ایراناینترنت

برنامه‌ریزی برای واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ در آینده نزدیک

تعامل وزارت ارتباطات با صدا‌وسیما، برای تسریع توسعه نسل‌های جدید شبکه‌های ارتباطی

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: رگولاتوری مطالعات لازم درباره باند فرکانسی ۳۵۰۰ را انجام داده و پس از مرور نتایج بررسی‌ها و سناریوهای طراحی شده، درخواست آن را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد داد تا نهایتاً این تکه باند فرکانسی با پهنای حدود ۲۰۰ مگاهرتزی امکان تزریق به شبکه‎های ارتباطی کشور را داشته باشد.

نسترن محسنی، معاون امور رادیویی رگولاتوری پیرامون نیاز اپراتورها به باند فرکانسی جدید برای توسعه‌ی ۵G گفت: واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ و باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ به عنوان دو باند تاثیرگذار در توسعه‌ی نسل‌های نوین و نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی مطرح است. محسنی تصریح کرد: در باند ۳۵۰۰ مطالعات رگولاتوری انجام شده، نشست‌ها با ذینفعان برگزار و نقطه نظرات بخش دریافت شده است، اما در دوره‌ی جدید نیازمند مرور نتایج بررسی‌ها و سناریوهای طراحی شده و نهایتاً ارائه‌ی آن به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم تا نهایتاً این تکه باند فرکانسی با پهنای حدود ۲۰۰ مگاهرتزی امکان تزریق به شبکه‎های ارتباطی کشور را داشته باشد.

معاون امور رادیویی رگولاتوری، گفت: پس از توسعه‌ی ۵G در کشور، امکان بهره‌برداری از باندهای قبلی واگذار شده به اپراتورها در قالب فناوری نسل پنجم نیز ممکن است و البته رگولاتوری در حوزه‌ی بهره‌برداری از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در سال پیش‌رو هم خوشبین و امیدوار است.

محسنی اشاره کرد: گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس هم بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ و بهره‌برداری از آنها در سبد باندهای فرکانسیِ در اختیار بخش تلکام با همکاری و تعامل سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشته است. وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری سازمان صداوسیما و هدایت وزیر محترم ارتباطات و شکل‌گیری تعامل دو جانبه‌ی موثر و چابک، هر چه سریعتر این باندهای فرکانسی به دایره‌ی فرکانس‌های مورد بهره‌برداری شبکه‌های ارتباطی کشور اضافه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا