تکنولوژیفضا

بلو اوریجین به دنبال ساخت ایستگاه فضایی Orbital Reef

شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس از تصمیم خود برای راه‌اندازی یک ایستگاه فضایی تحت عنوان Orbital Reef خبر داد.

به گفته بلو اوریجین، بهره‌برداری از این ایستگاه فضایی در نیمه دوم دهه جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد. این ایستگاه فضایی به عنوان محلی برای فعالیت و همکاری محققان، مشتریان تجاری و صنعتی و شرکای بین المللی فعالیت خواهد داشت.

بلو اوریجنی برای ساخت Orbital Reef با شرکت فضایی سیرا اسپیس (Sierra Space) همکاری خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین پروژه‌های سیرا اسپیس ‌می‌توان به دریم چیسر (Dream Chaser)، فضاپیمای ویژه برای حمل محموله‌های مختلف به ایستگاه بین المللی فضایی اشاره کرد. گفته ‌می‌شود که دریم چیسر، اولین محموله خود را در سال 2022 به این ایستگاه فضایی منتقل خواهد کرد.

طبق گفته بلو اوریجین، در پروژه Orbital Reef شرکا و حامیانی فعال در حوزه هوافضا از جمله شرکت بوئینگ، Redwire Space، Genesis Engineering Solution و دانشگاه آریزونا حضور دارند و از کمک‌های آنها بهره گرفته ‌می‌شود.

ایستگاه فضایی Orbital Reef که حجم آن به بزرگی ایستگاه بین المللی فضایی برآورد ‌می‌شود، ‌می‌تواند تا 10 نفر را در خود جای دهد. همچنین فضایی خالی نیز برای انجام تحقیقات علمی‌ و زندگی در اختیار این افراد خواهد بود.

بلو اوریجین ‌می‌گوید که Orbital Reef یک ایستگاه چند منظوره محسوب ‌می‌شود که به چندین پورت برای اتصال انواع فضاپیماها و ماژول‌ها مجهز خواهد بود.

از جمله مشتریان اصلی ایستگاه فضایی بلو اوریجین ‌می‌توان به سازمان‌های فضایی، شرکت‌های رسانه‌ای و مسافرتی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اشاره کرد. به گفته بلو اوریجین، این ایستگاه فضایی سرویس‌های «End-to-End» را از قبیل حمل‌ونقل، کمک‌های تکنولوژیکی و خدمات رباتیک به مشتریان ارائه خواهد داد.

بلو اوریجین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مرتبط با این ایستگاه فضایی، هیچگونه اطلاعاتی را در خصوص هزینه ساخت و همچنین میزان سرمایه‌گذاری شرکا برای راه‌اندازی این پروژه منتشر نکرد.

بلو اوریجین به دنبال ساخت ایستگاه فضایی Orbital Reef

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا