تکنولوژی

تی-موبایل نشت اطلاعات ۴۸ میلیون مشتری خود را تایید کرد

چند روز قبل، در خبرها آمده بود که یک هکر، اطلاعات میلیون‌ها کاربر اپراتور تی-موبایل آمریکا را به فروش گذاشته است. گفته می‌شد که او به اطلاعات ۱۰۰ میلیون اکانت دسترسی پیدا کرده و در ازای فروش این اطلاعات، ۶ بیت کوین به ارزش تقریب ۲۷۰ هزار دلار درخواست کرده است.

تی-موبایل نیز در واکنش به این اخبار اعلام کرد که تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است. این شرکت روز دوشنبه، رسما دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران خود را تایید کرد اما حرفی از تعداد کاربرانی که تحت الشعاع این اقدام خرابکارانه قرار گرفتند، نزد.

تا اینکه ساعاتی پیش، تی-موبایل اعلام کرد که فرد هکر توانسته به اطلاعت حدود ۴۸ میلیون مشتری این شرکت دسترسی پیدا کند که این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولید، شماره تامین اجتماعی و جزییات مرتبط با گواهینامه آنها می‌شوند.

این شرکت در واکنش به این اتفاق به وب‌سایت Gizmodo گفت: اگرچه تحقیقات ما همچنان ادامه داد و به دنبال جزییات بیشتری از این اتفاق هستیم، اما اکنون می‌توانیم تایید کنیم که اطلاعات به سرقت‌رفته از سیستم‌های ما شامل برخی از اطلاعات شخصی کاربران می‌شوند.

تی-موبایل در ادامه عنوان کرد که فعلا هیچ شواهدی مبنی بر اینکه اطلاعات مالی، جزییات پرداخت‌ها و اطلاعات کارت‌های اعتباری در میان اطلاعات سرقتی بوده یا خیر، در دست نیست. با این حال، در توضیحات این شرکت آمده که در اقدام اخیر، اطلاعات مشتریان فعلی و قدیمی‌این شرکت در دسترس شخص هکر قرار گرفته است.

با توجه به اتفاق اخیر، تی-موبایل از تمامی‌مشتریان خود خواسته تا پین‌های خود را تغییر دهند و در سرویس Account Takeover Protection ثبت‌نام کنند. همچنین این شرکت به مشتریان خود وعده داد که دو سال استفاده رایگان از سرویس  McAfee ID Theft Protectionرا به آنها اعطا خواهد کرد.

اگرچه این هکر همچنان ادعا دارد که به اطلاعات ۱۰۰ میلیون مشتری تی-موبایل دسترسی پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرد که این موضوع تقریبا ۴۸ میلیون کاربر را درگیر کرده است.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا