ایراناینترنت

رگولاتوری: کابل دریایی هنوز وصل نشده است

ظرفیت از دست رفته، از طریق دیگر لینکهای جایگزین جبران می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی با بیان اینکه کار رفع مشکل کابل دریایی قطع شده اخیر هنوز تمام نشده است گفت: با هدف رفع مشکل ایجاد شده برای کاربران اینترنت بین الملل در ساعات پیک، ظرفیت جایگزین تامین شده است.

صادق عباسی شاهکوه، رییس رگولاتوری در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود با اشاره به اختلالات اخیر اینترنت گفت: زمانی که یک کابل دریایی قطع می شود، وصل کردن آن بسیار زمان بر است و نمی توان به سرعت ظرفیت از دست رفته را از طریق همان کابل بازگرداند. وی با تاکید بر اینکه تاثیر قطعی این کابل دریایی تنها در ساعات پیک مشهود بوده است گفت: در دو سه روز اخیر تلاش شده ظرفیت اضافه ای از کانال های دیگر به شبکه اینترنت کشور اضافه شود تا کار ترمیم کابل قطع شده به پایان برسد.

از حدود ده روز پیش و به دنبال قطعی بخشی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیر قطر و امارات، شبکه اینترنت کشور با اختلالاتی مواجه شده است. این قطعی در سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات اتفاق افتاده است. طبق اعلام این شرکت، ظرفیت پهنای باند بین المللی که به دلیل آسیب این کابل دریایی ایجاد شده چیزی در حدود ۴۳۰ گیگابیت بر ثانیه است.

رییس رگولاتوری با تصریح اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت کار تامین اینترنت بین الملل مورد نیاز کاربران را از طریق چندین لینک دریایی و زمینی انجام می دهد گفت: وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست و حتی در صورت بروز چنین مشکلاتی تلاش می شود تا با تامین از طریق لینک های دیگر، اختلالی در کاربری اینترنت کشور ایجاد نشود.

 

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا