تا حد ممکن به ارزش‌های مورد نظر یک شبکه کارخانه یا شرکت توجه کند.

آیا از فرآیند پشتیبانی و توسعه شبکه داخلی کارخانه‌ و شرکت و پشتیبانی سرور کارخانه اطلاعاتی دارید؟ به خاطر داشته باشید این فرآیند از چند مرحله تشکیل می‌شود. در ابتدا باید مشکل به وجود آمده به طور کامل شناسایی شود، سپس مشخص شود چه افرادی در حل این مشکل کمک خواهند کرد و در آخر باید فهمید که آیا مشکل برای همیشه رفع شده است؟ در بعضی موارد پس از حل مشکل، سازمان دوباره به مرحله قبل برمی‌گردد.

پشتیبانی شبکه با کارشناسان متخصص فناوری اطلاعات

پشتیبانی شبکه و سرور بیمارستان و دیتاسنتر بیمارستان

بیمارستان یک سیستم پیچیده است، چراکه اغلب داده‌ها بسیار سریع موردنیاز هستند یا باید خیلی سریع منتقل شوند. به‌منظور ایجاد یک شبکه مناسب برای همه طرف‌های دخیل، داده‌ها باید جمع‌آوری، پردازش و ذخیره شوند.

وظایف مختلف اداری و فرایندهای درمانی کار گروهی است که در آن خود بیماران و همچنین پزشکان، کادر پزشکی، همانند موارد خارجی مانند داروخانه‌ها، بیمه‌های درمانی و پزشکان دیگر نیز باید گنجانده شوند. برای رسیدن به این هدف باید از پشتیبانی شبکه و سرور بیمارستان و دیتاسنتر بیمارستان کمک گرفت.

پشتیبانی شبکه و اجرای اتاق سرور و دیتاسنتر بیمارستان شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید در کنار یکپارچه‌سازی اطلاعات، به دنبال تحلیل داده‌های بیماران نیز باشید. همچنین به پیشبرد کیفیت خدمات پزشکی مجموعه کمک کنید.

عوامل موثر بر هزینه های پشتیبانی شبکه

6 عامل موثر و تعیین کننده در هزینه های پشتیبانی شبکه بمنظور برآورد هزینه های ماهانه و سالانه بمنظور اختصاص هزینه هایی که ممکن است صرف نگهداری ، امنیت و بروزرسانی شبکه شود همیشه مورد بحث بوده است. این نکته را همیشه باید در نظر گرفت که هزینه هایی که صرف پشتیبانی شبکه می شود به منظور حفط تجهیزات و سرمایه ی شما می باشد.

  1. تعداد تجهیزاتی که در شبکه شما نیاز به بررسی دارد: یکی از مهمترین عامل های تعیین کننده در هزینه ی پشتبانی شبکه موضوع تعداد تجهیزات موجود در شبکه می باشد. تجهیزات موجود در یک شبکه شامل تعداد کامپیوترها , سرور ها , پرینتر ها و …و حتی اتصالات و تلفن های موجود در صورت نیاز به بررسی می تواند شامل تجهیزات شبکه باشد.
  2. نوع تجهیزات شبکه شما که نیاز به بررسی دارد: از دیگر عامل های تعیین کننده در تعرفه های پشتیبانی شبکه نوع تجهیزات موجود در شبکه می باشد، با توجه به اینکه انواع مختلف تجهیزات نیاز به تخصص ، ابزار، مهارت و کادر پشتیبان بخصوص خود دارد.
  3. نرم افزارهای به کار رفته در اجزا شبکه : نرم افزارهایی که در شبکه شما به کار برده شده است از دیگر مواردی است که در تعرفه های پشتیبانی شبکه تاثیر گذارمی باشد. این موضوع که بروزرسانی نرم افزارها گاها بر تقویت و امنیت شبکه شما موثر و گاها تداخل ایجاد خواهد کرد بسیار مهم و تخصصی می باشد.
  4. فاصله ی خدمات گیرنده تا شرکت ارائه دهنده ی خدمات پشتیبانی شبکه: همانطور که میدانید انتقال تجهیزات شبکه برای عیب یابی و سرویس و تعویض قطعات و … گاها در ابعاد وسیع نا معقول خواهد بود، و کادر پشتیبان شبکه می بایست برای بررسی دقیق، سرویس، ارتقا و … در محل تجهیزات حضور یابد که بسته به مسافت که طی میکند، هزینه ی تعرفه ی پشتیبانی به طبع بیشتر خواهد بود.
  5. تعداد دفعات نیاز به حضور پشتیبان شبکه: در مواردی که نیاز است پشتیبان شبکه مرتب در محل حضور یابد بسته به درخواست کارفرما و بسته به پیچیدگی ها و حساسیت تجهیزات شبکه ، ممکن است بصورت هفتگی ، ماهانه و … باشد.
  6. ارائه خدمات پشتیبانی شبکه غیر حضوری: در ارائه خدمات پشتیبانی شبکه ، می توان به دو شکل عملکرد، پشتیبانی شبکه حضوری و یا پشتیبانی شبکه آنلاین به دو شکل تلفنی و ریموت از راه دور باشد.
    با توجه به اینکه هزینه های رفت و امد برای متخصصین پشتیبانی شبکه در پشتیبانی غیر حضوری حذف می شود و البته زمان ارائه خدمات پشتیبانی کمتر می شود ، قیمت تعرفه ی پشتیبانی شبکه در نظر گرفته شده  بصورت غیر حضوری بصرفه تر و کمتر خواهد بود.

 

پشتیبانی شبکه با کارشناسان متخصص فناوری اطلاعات

تعرفه بهترین متخصصین پشتیبانی شبکه

در ایمن شبکه هوشمند تعرفه پشتیبانی شبکه با توجه به متخصصین تیم ما و بر اساس تجهیزات شما محاسبه می شود. تعرفه پشتیبانی شبکه اصولی، به تجهیزات شبکه سازمان شما مانند ( تعداد کامپیوتر ها، سرور، پرینتر، اسکنر، فکس ) بستگی دارد، ما با تجربه چندین ساله خود در زمینه پشتیبانی شبکه و بهبود عملکرد شبکه در تهران بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان به شما ارائه خواهیم داد. همچنین بمنظور استعلام هزینه پشتیبانی شبکه های کابلی، کامپیوتری و … در تهران میتوانید از مشاورین ما راهنمایی رایگان دریافت نمایید تا با به صرفه ترین و مطمئن ترین خدمات پشتیبانی شبکه در ایمن شبکه هوشمند همراه شوید .

نتیجه‌گیری

این مقاله مروری از خدمات شرکت پشتیبانی شبکه با متخصصان فناوری اطلاعات بود. طبق تحقیقات به دست آمده سیستم‌های پشتیبانی مهم‌ترین تاثیر را در روند کاری شبکه هر سازمان یا شرکت دارند. همچنین در مواقع بروز هر ایرادی این سیستم‌های پشتیبانی مهم‌ترین تصمیم‌گیرنده‌ها خواهند بود. در ضمن یک سیستم پشتیبانی گاهی برای توسعه تخصص یک شرکت یا کارخانه برنامه‌های کاربردی مفیدی را ارائه می‌دهد.

طی این مقاله سعی کردیم شرح خلاصه‌ای از روند و فرآیند سیستم پشتیبانی شبکه در اختیار شما بگذاریم. در نتیجه به داده محور و دانش محور بودن این شبکه نیز اشاره کردیم. علاوه‌بر همه این موارد، سیستم پشتیبانی ناجی هر شغل و کسب‌وکاری است که دچار اختلال و مشکلات جدید می‌شود. ناگفته نماند مدیریت زمان یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های یک شرکت پشتیبانی شبکه حرفه ای به حساب می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا