اینترنتتکنولوژی

قوانین جدید حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران چینی تصویب شد

چین به تازگی قانون جدیدی را به منظور حفاظت از اطلاعات شهروندان خود تصویب کرد. قانونی که با نام «حفاظت از اطلاعات شخصی» یا PIPL شناخته و شامل مجموعه‌ای از قوانین پیرامون نحوه گردآوری، پردازش و حفاظت از اطلاعات کاربران می‌شود.

بر اساس این قانون، فرآیند جمع‌آوری اطلاعات کاربران چینی محدود خواهد شد و شرکت‌ها می‌بایست این اجازه را به کاربران خود بدهند تا بر نحوه استفاده از اطلاعات شخصی‌شان کنترل داشته باشند. برای مثال، کاربران می‌توانند اجازه استفاده از اطلاعاتشان توسط شرکت‌ها در تبلیغات هدفمند را صادر یا آن را متوقف کنند.

رویترز با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت که یکی از الزامات موجود در قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران برای شرکت‌ها این است که می‌بایست شخصی را به عنوان مسئول حفاظت از اطلاعات کاربران تعیین و معرفی کنند.

همچنین پلتفرم‌های مختلف باید به صورت دوره‌ای، گزارش‌هایی را که نشان‌دهنده تبعیت از این قوانین است، ارائه دهند. هر گونه شرکت خارجی فعال در کشور چین نیز که با اطلاعات شهروندان چینی سروکار دارد، می‌بایست از این قوانین تبعیت کند.

قانون حفاظت از اطلاعات شخصی (PIPL) در راستای تلاش دولت چین برای کنترل و مهار شرکت‌های بزرگ فناوری تصویب شده است. این کشور اخیرا از شرکت تنسنت، مالک اپلیکیشن وی‌چت، به دلیل نقض قوانین حفاظت از کودکان در حالت Youth Mode این اپلیکیشن شکایت کرده است.

چین حتی شکایتی دیگر را علیه سه شرکت بزرگ علی‌بابا، دیدی (Didi) و تنسنت ثبت و این سه را به اعمال رفتارهای ضدررقابتی در بازار متهم کرده است. با این حال، تصمیمات دولت چین علیه شرکت‌های بزرگ فناوری تازگی ندارد و این مورد نیز آخرین مورد نخواهد بود.

به هر روی، طبق گفته چینی‌ها، قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از تاریخ 10 آبان ( یکم نوامبر) سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا