استارتاپتکنولوژیدیجی‌کالا

تازه‌های دیجی‌کالا در رویداد بر خط ایران

بازیگر اول تجارت الکترونیکی ایران از ۵ سرویس جدید خود رونمایی کرد

در رویداد بر خط ایران دیجی‌کالا که شب گذشته با هدف معرفی محصولات و خدمات جدید برگزار شد٬ مدیران دیجی‌کالا با ارایه آمارهایی از وضعیت فعلی بازیگر تجارت الکترونیک ایران چشم‌اندازی از آینده این شرکت ترسیم کردند. به گفته مدیران دیجی‌کالا  این شرکت حالا حالا بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد و در حال حاضر ۸ هزار نفر نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

همچنین به گفته برادران محمدی٬ دیجی‌کالا بیش از ۱۲۰ میلیون کالا را در سال ۹۹ برای مشتریان ارسال کرد که در این میان به بیش از ۱۲ هزار روستا نیز محصولات دیجی کالا ارسال شده است.

دیجی کالا همچنین در این رویداد ۵ سرویس جدید خود را هم رسما معرفی کرد.

برادران محمدی دیجی کالا
برادران محمدی : منتظریم ضوابط ورود به بورس شفاف‌تر شود.

دیجی‌کالا جت

در بخش بعدی رویداد٬ دیجی کالا رسما از سرویس «جت» رونمایی کرد. سرویس جت خدمت جدید دیجی‌کالا برای تحویل کالاهای سوپرمارکتی به کاربران است که به گفته دیجی کالا در کمتر از ۳۰ دقیقه کالا را به صورت رایگان دست مشتری می‌رساند. البته این سرویس از چند ماه پیش به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده بود و طی این مدت هم فعالیت داشته.  حمیدرضا پاک روان مدیر دیجی کالا جت نیز در این جلسه اعلام کرد که با سرویس جت رسما وارد حوزه سفارش آنلاین غذا خواهد شد.   

مرتبط: انتقاد مدیرعامل دیجی کالا از طرح صیانت از کاربران

دیجی‌اکسپرس

دومین سرویسی که دیجی کالا در این رویداد معرفی کرد٬ سرویس «دیجی اکسپرس» بود .کاوه احسانی مدیر ارشد عملیات دیجی کالا٬ از این سرویس به عنوان قلب تپنده تجارت الکترونیکی ایران یاد کرد چرا که دیجی کالا معتقد است طی دو سال آینده این سرویس لجستیکی با قابلیت تحویل کالای بین نیم تا ۲ ساعت می‌تواند به بزرگترین سرویس در این حوزه تبدیل شود. به گفته مدیران دیجی‌کالا سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون کالا از طریق این سرویس به دست مشتریان رسیده و دیجی کالا جت هم در حال حاضر بخشی از همین سرویس است.

ندا گلشن پیندو
پیندو پلتفرم ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش و ارائه‌ی خدمات است


پیندو

«پیندو» سومین سرویسی بود که دیجی کالا در این رویداد معرفی کرد.  پیندو که البته کار خود را از اواخر سال گذشته شروع کرده پلتفرم ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش و ارائه‌ی خدمات است که با هدف بهبود تجربه کاربران از خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم ارایه شده است. 

ندا گلشن مدیر ارشد محصول دیجی کالا نیز درمورد پیندو گفت: «کالاهایی که کاربران در پیندو برای فروش ثبت می‌کنند در صفحه همان محصول در دیجی کالا هم نمایش داده می‌شود و از این طریق آگهی فرد برای ۳۰ میلیون کاربر دیجی کالا به نمایش در می‌آید. به گفته مدیران دیجی کالا هدف پیندو ارایه خدمات مرتبط با کالاست و این سرویس مستقیما به دنبال رقابت با دیوار و شیپور نیست.»

خدمات به کسب‌وکارهای بومی

ارایه خدمات به کسب و کارهای بومی دیگر خدمت دیجی کالاست  که این امکان را به کسب و کارهای محلی داده که محصولات خود را با استفاده از پلتفرم دیجی‌کالا برای مشتریان سراسر کشور عرضه کنند. دیجی کالا با زیرساخت و امکاناتی که برای کسب‌وکارهای محلی فراهم کرده٬ حالا پذیرای بیش از ۳ هزار کسب و کار است که مدیریت اکثر این کسب و کارها را هم بانوان در اختیار دارند.

 

دیجی‌کالا مهر

دیجی کالا مهر امیرحسن موسوی
دیجی‌کالا مهر بستر شفافی است که کاربران از طریق آن می‌توانند نیازهای مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد را فراهم کنند

آخرین سرویسی که شب گذشته معرفی شد٬ سرویس نیکوکاری «دیجی‌کالا مهر» بود که آبان امسال کار خود را آغاز کرده بود. آنطور که دیجی‌کالا در این رویداد گفت٬ دیجی‌کالا مهر بستر شفافی است که کاربران از طریق آن می‌توانند نیازهای مؤسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد را فراهم کنند. در واقع با استفاده از این سرویس موسسات خیریه کالاهای ضروری‌ خود را از بین محصولات موجود در دیجی‌کالا تأمین می‌کنند.

ضوابط سخت‌گیرانه بورس برای استارتاپ‌ها

سعید محمدی در پاسخ به سوال آی‌تی‌ایران مبنی بر اینکه تا چه حد باز شدن روزنه ورود به بورس برای استارتاپها در شرایط فعلی برای تامین مالی این شرکت فرصت مناسبی است٬ گفت: «برخی از ضوابط استارتاپها برای ورود به بورس مشخص شده و این خوب است ولی تعیین این ضوابط به کارگروهی سپرده شده که سازوکار آن مشخص نیست. محمدی گفت ما همچنان منتظر هستیم تا ضوابط ورود به بورس شفاف‌تر شود چون هنوز دقیقا نمی‌دانیم با چه ساز و کاری باید پیش رفت. به گفته محمدی اگر این ضوابط دست و پاگیرنباشد و جذابیت را برای سهامداران کاهش ندهد ما هم پروسه عرضه سهام در بورس را آغاز می‌کنیم.»

حمید محمدی هم در پاسخ به همین سوال ادامه داد: «ضوابط غیر رسمی ورود به بورس با هفده بند برای استارتاپها اعلام شده که می‌تواند مسیر عرضه اولیه رو تا حدودی هموار کنه و ماهم مدارک خودمون رو برای عرضه اولیه به بورس دادیم. اگر ضوابط  جدید دست و پاگیر نباشن ما هم وارد این بازار خواهیم شد. مدیرعامل دیجی‌کالا در ادامه گفت که پروسه عرضه اولیه برای شرکت‌ها تقریبا یک مسیر یک طرفه است و عرضه سهام در بورس مسیر غیرقابل بازگشتی است. محمدی همچنین تاکید داشت که یکسان دیدن مجموعه‌های متفاوت کار صحیحی نیست و ضوابط یکسان برای استارتاپ‌ها ممکن است به نوعی علیه خودش عمل کند. به گفته وی از طرفی این ضوابط  می‌تواند جذابیت عرضه اولیه در بورس را برای شرکت‌هایی که امکان جذب سرمایه دارند کم‌تر کند و همین باعث می‌شود شرکت‌های موفق‌تر سهام اولیه‌شان را در بورس عرضه نکنند.»

 

ورود به بازارهای خارجی٬ فعلا غیرممکن

مدیران دیجی‌کالا در خصوص برنامه‌های این شرکت برای ورود بازار کشورهای همسایه اعلام کردند که به نظر می‌رسد دیجی‌کالا به دلیل تحریم‌ها از رقابت با بازیگرانی چون آمازون و علی بابا ( در زمینه فعالیت در منطقه )  جا مانده است. سعید محمدی در این‌باره گفت: «برای حضور در بازارهای خارج از ایران آمادگی داریم اما واقعیت این است که تحریم هستیم و فعالیت در خارج از ایران به روش‌های شفاف و سالم تقریبا ممکن نیست.»

حمید محمدی نیز با بیان اینکه عملا برای استارتاپ‌های ایرانی ورود به بازار کشورهای منطقه دیر شده است اضافه کرد: «استارتاپ‌های ترکیه مثل ترندیول و گتیر و یا استارتاپ نون امارات از همان ابتدای کار میلیاردها دلار سرمایه جذب کردند و این در حالیست که آخرین دور جذب سرمایه دیجی‌کالا در سال ۹۵  تنها ۲۰۰ میلیون دلار بوده.»

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا