ارز دیجیتالتکنولوژی

کیف پول حاوی ۶۱۶ بیت کوین بعد از ۹ سال فعال شد

یک کیف پول بیت کوین که نزدیک به ۹ سال غیرفعال و دست‌نخورده مانده بود، پس از ۹ سال فعال شد. آخرین فعالیت این کیف پول دیجیتال که حاوی ۶۱۶ واحد بیت کوین است، به زمانی برمی‌گردد که ساتوشی ناکاموتو، خالق این ارز دیجیتال، در این عرصه فعالیت داشت.

حال و پس از گذشت تقریبا ۹ سال، ارزش این کیف پول که در آن سال حدود ۸۰۰۰ دلار می‌ارزید، به بیش از ۲۶ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر، میلیون‌ها دلار بیت کوین در کیف پول‌های دیجیتالی وجود دارند که در طی سال‌های اخیر فعال و به اصطلاح باز نشده و با توجه به طراحی نیمه‌ناشناس رمزارزها، پیدا کردن ارتباط این اکانت‌ها به افراد یا گروه‌ها امکان‌پذیر نیست.

با این حال، ردیابی هرگونه جابجایی محتوای کیف پول‌ها شدنی است و در صورت انتقال بیت کوین‌ها به صرافی‌ها و تبدیل آن به پول نقد، می‌توان شخص کنترل‌کننده این کیف پول‌ها را شناسایی کرد.

اتفاقاتی از این دست و فعال شدن ناگهانی کیف پول‌ها بی‌سابقه نیست و در طی سال‌های اخیر، چندین نمونه از آن را شاهد بودیم. برای مثال، در نوامبر گذشته، یک شخص ناشناس، بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین را از چهارمین کیف پول بزرگ دنیا که چند سالی غیرفعال بود، جابجا کرد. طبق فهرست ارائه‌شده از سوی BitInfoCharts در خصوص باارزش‌ترین کیف پول‌های غیرفعال نشان می‌دهد که چندین آدرس وجود دارد که آخرین فعالیت آنها به بیش از ۹ سال پیش برمی‌گردد.

در حال حاضر، ارزشمندترین کیف پول دیجیتال، حدود ۸۰ هراز بیت کوین را در خود جای داده که با توجه به قیمت فعلی این رمز ارز، ارزش آن به چیزی حدود ۳.۳ میلیارد دلار می‌رسد.

طبق بررسی‌های مرکز Glassnode که در زمینه تحلیل بازار رمزارزها فعالیت دارد، تقریبا یک سوم از مجموع بیت کوین‌ها که ۲۱ میلیون واحد برآورد می‌شود، در اختیار افرادی قرار دارد که این رمزارز را در کیف پول‌ها و برای مدت زمان طولانی نگهداری می‌کنند.

منبع
Independent

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا