استارتاپ

درخواست سازمان هواپیمایی از پلیس فتا برای مسدود کردن چند اپ

سازمان هواپمایی : آپ، تاپ، روبیکا و اسنپ تریپ مسدود شوند

‏سازمان هواپیمایی کشوری با ارسال نامه‌ای به پلیس فتا درخواست مسدود کردن اپ‌های ‎آسان پرداخت، ‎روبیکا، ‎تاپ و ‎اسنپ تریپ را مطرح کرده است.

به گزارش سیتنا، در این نامه که به امضای مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی رسیده است، از پلیس فتا درخواست شده تا نرم افزارهایی که مبادرت به فروش غیرمجاز بلیط هواپیما می کنند مسدود شوند. در این نامه از اپلیکیشن آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ به عنوان اپلیکیسن های غیرمجاز فروش بلیط نام برده شده است.

نامه سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن اپ های غیرمجاز
نامه سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن اپ های غیرمجاز

جوایبه آپ و اسنپ تریپ

در پی انتشار این خبر، شرکت‌های آپ و اسنپ‌تریپ که نامشان در نامه سازمان هواپیمایی آمده بود، با انتشار بیانیه‌ای به این نامه واکنش نشان داده‌اند. در این بیانیه آمده که «اپلیکشن‌های «اسنپ» و «آپ» مستقلا فروشنده بلیت هواپیما نیستند و تنها به عنوان درگاهی برای انتقال مسافر به «اسنپتریپ» عمل می‌کنند و نیازی به اخذ مجوز جداگانه برای فروش بلیت هواپیما ندارند».

اسنپ تریپ همچنین تاکید کرده که «شرکت آرا جهان نوین گستر اطلس تحت عنوان تجاری «اسنپتریپ» با داشتن مالکیت شرکت خدمات زیارتی و مسافرتی هوایی و جهانگردی «دلیجان پرواز» طی این‌ سال‌ها با مجوز بند الف در حال فعالیت بوده که اپلیکیشن‌های مذکور نیز از طریق همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کنند». آپ نیز در بیانیه خود اعلام کرده شرکت آسان پرداخت پرشین با اخد تاییدیه از سازمان هوا‍پیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مالک شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هلیدا سیر است که این آژانس دارای مجوزهای بند الف، ب و فروش آنلاین است. همچنین این شرکت با شرکت «دلیجان پرواز» برای فروش بلیط در حال همکاری است.

جوابیه تاپ

شرکت تابان آتی پرداز، مالک اپلیکیشن تاپ نیز در واکنش به ادعای سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر غیرمجاز بودن فروش بلیط در این اپ، اقدام به انتشار بیانیه‌ای کرده است. در این بیانیه تاکید شده است که سرویس دهی این اپلیکیشن همواره تحت نظارت مستمر نهادهای مربوطه بوده و روزانه میلیون‌ها تراکنش بدون مشکل بر بستر این پلتفرم انجام می‌شوند.

این شرکت، فعالیت‌های تاپ در زمینه ارائه انواع خدمات گردشگری و فروش بلیط سفر را نتیجه همکاری این مجموعه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که از توابع وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می‌داند. این اپلیکیشن با سیاست فعالیت در حوزه تخصصی و عدم تصدی‌گری در حوزه گردشگری، تفاهم‌ها و قراردادهای مختلفی را با این شرکت‌ها منعقد کرده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به همکاری و مشارکت با آژانس معتبر ارس، تحت مالکیت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اشاره کرد. در این بیانیه تاکید شده است که تاپ در حال حاضر صرفا به عنوان درگاه فروش این آژانس اقدام به عرضه بلیط با نرخ مصوب می‌کند و قرار است به زودی پلتفرم جامعی ایجاد کند تا آژانس‌های معتبر، امکان عرضه خدمات مجاز به مشتریان را پیدا کنند.

متن کامل این بیانیه را می‌توانید از طریق لینک زیر ملاحظه کنید.

بیانیه تاپ در پاسخ به ادعای سازمان هواپیمایی

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا