خودروخودرو الکتریکی

کارخانه شیائومی‌ با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار خودروی الکتریکی احداث می‌شود

شیائومی در ماه مارس امسال از برنامه‌های خود برای ورود به عرصه نوظهور خودروهای الکتریکی خبر داد. اما به نظر می‌رسد که این شرکت چینی، طرح‌های بلندپروازانه‌ای را در برای حضوری قدرتمند در این حوزه در سر دارد.

رویترز طی گزارشی نوشت نهاد توسعه اقتصادی چین –Beijing E-Town- رسما تایید کرد که شیائومی به زودی کارخانه تولید خودروهای الکتریکی خود را با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال، در شهر پکن راه‌اندازی خواهد کرد.

گفته می‌شود که این کارخانه در دو مرحله تکمیل خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ نسط تولسد انبوه خودروهای الکتریکی را آغاز خواهد کرد.

همچنین قرار است که این شرکت دفاتر، مراکز تحقیق و فروش خود را در شهر پکن راه‌اندازی کند. پیشتر نیز در خبرها آمده بود که شیائومی قصد دارد تا از ظرفیت فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود برای کمک به فروش خودرو های الکتریکی خود استفاده کند.

البته هنوز ابهامات زیادی پیرامون استراتژی تولید خودروهای الکتریکی شیائومی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به جزییات مربوط به مدل‌های اولیه و همچنین  برنامه‌های این شرکت برای حضور در بازارهای بین‌المللی اشاره کرد.

کارخانه تولید خودروهای الکتریکی شیائومی‌ با ظرفیت 300 هزار خودرو در سال احداث می‌شود

طبق آخرین گزارش‌ها، شیائومی در نظر دارد ظرف ۱۰ سال آینده، سرمایه‌ای معادل ۱۰ میلیارد دلار را به راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار خودروی الکتریکی خود اختصاص دهد. با این حال، هنوز جزییات مرتبط با این طرح مشخص نشده است.

شواهد نشان می‌دهد که شیائومی قصد دارد تا با راه‌اندازی کارخانه پکن، نه‌تنها خود را به عنوان یک بازیگر اصلی این حوزه معرفی و با رقبای داخلی همچون Nio و Xpeng رقابت کند، بلکه سودای به چالش کشیدن شرکت‌های بزرگی همچون تسلا را نیز در سر می‌پروراند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا