تکنولوژی

ایستگاه‌های تعویض باتری اسکوترهای الکتریکی در چین راه‌اندازی شد

شرکت تایوانی گوگورو (Gogoro) اخیرا اعلام کرد که فناوری تعویض باتری اسکوترهای الکتریکی را در کشور چین راه‌اندازی کرده و تاکنون با دو برند تولیدکننده اسکوتر چینی برای بهره‌مندی از این امکان وارد همکاری شده است.

این شرکت در اوایل امسال رسما از تصمیم خود برای عرضه اسکوترها و فناوری خود به دیگر کشورهای جهان خبر داد و این اقدام اخیر، اولین گام بزرگ گوگورو برای توسعه فناوری خود در مقیاس کلان محسوب ‌‌‌می‌شود.

همچنین در ماه مه سال جاری میلادی، گوگورو همکاری خود را با چند شرکت چینی از جمله Yadea، بزرگ‌ترین تولیدکننده اسکوتر و دوچرخه برقی در این کشور، DJC و دیگر شرکت‌‌‌های بزرگ فعال در این عرصه آغاز کرد.

هوراس لوک، مدیرعامل و از بنیانگذاران گوگورو در این خصوص عنوان کرد که شروع فعالیت این شرکت در چین که بزرگ‌ترین بازار دوچرخه و اسکوتر الکتریکی جهان را با بیش از 300 میلیون کاربر دارد، یک نقطه عطف و دستاورد مهم به شمار ‌‌‌می‌رود.

روز گذشته، دو شرکت چینی Yadea و DJC از نسل جدید اسکوترهای الکتریکی خود با برند Huan Huan رونمایی کردند که با فناوری باتری‌‌‌های قابل تعویض گوگورو سازگار هستند. در این رویداد، شرکت Yadea از دو محصول و DJC نیز از یک محصول پرده برداشت.

شرکت گوگورو بزرگ‌ترین تولیدکننده اسکوتر در تایوان محسوب ‌‌‌می‌شود که به دلیل برخورداری از فناوری تعویض باتری منحصربه‌فرد خود، از شهرت بالایی برخوردار است. این فناوری به کاربران اجازه ‌‌‌می‌دهد تا بدون نیاز به صرف زمان برای شارژ باتری، به راحتی و در کمترین زمان، باتری خالی اسکوتر خود را با باتری جدید و شارژشده، تعویض کنند.

همچنین، در صورت استفاده از این امکان، علاقه‌مندان ‌‌‌می‌توانند اسکوترهای الکتریکی خود را بدون باتری خریداری کنند که در نتیجه، پول کمتری را نیز برای خرید، پرداخت خواهند کرد. در این شیوه، کاربرانی که در این سیستم گوگورو دارای اشتراک ‌‌‌می‌ شوند، ‌‌‌می‌توانند باتری‌‌‌ها را اجاره کنند و با توجه به میزان آمپرساعت مصرفی، هزینه‌ای را پرداخت خواهند کرد.

زمانی هم که شارژ باتری اسکوتر در حال خالی شدن باشد، ‌‌‌می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌‌‌هایی که تحت عنوان GoStation شناخته ‌‌‌می‌شود، آن را با باتری جدید جایگزین کنند. شرکت گوگورو از فناوری ابری یا همان کلاد برای کمک به کاربران به منظور پیدا کردن سریع‌تر ایستگاه‌‌‌های باتری بهره ‌‌‌می‌گیرد.

چینی‌‌‌ها در حالی به استفاده از اسکوترها و دوچرخه‌‌‌های برقی روی آورده‌اند که قرار است تا سال 2025، حدود 250 میلیون خودرو و وسیله مجهز به سوخت‌‌‌های فسیلی از رده خارج شوند. ارائه خدمات گوگورو در چین ‌‌‌می‌تواند آزمایشی برای این شرکت به منظور گسترش بیشتر این فناوری در دیگر کشورهای جهان باشد.

ایستگاه‌های تعویض باتری اسکوترهای الکتریکی شرکت گوگورو در چین راه‌اندازی شد

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا