تکنولوژی

چطور فقط با یک گوشی، فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

با شیوع کرونا، ضرورت افتتاح فروشگاه اینترنتی بر همگان عیان است اما ممکن است سختی ساخت یک فروشگاه آنلاین و مدیریت آن شما را از این کار منصرف کند. می‌دانیم با وجود تعداد زیادی گوشی هوشمند در دست همهٔ ما، خیلی از فعالیت‌های آنلاینمان را با گوشی موبایل انجام می‌دهیم. چرا ساخت و مدیریت یک فروشگاه آنلاین را با گوشی انجام ندهیم؟ مگر می‌شود با گوشی در فضای مجازی فروشگاه اینترنتی داشت؟ با پیشرفت تکنولوژی این موضوع امکان‌پذیر شده است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید فقط با یک گوشی، فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

روش‌هایی برای تأسیس فروشگاه اینترنتی با گوشی

استفاده از گوشی برای مدیریت فروشگاه اینترنتی مزیت‌های زیادی دارد. اگر تا به حال فکر می‌کردید که داشتن فروشگاه اینترنتی به دم و دستگاه نیاز دارد، باید بدانید که در دنیای امروز اینطور نیست. در ادامه چند روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی با گوشی را بررسی می‌کنیم.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که این روزها خیلی در میان مردم طرفدار دارند، بستر مناسبی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. بسیاری از مردم هستند که روزانه وقت زیادی را پای شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. شما می‌توانید با استفاده از این فرصت، به معرفی کسب‌وکارتان در این فضا بپردازید تا بتوانید ویترین کسب‌وکارتان را در چشمان مردم بنشانید.

به نظر نمی‌رسد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، در کنار مزایایی که دارد، بتواند نیاز بسیاری از کسب‌وکارها را پوشش دهد. فعالیت در اینگونه شبکه‌ها مستلزم هزینه برای تولید محتوای تصویری است که معمولاً بیشتر از میزان دلخواه‌تان پای شما درمی‌آید.

هرچند که مدیریت شبکه‌های اجتماعی با یک گوشی هوشمند کار بسیار آسانی است، اما نوع محیط آن برای فروشگاه بودن کمی ناهمخوان است. برای مثال اگر فروش شما افزایش یابد و مشتریان زیادی روانهٔ شما شوند، دیگر پلتفرمی مثل اینستاگرام برای پاسخگویی به نیاز چند صد نفر مناسب نیست. همچنین احتمال فیلتر شدن نیز همواره همراه فروشگاه شما می‌ماند.

ساخت سایت با پلتفرم‌های خارجی

برخی از پلتفرم‌های خارجی مانند وردپرس و گوگل این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید یک سایت فروشگاهی در آن‌ها بسازید. جالب است بدانید که این کار در اکثر پلتفرم‌ها با گوشی همراه امکان‌پذیر است و شما می‌توانید با گوشی خود، سایت خود را مدیریت کنید. این کار می‌تواند مزیت‌های زیادی از جمله رایگان بودن را به شما هدیه کند.

اما باید بدانید که برخی از مزایا و امکانات این پلتفرم‌ها محدود است. برای مثال در گوگل به علت تحریم‌ها نمی‌توانید سایت خود را به حساب «مای بیزنس» متصل کنید. آدرس آن هم فیلتر است و شما هر بار مجبور به استفاده از فیلترشکن می‌شوید.

استفاده از سایت ساز ایرانی

راه دیگری که برای ساخت سایت فروشگاهی با گوشی دارید، استفاده از یک سایت ساز ایرانی است. ایرانی بودن سایت‌ساز باعث می‌شود در هنگام نیاز بتوانید از خدمات پشتیبانی به‌سادگی استفاده کنید. همچنین امکان گرفتن مجوزهای لازم و اتصال درگاه پرداخت را هم پیدا می‌کنید.

ویترین یک فروشگاه ساز حرفه ای است که این خدمات را به شما ارائه می‌دهد. شما با ویترین می‌توانید یک سایت فروشگاهی کامل بسازید و مدیریت کنید. کار با پنل مدیریت ویترین بسیار لذت‌بخش است و پشتیبانی فعال ویترین هم در کنار شماست تا هر سؤال شما را پاسخ دهد.

مزایای ساخت سایت با گوشی

شاید برای‌تان سؤال باشد حالا که می‌توان با گوشی سایت ساخت، آیا این روش توصیه می‌شود؟ ساخت سایت با گوشی چه مزیت‌هایی دارد؟‌ وقتی گوشی همه‌جا همراه شماست، اگر نتوانید سایت خود را مدیریت کنید، مدیریت مشتری‌ها و سفارش‌هایشان کار دشواری می‌شود. در ادامه برخی از این مزایا را با هم مرور می‌کنیم.

صرفه‌جویی در زمان

شما زمان زیادی را در وسایل نقلیه هستید. گاهی در بانک معطل می‌شوید. بعضی اوقات هم آخر شب سری به گوشی خود می‌زنید. در تمام این موارد می‌توانید با مدیریت فروشگاه خود، زمان‌های سوخته را به مفیدترین لحظات‌تان تبدیل کنید. حتماً شما هم با من موافقید که بررسی و تآیید سفارشات مشتریان اینترنتی می‌تواند لذت‌بخش باشد.

سرعت بالاتر، کیفیت بهتر

یکی از شاخصه‌های کیفیت ارائهٔ خدمات آنلاین، سرعت پاسخگویی بالا است. به عبارتی هرچقدر سریع‌تر بتوانید به داد مشتری آنلاین خود برسید، کیفیت خدمات شما رتبهٔ بهتری می‌گیرد و مشتری نیز رضایت بیشتری از روند خدمات‌دهی شما خواهد داشت. ساخت سایت با گوشی باعث می‌شود بتوانید سریع‌تر از هر زمانی به مشتری خود برسید و پاسخ او را بدهید. جالب است بدانید که این کار وقت چندانی هم از شما نمی‌گیرد. همانطور که در بالا گفتیم، کافی است با مدیریت زمان، وقت‌هایی که پرت می‌روند را کنترل کنید.

مدیریت هزینه‌ها

دغدغهٔ اول هر کسب‌وکاری مدیریت هزینه‌هاست. اگر بتوانید هزینه‌های خود را کنترل کنید، به مرور شاهد بهبود درآمد و سود خود خواهید بود. برعکس، اگر نتوانید مدیریت سرمایهٔ مناسبی داشته باشید، سودهای شما نیز به یغما می‌روند. پس اگر قصد دارید کسب‌وکار موفقی داشته باشید، گام اول مدیریت هزینه است و ساخت سایت با گوشی، به صورت مستقیم باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. در این صورت شما تنها به همان گوشی خود نیاز دارید و هزینهٔ اضافی برای تهیهٔ لپ‌تاپ و سیستم متحمل نمی‌شوید.

از دیگر مواردی که هزینهٔ زیادی به کسب‌وکارها تحمیل می‌کند، طراحی سایت اختصاصی است. طراحی سایت اختصاصی، علاوه بر دردسرهایی که برای مدیریت دارد، برای بسیاری از کسب‌وکارها به‌صرفه نیست. برای مدیریت بهتر هزینه‌ها، می‌توانید به‌جای طراحی سایت اختصاصی، از سایت فروشگاه ساز مانند ویترین استفاده کنید. با این روش دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی برای طراحی سایت، خرید هاست و دیگر متعلقات آن نخواهید داشت.

مدیریت آسان سایت با گوشی

از آن‌جا که گوشی‌ها همیشه در دسترس ما هستند، مدیریت سایت با آن‌ها نیز می‌تواند آسان‌تر و سریع‌تر باشد. از طرف دیگر، ریسپانسیو بودن سایت ساز ویترین نیز در این راه به شما کمک می‌کند. ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن تمامی صفحه‌های سایت شما باعث می‌شود تا تجربهٔ لذت‌بخشی از مدیریت سایت خود با گوشی داشته باشید. قالب‌های واکنش‌گرا با هر ابعادی از نمایشگر سازگار هستند و شما می‌توانید به راحتی با یک گوشی سایت‌تان را مدیریت کنید.

جمع‌بندی

اگر قصد ساخت سایت فروشگاهی را دارید، استفاده از گوشی برای این کار مزایای زیادی دارد. همانطور که دیدید، راه‌های مختلفی نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد. پس بهترین کار این است که تردید را کنار بگذارید و با استفاده یکی از این روش‌ها که مناسب فعالیت شماست، دست به ساخت فروشگاه اینترنتی خود بزنید تا از قافله عقب نمانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا