اپل

اپل به دنبال ساخت مودم اختصاصی برای آیفون در سال ۲۰۲۳

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با همکاری شرکت تایوانی TSMC، مودم‌های ۵G اختصاصی را برای نسل جدید گوشی‌های آیفون خود تولید کند.

وب‌سایت ژاپنی Nikkei با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل به دنبال استفاده از فناوری ۴ نانومتری این شرکت است که تاکنون از آن برای ساخت هیچ محصولی استفاده نشده است. گفته می‌شود که این مودم پیشتر و با فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید و تست شده و اکنون قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی، مجهز به فناوری ساخت ۴ نانومتری به تولید انبوه برسد.

شرکت کوالکام نیز که یکی از بزرگان تولید تراشه در جهان محسوب می‌شود و در حال حاضر، اپل از مودم‌های این شرکت در آیفون‌های خود استفاده می‌کند، اخیرا پیش‌بینی کرد که در طی دو سال آینده، تنها ۲۰ درصد از سفارشات و تولید مودم گوشی‌های آیفون را در بر عهده خواهد داشت.

اپل در سال ۲۰۱۹، کسب‌وکار تولید مودم‌های ۵G اینتل را خریداری کرد و اولین قدم‌ها را برای تولید مودم‌هایی اختصاصی برای گوشی‌های آیفون خود برداشت. همچنین در اوایل سال جاری میلادی، کوالکام و اپل توافق کردند تا به دعوای حقوقی خود پیرامون پتنتی مربوط به فناوری ساخت مودم پایان دهند و اپل با پرداخت تقریبا ۴ میلیارد دلار به کوالکام به این کشمکش خاتمه داد.

هم‌اکنون شرکت TSMC، تولید تمامی پردازنده‌های سری A و همچنین سیستم روی تراشه (SoC) M۱ را برای کامپیوترهای مک برعهده دارد. به گزارش Nikkei، صدها مهندس این شرکت تایوانی به منظور توسعه این چیپ‌ها، با تیم طراحی اپل واقع در کوپرتنیو همکاری می‌کنند.

به احتمال زیاد، پردازنده‌های سال ۲۰۲۲ اپل مبتنی بر فناوری ۴ نانومتری تولید خواهند شد و گفته می‌شود که برخی از مدل‌های آیپد نیز در سال ۲۰۲۳ به فناوری ساخت ۳ نانومتری تولید خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خودروسازان کره ای به جمع قربانیان دیزل گیت پیوستند
    تعمیرات لوازم خانگی: متخصص در تعمیرات لوازم خانگی برندهای بوش، سامسونگ و ال‌جی – آموزش های کاربردی برای مهارت بیشتر … – گروه ایده پردازان جوان

    محیط زیست – به روزترین تحقیقات درباره زمین و محیط اطرافمان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا