سامسونگ

تلویزیون‌های سرقتی سامسونگ از راه دور غیرفعال می‌شوند

سامسونگ به تازگی و در پی سرقت تعدادی از تلویزیون‌های این شرکت در آفریقای جنوبی، اعلام کرد که ‌می‌تواند تما‌می‌ این تلویزیون‌ها را از راه دور غیرفعال کند.

به گفته سامسونگ، قابلیت مذکور تحت عنوان Television Block Function شناخته ‌می‌شود و اخیرا روی تما‌می‌ مدل‌های تلویزیون‌های این شرکت تعبیه شده است. بنابراین، از کار انداختن تلویزیون‌های سرقتی این شرکت کار سختی نیست و تنها از طریق بررسی شماره سریال هر کدام از دستگاه‌های به سرقت رفته، ‌می‌تواند آنها را غیرفعال کند.

بیانیه اخیر سامسونگ در خصوص از کار انداختن تلویزیون‌ها در حالی مطرح شد که چند هفته پیش و در جریان اعتراضات در آفریقای جنوبی، معترضان به یکی از انبارهای این شرکت در شهر Cato Ridge هجوم برده و تعدادی از تلویزیون‌ها را به سرقت بردند. سامسونگ اما اعلام کرد که شماره سریال تما‌می‌ تلویزیون‌های سرقتی را ‌می‌داند و آنها را غیرفعال خواهد کرد.

مایک ون‌لیر، مدیر سامسونگ در آفریقای جنوبی در این رابطه عنوان کرد: در راستای ارزش‌هایمان در استفاده از قدرت فناوری به منظور برطرف کردن چالش‌های اجتماعی، ما به طور مداوم محصولات استراتژیک خود در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی را با قابلیت‌های امنیتی و ابزارهای نوآورانه توسعه و گسترش ‌می‌دهیم. این فناوری مبنی بر غیرفعال کردن از راه دور تلویزیون‌های نیز یکی از همین قابلیت‌هاست که ‌می‌تواند تاثیر مثبتی هم بر صنعت ما و هم بر مشتریانمان داشته باشد.

اگرچه در ظاهر، قابلیت Television Block Function ‌می‌تواند مانع از سرقت تلویزیون‌های سامسونگ شود، اما هنوز جزییات دقیقی در خصوص این ویژگی منتشر نشده و مشخص نیست که آیا دارندگان تلویزیون‌های این شرکت هم ‌می‌توانند با گزارش شماره سریال دستگاه‌های سرقتی خود به سامسونگ، آن را غیرفعال کنند یا خیر؛ و یا اینکه تنها برای تلویزیون‌های به سرقت رفته از فروشگاه‌ها و انبارهای این شرکت کاربرد دارد.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا