تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تعداد کاربران تیک تاک از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد

تیک تاک اخیرا اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.

این اپلیکیشن در حالی به چنین موفقیت بزرگی دست یافته که شروع فعالیت آن به آگوست 2018 برمی‌گردد و عملکرد آن زیر ذره‌بین دولت‌های مختلف از جمله آمریکا قرار دارد. این دولت‌ها نسبت به فعالیت‌های شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت‌دنس در گردآوری اطلاعات کاربران نگران هستند.

تیک تاک اما علی‌رغم همه محدودیت‌ها، در دوران همه‎‌‌گیری کرونا رشد چشمگیری را تجربه کرد و توانست در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی، با ثبت 315 میلیون مرتبه دانلود، عنوان پردانلودترین اپلیکیشن جهان را از آن خود کند.

همچنین درآمدهای بایت‌دنس نیز در سال 2020 با رشدی دوبرابری به نسبت سال قبل همراه بود و عدد 34.3 میلیارد دلار را ثبت کرد. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی SensorTower، از زمان شروع به کار تیک تاک، حدود 3.2 میلیارد بار دانلود برای این اپلیکیشن ثبت شده که البته این عدد با احتساب دانلودهای نسخه چینی این اپلیکیشن یعنی Duoyin است.

ممچنین تعداد کاربران فعال ماهانه تیک تاک در ماه آگوست نیز با رشدی 25 درصدی در مقایسه با آگوست سال 2020 همراه بوده است. در ماه ژوئن امسال نیز نیز ارزش بایت‌دنس به425 میلیارد دلار رسید.

عملکرد موفق تیک تاک باعث شد تا دیگر شرکت‌ها نیز از آن الگوبرداری کرده و نمونه‌های خود را وارد بازار اپلیکیشن‌ها کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به فیسبوک و اپلیکیشن Reels، اسنپ‌چپ و اپلیکیشن Spotlight و یوتیوب و اپلیکیشن Shorts اشاره کرد.

اما علی‌رغم ورود رقبای جدید، تیک تاک همچنان در این عرصه یکه‌تازی کرد و به رشد خود ادامه داد. حتی در گزارشی که اخیرا منتشر آمده که اختصاص زمان کاربران به تیک تاک، بیشتر از زمانی است که به اپلیکیشن‌هایی همچون یوتیوب اختصاص می‌دهند.

اخیرا وانسا پاپاس، مدیر ارشد اجرایی تیک تاک نیز طی یک ویدیو در این اپلیکیشن، از کاربران به دلیل رساندن تیک تاک به این جایگاه ویژه تشکر و قدردانی کرد.

بایت‌دنس چندی پیش برنامه‌های خود برای عرضه عمومی‌ سهامش را به دلیل اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه نهادهای رگولاتور چینی علیه شرکت‌های فناوری به تعویق انداخت. چین نسبت به آنچه فعالیت‌های ضدرقابتی شرکت‌های بزرگ فناوری اعلام کرده، بسیار سخت‌گیرانه رفتار می‌کند و عملکرد آنها در گردآوری اطلاعات حساس کاربران را نیز زیر ذره‌بین دارد.

همچنین بایت‌دنس و تیک تاک از جمله شرکت‌های چینی بودند که هدف فرامین اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا قرار گرفتند و فعالیت و حضور آنها در فروشگاه‌های اپلیکیشن آمریکایی ممنوع شد. البته هیچ یکی از این فرامین اجرایی، به مرحله پیاده‌سازی نرسید و جو بایدن با صدور یک فرمان اجرایی جدید، تمامی‌ فرامین اجرایی زمان ترامپ را لغو کرد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا