تکنولوژی

رشد سهم همکاران سیستم در صنایع مختلف

ورود به حوزه‌های جدید لوازم خانگی، فولاد، بازارهای بخش عمومی و خرده فروشی

به گفته مدیرعامل جدید همکاران سیستم، این شرکت حالا به ۷۳ هزار مشتری سرویس‌دهی می‌کند و در مجموع افزایش سرمایه‌های انجام شده، ارزش همکاران سیستم حالا به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. «محمد عزیزاللهی» در جریان نشست خبری روز گذشته همکاران سیستم، به ارائه آمارهایی از عملکرد شرکت همکاران سیستم تا به امروز و همچنین برنامه‌های این شرکت برای آینده و ورود به بازارهای جدید پرداخت.

به گفته عزیزاللهی، همکاران سیستم در حال حاضر برای ۱۷هزار نفر در سراسر کشور اشتغال ایجاد کرده و با ۲۶۰ دانشگاه در کشور همکاری کرده. همچنین رتبه همکاران سیستم در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی در سال گذشته ۲۲۸ بوده است.

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، سهم قابل توجهی از ارائه خدمات نرم‌افزاری این شرکت به صنایع مختلف تعلق دارد و سهم آن در ارائه راهکار در صنعت کاشی و سرامیک ۶۹٪، صنایع پتروشیمی و نفتی ۶۶ درصد، صنعت سیمان ۷۱ درصد، صنعت قطعه سازی ۳۸درصد و در صنعت داروسازی به ۵۳ رسیده است. عزیزاللهی همچنین برنامه‌های همکاران سیستم برای ورود به بازارهای جدید را نیز اعلام کرد. به گفته او شرکت در ادامه مسیر خود قصد دارد در حوزه لوازم خانگی، فولاد، بازارهای بخش عمومی و خرده فروشی نیز ورود کند.

 

وی در بخش بعدی نیز آمارهایی از شبکه گسترده همکاران سیستم را ارائه گرد که به گفته او در حال حاضر ۱۲ شرکت هم‌پیمان، ۱۱۰ نماینده فروش و استقرار در سراسر کشور، ۶ شرکت استانی، ۳۴ شرکت تحت لیسانس، ۳۳۰ نماینده سپیدار و دشت، ۱۲ شریک توسعه محصول، ۲۰۰ همکار فروش و ۷ شرکت پشتیبان یار در سراسر کشور با همکاران سیستم همکاری می‌کنند.

عزیزاللهی همچنین اعلام کرد در حوزه محصول، این شرکت معماری جدیدی تحت عنوان «فانوس» ایجاد کرده که بسیار به‌روز است و از لحاظ تکنولوژیکی نیز این امکان را می‌دهد بر اساس ترند روز آن را توسعه داد و قرار است در ادامه در تمامی محصولات همکاران سیستم این معماری پیاده سازی شود.

یکی از نکات جالبی که مدیرعامل همکاران سیستم در این نشست به آن اشاره داشت، همکاری ۵۶ پارتنر در بخش مارکت‌پلیس همکاران سیستم است که این شرکت‌ها محصولات و راهکارهای خود را در این مارکت پلیس برای استفاده دیگر مشتریان عرضه می‌کنند. عزیز اللهی همچنین در خصوص خدمات ابری و شرکت ابرآمد گفت: «هدفمان از تاسیس ابرآمد ارائه خدمات ابری به مشتریان بود و امروزه تمام سرویس‌های بر پایه تکنولوژی کلاد را از طریق شرکت ابرآمد ارائه می‌دهیم. ابرآمد یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم همکاران سیستم بوده که در آینده سهم قابل توجهی از درآمد همکاران سیستم را به خود اختصاص خواهد داد.»

رشد سهم همکاران سیستم در صنایع مختلف

در بخش دیگر این مراسم، اعضای هیئت مدیره همکاران سیستم به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. فرید فولادی در پاسخ به سوال آی‌تی‌ایران مبنی بر اینکه همکاری همکاران سیستم با شرکت سخت‌افزاری رمیس به کجا رسید گفت: «ما فکر می‌کردیم با مشارکت با شرکت رمیس می‌توانیم به یک موفقیت بزرگ در ابرآمد برسیم اما در ادامه راه احساس کردیم هر کدام از شرکت‌ها می‌توانند به تنهایی به موفقیت دست پیدا کنند. در نتیجه مشارکت به آن نقطه ای که می‌خواستیم نرسید و حالا دو شرکت مسیر خودشان را به شکل جداگانه پیش می‌برند.»

فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم

مدیرعامل همکاران سیستم نیز در پاسخ به دیگر سوال آی‌تی‌ایران مبنی بر وضعیت سرمایه‌گذاری‌های همکاران سیستم در استارتاپ‌ها همچنین وضعیت استارتاپ دلینو عنوان کرد: «یکی از مسیرهای توسعه ای که همکاران سیستم همیشه دنیال می‌کند این است که چه شرکت‌هایی، چه تکنولوژی‌هایی و چه مدل‌هایی در راستای زنجیره ارزش‌های همکاران سیستم در حوزه آی‌تی وجود دارد و با این نگرش همیشه به بازار استارتاپ های نکاه می کنیم تا بینیم با کدام یک از این استارتاپ‌ها را می توانیم به مجموعه خودمان اضافه کنیم. البته طی دو سه سال گذشته به خاطر اتفاقاتی که رخ داد دچار عارضه‌های جدی شدیم اما اکوسیستم استارتاپی مجددا در حال شکل گیری است و ما هم مستمرا در حال رضد و پیگیری استارتاپ‌ها هستیم تا اگر موردی پیدا کردیم بتوانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم.»

عزیزاللهی در ادامه گفت: «استارتاپ دلینو یکی از گزینه‌هایی بود که در این مدت روی آن کار کرده بودیم که الان به عنوان بازیگر دوم در بازار فعالیت می‌کند و از لحاظ کسب‌وکاری و درآمدی در نقطه سودآوری خوبی قرار دارد. یکی از اتفاقات خوب در دلینو این بود که مسیرهای درآمدزایی را توسعه دادیم و در کنار دلیوری آنلاین به سمت ارائه سرویس‌های شرکتی و اختصاصی رفتیم و حالا دلینو خوشبختانه با مدل و سرعت خوبی حرکت می‌کند.»

همچنین فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم در پاسخ به اینکه ساخت دیتاسنتر اختصاصی همکاران سیستم در چه وضعیتی قرار داد گفت: «ما دیتاسنتر خودمان را حتما خواهیم ساخت و این مسئله قطعی است. ولی هدف ما ساخت دیتاسنتر و بزرگ کردن آنها نیست. هدف اصلی ما ارائه سرویس است و طبیعا دیتاسنتر بستر این کار است. بنابراین همچنان از دیگر دیتاسنترها برای ارائه سرویس استفاده می‌کنیم اما قطعا در فرصت مناسب به دنبال ساخت دیتاسنتر خودمان هستیم.»

فرید فولادی در ادامه تاکید کرد که فعلا ساخت این دیتاسنتر آغاز نشده و همچنان در حال بررسی مکان‌های مختلف برای احداث آن هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا