تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

عرضه قابلیت Multi-Device برای تمامی‌ کاربران اندروید و iOS واتساپ

واتساپ ساعاتی پیش، پشتیبانی از قابلیت استفاده همزمان از یک اکانت در چند دستگاه (Multi-Device) را برای تمامی‌ کاربران اندروید و آی او اس اپلیکیشن خود فراهم کرد.

بدین ترتیب، کاربران واتساپ می‌توانند بدون نیاز به اتصال گوشی به اینترنت، از چهار دستگاه مختلف وارد حساب کاربری خود شوند. برای فعالسازی این قابلیت، می‌بایست به طرح بتای مولتی-دیوایس ملحق شد. برای این منظور، ابتدا باید وارد بخش Settings و بعد از آن Linked Devices شد و در نهایت، با انتخاب گزینه Multi-Device Beta، روی Join Beta تپ کرد.

پس از لینک شدن دستگاه‌ها، کاربران می‌توانند در نسخه‌های اپلیکیشن و وب واتساپ، پیام‌ها را دریافت و ارسال کنند و نیازی به اتصال گوشی به اینترنت نخواهد بود. در حال حاضر، امکان حذف پیام‌ها و مکالمات از یک دستگاه متصل به این قابلیت فراهم نیست.

همچنین کاربران وب، دسکتاپ و پرتال واتساپ قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس با افرادی که از نسخه‌های قدیمی‌ واتس‌اپ روی گوشی خود استفاده می‌کنند، نخواهند بود. همچنین امکان اتصال تنها یک گوشی هوشمند به اکانت واتس‌اپ خواهد بود.

به گفته واتساپ، پیام‌ها و تماس‌های شخصی در تمامی‌ دستگاه‌ها به صورت رمزنگاری‌شده (end-to-end) ارسال و دریافت خواهد شد. افرادی هم که در طی 15روز متوالی از گوشی خود برای اتصال به واتس‌اپ استفاده نکنند، دستگاه‌های متصل به اکانت غیرفعال خواهد شد.

از آنجایی که این قابلیت فعلا به صورت آزمایشی عرضه شده، احتمال دارد که کیفیت آن در بهترین حالت خود نباشد. حتی این امکان برای کاربران فراهم شده تا در هر لحظه که تمایل داشته باشند، از نسخه بتای این قابلیت خارج شوند.

گفته می‌شود که واتساپ این روزها در حال کار روی نسخه آیپد اپلیکیشن است. به گفته شرکت متا (فیسبوک سابق)، عرضه قابلیت مولتی دیوایس می‌تواند منجر به نزدیک‌تر شدن زمان عرضه نسخه آیپد واتساپ شود.

عرضه قابلیت Multi-Device برای تمامی‌ کاربران اندروید و iOS واتس‌اپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا