استارتاپایرانتحول دیجیتالدیجی‌کالا

تحرکات قابل توجهی در زمینه تسلط فروشگاه‌های آنلاین در حال رخ دادن است

جنگ نوین امروز جنگ اقتصاد دیجیتال است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: جنگ نوین امروز و آینده، جنگ استارتاپی و جنگ اقتصاد دیجیتال است. نباید این جبهه را با بی‌تدبیری در داخل کشور به دست خودمان نابود کنیم.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا اظهار داشت: جنگ نوین امروز و آینده، جنگ استارتاپی و جنگ اقتصاد دیجیتال است. نباید این جبهه را با بی‌تدبیری در داخل کشور به دست خودمان نابود کنیم.

وی افزود: کشورهای غربی با توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع درصدد هستند که میزان رشد خود را در زمینه اقتصاد دیجیتال استارتاپی به ویژه فروشگاه‌های آنلاین به بیشترین مقدار ممکن برسانند. احمدی ادامه داد: در منطقه نیز تحرک‌های قابل توجهی در زمینه تسلط فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های فروشگاهی کالاهای نو و دست دوم غربی در حال رخ دادن است.

وی در همین راستا بیان کرد: بزرگترین پلتفرم‌های فروشگاهی آنلاین و دیجیتال آمریکایی در ترکیه، امارات و عربستان با سرمایه‌گذاری مستقیم یا خرید استارتاپ‌های مشهور منطقه‌ای، می‌خواهند اقتصاد جذاب و داده‌های مردم منطقه را کاملا در اختیار بگیرند. البته در این رقابت چین نیز نمی‌خواهد از مسابقه جدید عقب بماند و علاوه بر توسعه فروشگاه‌های آنلاین بومی خود در برابر رقبای آمریکایی، نیم‌نگاهی به منطقه دارد و در تصاحب فرصت‌های خاورمیانه عقب نیفتاده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: متاسفانه دولت گذشته از ظرفیت پلتفرم‌های فروشگاهی آنلاین داخلی در این زمینه و تسخیر بازارهای منطقه‌ای غافل ماند و حتی بعضا موانعی نیز برای کسب و کارهای بومی در مراکز مختلف دولتی نیز ایجاد کرد.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده ایرانی در پلتفرم فروشگاهی دیجی‌کالا، کالاهای خود را به راحتی به دست مشتریان خود می‌رسانند و بیشتر آنها تولیدات ملی و بومی دارند. چرا نباید این فروشگاه در کشورهایی مثل عراق، افغانستان یا آذربایجان فعالیت کند؟ این بهترین ظرفیت برای صادرات کالاهای ایرانی است.

احمدی عنوان کرد: در گزارشی که به دست بنده از فعالیت‌های سال ۹۹ یک فروشگاه آنلاین ملی رسیده است، واقعیت‌های قابل افتخاری برای نظام و کشور وجود دارد که باید نمونه آن در بقیه کسب‌و‌کارهای ملی آنلاین نیز اجرا شود. وی اضافه کرد: اشتغال برای ۸۲۰۰ نفر و راه‌اندازی یک مرکز پردازش کالای آنلاین به عنوان بزرگترین زیرساخت دانش‌بنیان منطقه برای کشور قابل افتخار است.

منبع
برنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا