خودروخودرو الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی سوبارو Solterra معرفی شد

شرکت ژاپنی سوبارو به‌تازگی از اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود به نام ۲۰۲۲ Subaru Solterra پرده برداشت.

خودرویی که از پلتفرمی‌که توسط مهندسان سوبار و تویوتا توسعه یافته، بهره می‌برد و قرار است از سال آینده میلادی، روانه بازار آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی شود. سوباره Solterra در مدل‌های دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد.

به گفته سوبارو، این شاسی‌بلند الکتریکی در دو نسخه وارد بازار می‌شود که مدل نخست به موتور ۱۵۰ کیلوواتی با توان ۲۰۱ اسب بخار و مدل دوم به دو موتور ۸۰ کیلوواتی با مجموع توان ۲۱۴ اسب بخاری مجهز خواهد بود.

هر دو نسخه از باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برند که به گفته سوبارو، قادر است با یک بار شارژ، تا ۵۳۰ کیلومتر را بپیماید. البته این قدرت پیمایش در نسخه تمام چرخ محرک برابر با ۴۶۰ کیلومتر عنوان شده است. باتری این خودرو نیز از فناوری شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند اما مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ باتری اعلام نشده است.

این در حالی است که باتری خودروی الکتریکی BZ4X شرکت تویوتا که مبتنی بر پلتفرمی‌مشابه با Solterra ساخته شده، ظرف ۳۰ دقیقه، از صفر به ۸۰ درصد خواهد رسید. این خودرو نیز قرار است در سال آینده میلادی وارد بازار شود. تویوتا این پلتفرم مشترک را e-TNGA و سوبارو نیز آن را e-Subaru نامگذاری کرده است.

برخلاف BZ4X، خودروی شرکت سوبارو از طراحی داخل کابین مشابه با خودروهای امروزی بهره می‌برد و فرمان خودرو نیز طراحی سنتی خود را حفظ کرده است. سوبارو اعلام کرد که Solterra همانند خودروهای شاسی‌بلند بنزینی این شرکت، از سیستم کنترل X-Mode AWD بهره می‌برد که می‌تواند منجر به ارتقای ایمنی و امنیت راننده در حین رانندگی در جاده‌های ناهموار شود.

سوبارو همچنین قابلیت Grip Control را به این خودرو اضافه کرده که می‌تواند باعث افزایش ثابت خودرو در حین حرکت در مسیرهای ناهموار و پرپیچ‌وخم شود.

سوبارو Solterra

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت پایه سوبارو Solterra اعلام نشده اما احتمالا با قیمتی کمتر از Rivian R۱S وارد بازار خواهد شد.

سوبارو Solterra

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا