اینترنتتکنولوژیگوگل

کابل زیردریایی جدید گوگل با سرعت انتقال اطلاعات 340 ترابیت بر ثانیه راه‌اندازی شد

گوگل اخیرا اعلام کرد که جدیدترین کابل وب زیردریایی این شرکت که تحت عنوان Grace Hopper شناخته می‌شود، به زودی قابل استفاده خواهد بود.

این کابل که برای نخستین بار در ژوئیه 2020 معرفی شد، قادر است بریتانیا، آمریکا و اسپانیا را به یکدیگر متصل می‌کند و ظرفیت بیشتری را در این کریدورهای ارتباطی ایجاد کند. طبق گفته گوگل، کابل Grace Hopper نقش مهمی‌ را در حمایت از مشاغل در سراسر اقیانوس اطلس ایفا خواهد کرد و پلی ارتباطی میان انگلیس و آمریکا خواهد بود که نمونه آن از سال 2003 تاکنون وجود نداشته است.

در متن بیانیه گوگل آمده است: بسیاری از مردم در سراسر جهان، به طور روزانه از محصولات گوگل برای ارتباط با دوستان و خانواده، سفر از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر، پیدا کردن مشتریان جدید یا صادرات محصولات خود به بازارهای جدید استفاده می‌کنند.

گوگل در ادامه اضافه کرد: کابل Grace Hooper بخشی از سرمایه‌گذاری ما در بریتانیا محسوب می‌شود و از کاربرانی که از محصولاتمان استفاده می‌کنند یا مشتریانی که از ابزارهای ما برای توسعه کسب‌وکار خود بهره می‌گیرند، حمایت می‌کند.

همچنین این پروژه، اولین سرمایه‌گذاری گوگل در حوزه کابل‌های زیردریایی در اسپانیا به شمار می‌رود و قرار است از آن برای گوگل کلاد در مادرید و توسعه زیرساخت‌های جهانی این شرکت، استفاده شود.

به لطف برخورداری از 16 جفت فیبر عظیم، کابل Grace Hooper می‌تواند تا ظرفیت باورنکردنی 340 ترابیت برثانیه، داده‌ها را انتقال دهد. به گفته گوگل، با این ظرفیت، حدود 17.5 میلیون نفر می‌توانند در آن واحد، ویدیوهایی با کیفیت 4K را تماشا کنند.

در حال حاضر، کابل Dunant گوگل، رکورددار این حوزه محسوب می‌شود که قادر به ارائه سرعت 250 ترابیت بر ثانیه‌ای است. از دیگر ویژگی‌های کابل Grace Hooper، برخورداری از تکنیک Fiber Switching است که می‌تواند هرگونه احتمال قطعی را به کمترین حد ممکن برساند.

جین استوول، از کارکنان گوگل در بخش گوگل کلاد معتقد است که این کابل جدید می‌تواند اطلاعات را با سرعت و امنیت بالا انتقال دهد و ارائه خدمات محبوب گوگل را برای کاربران بهبود ببخشد.

گوگل در طی سال‌های اخیر، چندین کابل زیردریایی را راه‌اندازی و مستقر کرده تا بتواند به نیازهای کاربران جهانی به خوبی پاسخ دهد. از جمله این کابل‌ها می‌توان به Firmina، Dunant، Apricot، Blue و Raman اشاره کرد. همچنین این شرکت در 19 شبکه کابلی جهان نیز سهم دارد.

منبع
Techradar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا