خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی مرسدس بنز AMG EQS با توان 750 اسب بخار معرفی شد

مرسدس بنز چندی پیش اعلام کرد که تا سال 2030، تمامی خودروهای خروجی از خط تولید این شرکت به صورت تمام الکتریکی خارج خواهند شد و دیگر خبری از مدل‌های بنزینی و هیبریدی و… نخواهد بود.

حال این شرکت در راستای دستیابی به این هدف، ساعاتی پیش و در خلال نمایشگاه 2021 IAA Mobility، از نسخه تمامی الکتریکی خودروی AMG EQS پرده برداشت. سدانی اسپرت و جذاب که صفر تا صد خود را در 3.4 ثانیه پر‌می‌کند و قادر است با حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها به حرکت درآید.

مرسدس بنز AMG EQS اولین خودروی تولیدی از مجموعه داخلی مرسدس بنز محسوب‌می‌شود به نحوه طراحی و ساخته شده که بتواند ضمن جلب رضایت مشتریان وفادار خود، برای نمونه‌های مشابهی از شرکت‌هایی چن تسلا، خط‌ونشان بکشد.

مرسدس بنز در توضیح AMG EQS‌می‌گوید که «این خودرو یک ماشین رانندگی برای علاقه‌مندان به خودرو است.» اگرچه طراحی و ظاهر شیک این خودرو، نگاه هر خریداری را به خود جلب خواهد کرد، اما سوال اینجاست که هواداران مرسدس بنز چگونه‌می‌خواهند با موتور الکتریکی سایلند این خودر کنار بیایند.

خوشبختانه مرسدس بنز راهکاری را نیز برای این معضل اندیشیده و اعلام کرده که یک سیستم صوتی را روی این خودرو نصب کرده که‌می‌تواند تجربه صوتی مشابهی با خودروهای بنزینی را در کابین و همچنین بیرون آن، ایجاد کند.

در واقع، مرسدس بنز با AMG EQS خود توانسته زنگ خطر را برای شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، آئودی، بی‌ام‌و و… که محصولاتی را در رده خودروهای لوکس الکتریکی طراحی و معرفی کرده‌اند، به صدا درآورد. مشخصات این خودرو نیز به خوبی بیانگر توجه جدی مهندسان مرسدس بنز به این نکته است.

این سدان به دو موتور الکتریکی با حداکثر 751 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده و از یک باتری 400 ولت با توان 107.8 کیلووات ساعت بهره‌می‌برد که آن را از این حیث، بالاتر از مدل‌های ساخت تسلا قرار‌می‌دهد.

مرسدس اعلام کرد که در ساخت این باتری، از 10 درصد کبالت کمتر استفاده کرده است. کبالت، گران‌ترین ماده‌ای مورد استفاده در باتری‌هاست و حذف آن‌می‌تواند کاهش قیمت نهایی را به دنبال داشته باشد. همچنین از کبالت به عنوان «الماس آغشته به خون باتری‌ها» نیز یاد‌می‌شود چراکه برای استخراج آن، از کودکان و همچنین روش‌هایی بهره گرفته‌می‌شود که برای محیط زیست بسیار مضر است.

با این حال، مرسدس بنز اعلام کرد که سیستم مدیریت باتری در AMG EQS به طور اختصاصی برای AMG طراحی شده است. به گفته این شرکت، در حالت‌های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس، تمرکز روی عملکرد است و در حالت کامفورت تمرکز روی مسافت قابل پیمایش خواهد بود.

به گفته مرسدس بنز برای ایجاد صدای ساختگی موتور در حین رانندگی، در این خودرو از اسپیکرها، ساب ووفرها و ژنراتوی صوتی خاصی استفاده شده که‌می‌تواند تجربه صوتی منحصربه‌فردی را در دو حالت که شامل Authentic و Performance‌می‌شوند، ارائه دهند. در واقع، این صداها هم درون کابین و هم بیرون از خودرو به گوش‌می‌رسند.

در داخل کابین AMG EQS نیز شاهد به‌کارگیری از‌هایپراسکرین مرسدس هستیم که شامل سه صفحه نمایش‌می‌شود و کل داشبورد را دربرگرفته است.‌هایپراسکرین مبتنی بر سیستم MBUX این شرکت عمل‌می‌کند.

قابلیت دیگر در این خودرو، AMG TRACK RACE نام دارد که البته به صورت یک آپشن عرضه‌می‌شود. این نرم‌افزار بخشی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX محسوب‌می‌شود و‌می‌تواند بیش از 80 نوع از اطلاعات مهم همانند سرعت، شتاب و… را در حین رانندگی ثبت و ضبط کند. در واقع، عملکرد این قابلیت شبیه به یک اپلیکیشن تناسب اندام است که قادر است عملکرد کلی خودرو را زیر ذره‌بین قرار دهد.

متاسفانه هنوز جزییاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه مرسدس بنز AMG EQS منتشر نشده اما بعید به نظر‌می‌رسد با قیمتی کمتر از 120 هزار دلار وارد بازار شود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا