تکنولوژیلپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های جدید ایسر با فناوری آنتی باکتریال معرفی شدند

شرکت ایسر اخیرا از چند لپ‌تاپ، تبلت، نمایشگر و قطعات جانبی جدید پرده برداشت که از فناوری آنتی باکتریال بهره ‌می‌برند.

به گفته ایسر، مهندسان این شرکت از فناوری یون‌های نقره برای مبارزه با انواع میکروب و آلودگی روی سطوح مختلفی همچون نمایشگر، کیبورد، شاسی، تاچ‌پد، لولا، حسگر اثر انگشت و… استفاده و آن را در دل جدیدترین محصولات خود پیاده‌ کرده‌اند تا از این طریق، مانع از رشد میکروب روی سطوح شوند.

در این شیوه، یون‌های نقره روی پوشش گورنینگ گوریلا گلس تعبیه و در نمایشگرها و تاچ‌پدها استفاده شد. ایسر اعلام کرد که یون‌های نقره روی سطح شیشه‌ای قرار ‌می‌گیرند و علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها، باعث افزایش مقاومت و خش‌ناپذیری نمایشگر در برابر ضربات و آسیب‌های احتمالی نیز ‌می‌شوند.

محصولات جدید ایسر که به فناوری آنتی باکتریال مجهز شده‌اند شامل لپ‌تاپ‌های TravelMate Spin P4 و Enduro Urban N3 و تبلت Urban T3 ‌هستند. محصول نخست، یک لپ‌تاپ قابل‌تبدیل است که برای کسب‌وکارها طراحی شده و از مشخصاتی همچون پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 Pro و نمایشگر 14 اینچی فول‌ اچ‌دی با قابلیت چرخش 360 درجه بهره ‌می‌برد.

وزن این لپ‌تاپ برابر با 1.53 کیلوگرم و ضخامت آن نیز 17.9 میلیمتر عنوان شده که آن را به یک محصول قابل‌حمل تبدیل ‌می‌کند. باتری این لپ‌تاپ قادر است با یک بار شارژ تا 13.5 ساعت دوام بیاورد. همچنین این باتری از سرعت شارژ بالایی برخوردار است و ‌می‌توان ظرف یک ساعت، شارژ آن را از صفر به 80 درصد رساند.

قرار است این لپ‌تاپ از ژانویه 2022 و با قیمت پایه 1099 دلار وارد بازار آمریکا شود. همچنین در سه ماهه چهارم امسال نیز با قیمت 1119یورو وارد بازار کشورهای اروپایی خواهد شد.

TravelMate Spin P4
TravelMate Spin P4

مدل دوم یعنی Enduro Urban N3 جزو لپ‌تاپ‌های بادوام ایسر محسوب ‌می‌شود که از یک نمایشگر 14 اینچی بهره ‌می‌برد و از مقاومت بالایی در برابر گردوغبار و آب برخوردار است. به گفته ایسر، این لپ‌تاپ ‌می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.2 متری، جان سالم به در ببرد. همچنین بدنه دستگاه نیز در برابر آب، مقاوم است.

در خصوص مشخصات فنی نیز باید گفت که Enduro Urban N3 مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7، گرافیک GeForce MX330 انویدیا و رم 32 گیگابایتی DDR4 عرضه خواهد شد. قیمت پایه این محصول برای عرضه در اروپا برابر با 799 یورو تعیین شده است.

Enduro Urban N3
Enduro Urban N3

و بالاخره تبلت Urban T3 که از یک نمایشگر 10 اینچی فول اچ‌دی، دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی واید، پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک و رم 4 گیگابایتی بهره ‌می‌برد. این تبلت از اواخر امسال و با قیمت شروع 299 یورو وارد بازار خواهد شد.

ایسر در کنار این سه محصول، از یک نمایشگر جدید تحت عنوان VE246Q و ابعاد 23.6 اینچی و ماوس و کیبورد بلوتوثی نیز پرده برداشت.

 

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا