تکنولوژی

استخدام متخصص سئو با حقوق 40 میلیون تومان در ماه

در اصل اهمیت و ارزش یک متخصص سئو حرفه‌ای شبیه به یک بازیکن حرفه‌ای در یک باشگاه فوتبال باسابقه و پر طرفدار است. و همان طور که این بازیکن برای آن تیم فوتبال ارزش زیادی دارد و باعث درآمدزایی بالایی برای آن باشگاه می‌شود در نتیجه باید حقوق بالایی را هم دریافت کند. یک متخصص سئو هم چون باعث افزایش بازدید یک سایت می‌شود باید دارای حقوق بالایی باشد.

شرکت‌های تجاری معروف و استارت‌آپ‌های مشهور در همین ایران حاضر به پرداخت حقوق ماهیانه 40 میلیون تومان برای استخدام یک متخصص سئو حرفه‌ای هستند.

اما نکته جالب توجه این است که یک متخصص حرفه‌ای با این میزان درآمد ماهیانه حاضر نیست که تمام وقت خودش را در طول یک ماه در اختیار یک شرکت قرار دهد!

با توجه به گزارش ویرلن، اگر شما با اصطلاح سئو خیلی آشنایی نداشته باشید احتمالا پرداخت 40 میلیون تومان برای یک متخصص حرفه‌ای سئو عجیب و غیر قابل باور است، اما باید بدانید که پرداخت این مبلغ برای مدیران شرکت‌های تجاری شناخته شده، استارت‌آپ‌ها و سایت‌هایی که دارای بازدید زیادی هستند کاملا به صرف و توجیه پذیر است. زیرا موفقیت در بحث سئو یک سایت می‌تواند درآمد سرشاری (در حدود چند میلیارد) برای یک مجموعه به عمل بیاورد.

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف کلمه‌هایی به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) است. سئو به فرآیندی اطلاق می‌شود که در طی آن یک متخصص سئو در یک بازه زمانی طولانی تلاش می‌کند که یک وب سایت را در کلمات و واژه‌های خاصی به رتبه اول موتورهای جستجویی مانند گوگل برساند.

این موضوع هم کاملا قابل درک است، زیرا در حال حاضر اکثر افراد برای جستجو در مورد هر موضوعی به موتور جستجوی گوگل رجوع می‌کنند و در نتیجه سایت‌هایی که در رتبه های بالای کلمات پر تکرار قرار بگیرند می توانند تعداد بازدیدهای زیادی را از سایت گوگل دریافت کنند. همین موضوع دارای ارزش بسیار زیادی است و باعث افزایش درآمد آن سایت می‌شود.

البته افراد عادی جامعه که جهت رسیدن به جواب هر سوال و یا خرید یک محصول خاص در گوگل جستجو می‌کنند تصور می‌کنند که موتور جستجویی مانند گوگل یک سیستم بسیار هوشمند و پیشرفته است که کاملا خودکار برترین و بهترین سایت‌ها را در هنگام جستسجوی کاربران به آنها پیشنهاد می‌دهد.

درباره این موضوع که گوگل دارای یک سیستم بسیار پیشرفته است و همچنین برای پیدا کردن بهترین سایت و ارائه آن به کاربران از الگوریتم های بسیار پیچیده استفاده می‌کند کسی شکی ندارد. همچنین باید بدانید که هیچ یک از موتورهای جستجوی دیگر در دنیا مانند بینگ (Bing) و یاهو (Yahoo) هم از لحاظ قدرت جستجو قابل مقایسه با موتور جستجوی گوگل نیست.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که یک متخصص حرفه‌ای سئو در سرتاسر جهان با بررسی و مطالعه روزانه مقالات و آموزش‌های موجود در مورد سئو و همچنین اخبارهای مربوط به شرکت گوگل و دیگر سایت‌های مربوط به موضوع سئو مانند سایت MOZ سعی در رسیدن به راهکارها و تکنیک‌های جدید سئو سایت است و با تلاش بسیار زیاد می‌تواند مراحل پیچیده دریافت رتبه برتر سایت گوگل را بپیماید.

از همین جا مشخص می‌شود که یک متخصص حرفه‌ای سئو سایت فردی بسیار زیرک، باهوش و پرتلاش است که توانسته در رقابت شدید موجود در جهان برای بهبود رتبه سایت مورد نظرش موفق باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که افراد زیادی نیستند که بتوانند در این کار موفق شوند. درست است که تعداد سئو کارهای موجود در کشورمان بسیار زیاد هستند و خودشان را متخصص سئو می دانند و معرف می‌کنند، اما باید بدانید که تعداد کسانی که بتوانند سایت مورد نظر خودشان را در پر جستجوترین کلمات به رتبه اول گوگل برسانند بسیار کم است. در ضمن تعداد سئو کارهایی که در ایران درآمد ماهیانه آنها یک یا دو میلیون تومان در ماه است بسیار زیاد است.

با توجه به نکته‌ای که در بالا بیان شد باید بدانید افرادی که دارای بالاترین تخصص در بهینه سازی سایت و سئو هستند دارای چندین سایت پربازدید هستند و درآمدشان ماهیانه بالای صد میلیون تومان در ماه است. (همان اشخاصی که احتمالا همه ما آنها را می‌شناسیم در دارای سایت‌های پربازدیدی هم هستند)

با توجه به نکات بیان شده، هنگامی که یک کارآفرین تصمیم به استخدام یک سئوکار حرفه‌ای برای وب سایت شرکت یا استارت‌آپ خود می‌کند باید بداند که جهت استخدام اینگونه افراد پیشنهاد خوبی را ارائه دهد. البته در اینجا یک نکته مهم وجود دارد و آن هم اینکه در بسیاری از موارد استفاده از یک سئو کار حرفه‌ای نمی‌تواند برای آن شرکت یا استارت‌آپ موثر باشد بلکه نیاز است یک تیم چند نفری از متخصصین حرفه‌ای سئو بر روی وب سایت مورد نظر با بازه زمانی طولانی کار کنند.

در چنین شرایطی بسیاری از مدیران و یا کارآفرین هایی که توانایی مالی برای پرداخت این هزینه ها را ندارند مجبور به اخذ تصمیمات دیگری می‌شوند.

اولین انتخاب آنها این است که به یک شرکت سئو مراجعه کنند تا بتوانند با هزینه پایین تری مبحث سئو سایت کسب و کار خودشان را پیش ببرند. انتخاب دوم آنها این است که خودشان این مبحث را یاد بگیرند تا بتوانند این بخش بسیار مهم از تجارتشات را رهبری کنند.

افراد متخصص و موفق در حوزه سئو از چه تکنیک هایی جهت بهتر شدن سئو سایت بهره می برند؟

بهترین و با اهمیت ترین تکنیک های بهینه سازی یک سایت و مبحث سئو بطور کلی زیر مجموعه دو بخش اصلی هستند که عبارتند از:

  • سئو داخلی یا On-Page SEO
  • سئو خارجی یا off-Site SEO و یا off-page SEO

سئو داخلی چیست؟

مبحث سئو داخلی شامل تمامی اقداماتی می‌شود که یک سئوکار حرفه‌ای جهت بهینه سازی صفحات یک وب سایت از آنها استفاده می‌کند.

این مبحث از ثبت دامین یا دامنه مرتبط با فعالیت های سایت و تهیه یک هاست پر سرعت، امن و پایدار شروع می‌شود و سپس با برنامه نویسی و طراحی سایت براساس الگوریتم های جدید سئو ادامه پیدا می‌کند و به مهم ترین و با ارزش ترین بخش یک سایت یعنی تولید محتوا براساس استانداردهای به روز سئو سایت و ایجاد لینک داخلی ختم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا