تپسی

خدمات تپسی به افراد دارای معلولیت در سال گذشته

تپسی به مناسبت روز افراد دارای معلولیت، گزارشی از خدماتش را منتشر کرد

تپسی اولین اپلیکیشن حمل و نقل و یکی از اولین‌های اکوسیستم استارتاپی است که دسترس‌پذیری خدماتش را برای تمام گروه‌های دارای معلولیت شامل معلولیت بینایی، شنوایی و حرکتی فراهم کرده است. همچنین رانندگان تپسی در صورتی که مسافر دارای معلولیت داشته باشند از پرداخت کمیسیون معاف هستند؛ به گفته روابط عمومی تپسی تا کنون این اقدام تاثیر به‌سزایی در تشویق رانندگان به قبول درخواست سفر افراد دارای ویلچر، داشته‌است. حالا پس از دوسال از ارائهء این امکانات به کاربران، این شرکت گزارشی از خدمات خود در سال گذشته را منتشر کرده‌است.

۹۰ هزار سفر بدون دریافت کمیسیون در یک سال

به گفته روابط عمومی تپسی، دست کم ۹۰ هزار سفر در یک سال بدون دریافت کمیسیون انجام شده است؛ عدم دریافت کمیسیون از رانندگانی که درخواست مسافران دارای معلولیت را قبول می‌کنند علاوه بر تشویق راننده به قبول این سفرها به مسافر این امکان را می‌دهد تا برای سوار و پیاده شدن از راننده کمک بگیرد. با توجه به اینکه برنامه تپسی امکان صوت و خوانده شدن صفحه برای افراد نابینا را دارد از این نظر در دسترس‌ترین گزینه حمل و نقل برای این گروه است. همچنین در بحث اشتغال افراد دارای معلولیت همواره موانعی وجود دارد که با دسترس‌پذیری بیشتر برای هر دو گروه مسافر و راننده، در حال حاضر هزاران نفر از افراد ناشنوا به عنوان سفیر مشغول به کار هستند.

روابط عمومی تپسی دربارهء چشم انداز این کسب‌وکار در مسیر دسترس‌پذیری گفت: ما معتقدیم افراد دارای معلولیت و افرادی که به هر دلیلی استفاده از اپلیکیشن برای آنها راحت نیست؛ گروه بزرگی هستند طبق آمار حدود ۱۵ درصد جمعیت کشور به نوعی دارای معلولیت هستند و ما باید به عنوان شرکت‌های پیشرو به بهبود وضعیت زندگی آنها کمک کنیم. در این راستا خط مستقیم ۱۶۳۰ تپسی نیز یک اقدام برای ساده شدن درخواست سفر برای افرادی است که به دلایل مختلف امکان استفاده از اپلیکیشن را ندارند. امیدوارم سال آینده با ویژگی‌های متفاوت‌تری به این گروه خدمت‌رسانی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا