اپل

سیستم تشخیص تصادف خودرو به آیفون و اپل واچ اضافه می‌شود

به نظر می‌رسد که مهندسان اپل این روزها در حال کار روی قابلیتی جدید برای آیفون و اپل واچ هستند که امکان تشخیص تصادف و تماس خودکار با شماره اضطراری ۹۱۱ را برای این دو دستگاه فراهم می‌کند.

وال‌استریت‌ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد که قابلیت مذکور در سال آینده میلادی به گوشی‌های آیفون و ساعت‌های اپل واچ اضافه خواهد شد. در حال حاضر، شرکت گوگل، قابلیتی تقریبا مشابه را از طریق اپلیکیشن Personal Safety برای دارندگان گوشی‌های سری پیکسل خود ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز تصادف خودرو، به صورت خودکار با شماره‌های اورژانس تماس می‌گیرد. در واقع، عملکرد این قابلیت با سرویس‌های پیشرفته به‌کاررفته در برخی خودروهای مدرن از قبیل OnStar جنرال موتورز، استارلینک سوبارو و Uconnect فیات کرایسلر مشابه است.

با این حال، بسیاری از خودروهایی که امروزه در خیابان‌ها تردد می‌کنند، به چنین سرویس‌ها و قابلیت‌هایی ارتباطی مجهز نشده‌اند. بنابراین، تعبیه قابلیت تشخیص تصادف در گوشی‌های آیفون می‌تواند برای افرادی که خودروهای آنان از این امکان بی‌بهره‌اند، کاربردی و حیاتی باشد.

در طی سال‌های اخیر، بسیاری از خودروها به سیستم‌های کارپلی شرکت اپل و اندروید آتو شرکت گوگل مجهز شده‌اند. اپل نیز اخیرا اعلام کرد که ۸۰ درصد از خودروهای جدید سال ۲۰۲۰ همراه با قابلیت کارپلی عرضه شده‌اند.

بنابراین، اضافه شدن سیستم تشخیص تصادف در گوشی‌های آیفون و ارتباط آن با قابلیت کارپلی در خودروها می‌تواند به اپل کمک کند تا پروژه IronHeat را که به منظور ارتباط بیشتر گوشی‌های آیفون با خودروها دنبال می‌شود، تقویت کند.

به نظر می‌رسد که درامد ۲ میلیارد دلاری شرکت جنرال موتورز از سرویس OnStar، تمایل اپل برای راه‌اندازی قابلیتی با کارکردی مشابه در خودروها را دوچندان کرده است. علی‌رغم آنکه فناوری برقراری تماس‌های اورژانسی اپل در گذشته چندان دقیق عمل نمی‌کرد، اکنون و به لطف انبوه اطلاعاتی که این شرکت از طریق پلتفرم آی او اس و واچ‌ او اس از گوشی‌های آیفون و ساعت‌های اپل واچ گردآوری کرده، انتظار می‌رود که سیستم تشخیص تصادف این شرکت با دقت و هوشمندی به مراتب بالاتری عمل کند.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا