گوناگونلپ‌تاپ

کامپیوترهای آل این وان چه تفاوتی با لپ تاپ دارند؟

پیش از پرداختن به بحث تفاوت بین کامپیوترهای آل این وان (All-In-One) با لپ تاپ، بهتر است به صورت مختصر با این نوع کامپیوترها که در واقع یکی از محصولات جذاب حوزه تکنولوژی هستند آشنا شویم و بدانیم چه کامپیوترهایی را اصطلاحا All In One مینامند؟

ما با خرید کامپیوتر آل این وان در واقع تنها با یک مانیتور نسبتا بزرگ (در مقایسه با لپ تاپ‌ها) مواجه خواهیم شد که تمام بخش‌های سخت افزاری یک کامپیوتر عادی از قبیل کیس، سیم‌ها و … همگی در آن گنجانده شده‌اند. بنابراین این سیستم‌ها را All In One یا همه در یکی نامیده‌اند. این سیستم‌های رایانه‌ای بر خلاف لپ تاپ‌ها دارای صفحه کلید و همچنین ماوس جداگانه هستند. لازم به ذکر است که مانیتور در برخی از مدل‌های کامپیوتر آل این وان به صورت لمسی طراحی شده‌است و در نتیجه کاربر در طول کار با آن نیاز به استفاده از ماوس و یا صفحه کلید نخواهد داشت. این کامپیوترها از نظر کارایی نیز دارای عملکردی مشابه اغلب سیستم‌های رایانه‌ای موجود در بازار هستند.

اگر داشتن یک مانتیور بزرگ با طراحی زیبا که همه ماژول‌های سخت افزاری یک کامپیوتر عادی را در خود جای داده، شما را به سمت تهیه کامپیوتر آل این وان سوق داده‌است و از طرفی هم از تفاوت‌های آن با یک لپ تاپ عادی اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کامپیوترهای آل این وان چه تفاوتی با لپ تاپ دارند؟

سایز مانتیور:

اگر از آن دسته افرادی هستید که بنا بر هر دلیلی داشتن یک مانیتور با صفحه بزرگ را ترجیح می‌دهید توصیه ما به شما خرید آل این وان است. لپ تاپ‌های موجود در بازار عموما دارای مانیتورهای 16 اینچی هستند در صورتی که سایز مانیتور در کامپیوترهای آل این وان به این مقدار محدود نمی‌شود. مانیتورهای آل این وان عموما 25 اینچی هستند، هرچند که در سایزهای بزرگ‌تر از این مقدار نیز قابل خریداری هستند. به عبارت بهتر کامپیوترهای آل این وان به علت برخورداری از مانتیورهای با سایز بزرگ، امکان استفاده بسیار آسان از سیستم‌های رایانه‌ای را برای کاربران خود فراهم ساخته اند.

قابلیت حمل آسان:

به علت اینکه در ساختار آل این وان خبری از کیس‌ سنگین و حجیم و همچنین سیم‌های گوناگون و متعدد نیست، شما قادر خواهید بود این سیستم کامپیوتری را به آسانی حمل کنید.

زیبایی:

اگر به عنوان مدیر عامل یک شرکت در جست‌وجوی یک یا تعدادی سیستم رایانه‌ای با قابلیت حمل آسان هستید و از طرفی ظاهر زیبای سیستم نیز برای شما پارامتر بسیار مهمی است یا اینکه اگر قصد خرید یک کامپیوتر با ظاهر ساده و در عین حال شیک را برای اتاق شخصی خود دارید، بازهم پیشنهاد ما به شما خرید کامپیوتر آل این وان است. کامپیوترهای آل این وان در عین طراحی ساده‌ای که دارند بسیار شیک هستند و در مقایسه با لپ تاپ‌ها و پی‌سی‌ها حجم و فضای کمتری را اشغال می‌کنند و از این منظر یک گزینه بسیار مناسب برای شرکت‌ها و ادارات به شمار می‌روند.

کاربری آسان:

سیستم‌های آل این وان در مقایسه با سایر سیستم‌های رایانه‌ای به آسانی به قطعات جانبی و همچنین تلویزیون متصل می‌شوند. لازم به ذکر است که برای نصب و همچنین راه‌اندازی این سیستم، شما به دانش و مهارت فنی بالا و خاصی نیاز پیدا نخواهید کرد.

قابلیت ارتقا:

اگر از آن دسته افرادی هستید که قابلیت ارتقای سیستم رایانه‌ای انتخابی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است پیش از تهیه کامپیوتر آل این وان، مقداری فکر کنید؛ چراکه تعویض قطعات و یا ارتقای آن‌ها در کامپیوترهای آل این وان به سادگی دیگر انواع کامپیوترها نیست. بنابراین آل این وان از نظر قابل ارتقا بودن، بازی را به دیگر انواع کامپیوترهای موجود در بازار واگذار کرده است.

مصرف برق:

آل این وان از نظر میزان برق مصرفی نسبت به دیگر انواع کامپیوترها دارای عملکرد بهتری است و مقدار این پارامتر در آن حداقل مقدار ممکن است.

به عنوان نکته پایانی باید دقت داشت که لپ تاپ‌ها به واسطه تجهیز شدن به باتری امکان استفاده بدون برق را به صورت محدود ( در حدود چند ساعت) در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، درحالیکه امکان استفاده بدون برق از کامپیوتر آل این وان برای کاربران وجود ندارد. از نظر وزنی نیز لپ تاپ‌ها در مقایسه با آل این وان‌ها، سبک‌تر هستند.

کامپیوترهای آل این وان چه تفاوتی با لپ تاپ دارند؟

سخن پایانی

اگر با مطالعه این مقاله تصمیم خود را برای خرید all in one مانند خرید آل این وان ام اس آی به عنوان یک سیستم رایانه‌ای زیبا، قابل حمل با کارایی قابل قبول گرفته‌اید، می‌توانید به فروشگاه تخصصی جالبو jalbo مراجعه کنید. در جالبو شما می‌توانید ضمن آشنایی با انواع مختلف نوت بوک، لپ تاپ، تجهیزات شبکه، کارت گرافیک و … از برندهای روز دنیا اقدام به خرید آن‌ها با نازل‌ترین قیمت‌ ممکن کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا