سامسونگموبایل

موفقیت گوشی‌های سامسونگ از آغاز تا به امروز

سامسونگ نامی آشنا در دنیای امروز است. کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام این غول فناوری را نشنیده باشد، محصولاتی که شرکت سامسونگ تولید می‌کنند به بخشی از زندگی مدرن تبدیل شده‌اند و در بیشتر خانه‌ها می‌توانید یکی از محصولات این برند را پیدا کنید.

یکی از مهم‌ترین محصولات برند سامسونگ گوشی است. گوشی‌های این برند توانسته‌اند از سایر محصولات بازار پیشی بگیرند و امروز می‌توان سامسونگ را سردمدار تولید گوشی‌های اندروید در جهان دانست. در ادامه درباره‌ی روند تکامل گوشی‌های این برند کره‌ای و فراگیر شدن آن در بازار جهانی صحبت خواهیم کرد.

SH-100 آغاز ماجرا

برند سامسونگ کارش را در سال ۱۹۳۸  در کره جنوبی آغاز کرد و در سال ۱۹۶۹ بخش لوازم الکتریکی خود را راه‌اندازی کرد. اولین گوشی موبایل این شرکت SH-100 است که سال ۱۹۸۸ در بازار کره جنوبی عرضه شد.

SGH-600، ورود به اروپا

سامسونگ در سپتامبر ۱۹۹۸ گوشی موبایل SGH-600 را معرفی کرد و این سرآغاز ورود سامسونگ به بازارهای اروپایی بود. SGH-600 بسیار ساده و تمیز طراحی شده بود و بازار هدف آن مشتریان سطح بالا بودند. این طرح جواب داد و سامسونگ به فروش بسیارخوبی دست پیدا کرد. موردتوجه قرار گرفتن SGH-600  باعث شد سامسونگ به فکر قدم بزرگتر بعدی بیفتد.

گوشی‌های گلکسی سامسونگ – قدم بزرگ بعدی

گوشی‌های گلکسی همان چیزی بودند که همه‌چیز را برای سامسونگ تغییر دادند. اولین گوشی Samsung galaxy s در ژوئن ۲۰۱۰ عرضه شد. ورود گوشی‌های سامسونگ به بازار باعث شکسته‌شدن قیمت گوشی‌های اندرویدی و در نتیجه اقبال عمومی نسبت به این گوشی‌ها شد.

Galaxy S9  و S9Plus بهترین گوشی‌های سامسونگ تا به امروز

گوشی‌های گلکسی S9 و s9Plus در سال ۲۰۱۸ عرضه شدند و توجه‌های زیادی را به خود جلب کردند، این گوشی‌ها صفحه نمایش جدید infinity و اسپیکرهای استریو دوگانه  جذاب‌ترین گوشی‌هایی بودند که سامسونگ برای کاربرانش عرضه کرد. سامسونگ در زمینه‌ی دوربین هم در این دو گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش نشان داد و بهترین و به‌روزترین فناوری‌ها را به کار گرفت. لنز dual-aperture به کار گرفته شده در این دوربین‌ها به ویژگی مورد علاقه‌ی افراد زیادی تبدیل شد، زیرا این نوع لنز مانند چشم انسان عمل می‌کند و وابسته به میزان نور ورودی تنظیم می‌شود. این ویژگی باعث شده بود S9 و S9Plus می‌توانستند در هر موقعیتی عکس‌های عالی ثبت کنند. این دوربین در آن زمان توانست از DxOMark امتیاز ۹۹ بگیرد، امتیازی که تا آن زمان به هیچ دوربین دیگری داده نشده بود.

Galaxy S۱۰، S10Plus, S10e

سال ۲۰۱۹ سری S سامسونگ ده ساله شد و همه امیدوار بودند سامسونگ برای این جشن تولد سورپرایز ویژه‌ای داشته باشد و همینطور هم شد. آن‌ها سه عضو جدید خانواده را معرفی کردند: Galaxy S10، Galaxy S10Plus و Galaxy S10e.

Galaxy S10 پرچمداری است که توانست یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای کاربرانش ایجاد کند. این پرچمدار با ظاهری جدید و تعداد زیادی فناوری تازه از جمله پردازنده‌ی سریع‌تر، دوربین‌های حرفه‌ای و شارژ بی‌سیم ۲.۰ وارد بازار شد و همه را شگفت‌زده کرد. هرچند این تمام ماجرا نیست، Galaxy S10 اولین گوشی مجهز به فناوری 5G است.

سامسونگ با Galaxy S10Plus تجربه‌ی خوب S10 را کامل کرد. باتری بزرگتر، دوربین‌های بیشتر و صفحه نمایش بزرگتر امکاناتی هستند که به این گوشی اضافه شده‌اند.

GalaxyS10e نسخه‌ی دیگری است که طراحی جمع و جوری دارد. سامسونگ با عرضه‌ی این گوشی که به صفحه نمایش تخت  HD+ Infinity-O مجهز است ثابت کرد اندازه همه‌چیز نیست و یک گوشی کوچک و بسیار زیبا را برای کسانی‌که علاقه‌ای به موبایل‌های بزرگ ندارند عرضه کرد.

Galaxy S20، S20Plus, S20 Ultra

سامسونگ دهه‌ی جدید را با سه عضو جدید و فوق‌العاده از خانواده‌اش آغاز کرده است: Galaxy S20، S20Plus و S20 Ultra.

سری S20 با دوربین‌هایش همه را شگفت‌زده کرد. به‌روزترین فناوری موجود همراه با خصوصیاتی که دوربین این گوشی‌ها را قابل رقابت با دوربین‌های حرفه‌ای می‌کند باعث شده است بتوانیم آن‌ها را بهترین دوربین گوشی هوشمند تا به امروز بدانیم. به‌علاوه سری S۲۰ با داشتن پردازنده‌ی Exynos990 از نظر سرعت و روان بودن هنگام کار هم کم‌نظیر است. تمام گوشی‌های سری S20 سامسونگ مجهز به فناوری 5G هستند. امروزه با استفاده از خرید اقساطی گوشی سامسونگ سری S نسبت به گذشته، نگرانی کمتری بابت بالا و پایین شدن قیمت‌های گوشی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا