ایران

برگزاری ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌ها

کاظمی‌فرد: رسیدگی به ۷۲ درصد از پرونده‌های زندانیان، الکترونیکی انجام می‌شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در گزارش اخیر خود از پیشرفت خدمات قضایی الکترونیک، به فراهم شدن امکان ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون در کل کشور فرآیند اعزام بیش از ۷۲ درصد زندانیان نیز از حالت فیزیکی خارج شده و تمامی مباحث تحقیق و رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: در جلسه روز گذشته با ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و معاونت ایرانیان وزارت امور خارجه، اعلام آمادگی کردیم که خدمات الکترونیکی قضایی داخلی کشورمان را در اختیار سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایران نیز قرار دهیم تا ایرانیان خارج از کشور بتوانند معادل آنچه که ایرانیان داخل کشور از خدمات الکترونیکی قضایی استفاده می‌کنند، بهره ببرند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه
رییس مرکز آمار و فناوری‌اطلاعات قوه‌قضاییه: در حال حاضر خدمات دریافت ثنا برای ایرانیان خارج از کشور جهت ابلاغیه‌های الکترونیک برای افرادی که درخواست کارت ملی هوشمند داشته‌اند و همچنین خدمات مربوط به دادرسی الکترونیک، برای ایرانیان خارج از کشور فراهم است.

وی افزود: در حال حاضر نیز خدمات دریافت ثنا برای ایرانیان خارج از کشور جهت ابلاغیه‌های الکترونیک برای افرادی که درخواست کارت ملی هوشمند داشته‌اند و همچنین خدمات مربوط به دادرسی الکترونیک، برای ایرانیان خارج از کشور فراهم است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین در خصوص آمارهای مربوط به اعزام و بدرقه الکترونیکی زندانیان گفت: اکنون در کل کشور بیش از ۷۲ درصد زندانیان به صورت فیزیکی اعزام نمی‌شوند و مباحث تحقیق و رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد؛ بکارگیری این روش علاوه بر صرفه جویی‌های چند صد میلیاردی، ارتقاء کرامت زندانیان و کاهش مشکلات امنیتی را در پی داشته است.

کاظمی‌فرد همچنین از همکاری سازمان زندان‌ها برای برگزاری ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌های خود خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این زمینه تجهیز شده‌اند و به دنبال آن هستیم که این موضوع را در سراسر کشور گسترش دهیم.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا