خودروهواوی

همکاری هواوی و BAIC در تولید اولین خودروی بنزینی با سیستم عامل هارمونی

از همان ابتدای معرفی سیستم‌عامل هارمونی، هواوی به صورت رسمی اعلام کرد که سیستم‌عاملی همه فن حریف برای استفاده در همه ابزارهای هوشمند توسعه داده است. خودروها یکی از مهمترین ابزارهای زندگی ما هستند و در همین راستا، هواوی و BAIC با همکاری هم قرار است اولین خودرو با سوخت پایه بنزینی و HarmonyOS را به زودی راهی بازار کنند.

چند ماه پیش بود که هواوی به همراه گروه خودروسازی BAIC که یکی از بزرگترین هولدینگ‎‌های خودروسازی چین محسوب می‎شود از سری خودروهای ArcFox Alpha S رونمایی کرد. این خودروها با پیشرانه الکتریکی، اولین خودروهایی بودند که با همکاری دو شرکت از سیستم‎‌عامل و پلتفرم ارتباطی بر پایه هارمونی استفاده می‎کرد.

این خودرو علاوه بر سیستم‎عامل هارمونی از سیستم کنترل اتاق هواوی، تراشه پردازشی هشت هسته‎ای Kirin 990A، رادار هشت‎گانه و سیستم خودران مجهز به 9 دوربین نیز استفاده می‎کرد که یکی از جذاب‎ترین خودروهای هوشمند چینی تولید شده تا به امروز است.

هواوی و BAIC

حالا و در اتفاقی جدید، هارمونی قرار است پای خود را از خودروهای الکتریکی فراتر گذاشته و به محیط خودروهای با پایه سوخت بنزینی نیز وارد شود. در همین زمینه شرکت BAIC با انتشار تیزری اعلام کرده که قصد دارد پلتفرمی کاملاً متصل، باهوش و پیشرفته را به کار گیرد که بر پایه سیستم‎های توسعه داده شده توسط هواوی کار می‎کند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو و اینکه تا چه سطحی از HarmonyOS به عنوان مرکز کنترل و هدایت استفاده خواهد کرد، منتشر نشده است. انتظار داریم این خودرو در گروه میان‎رده وارد بازار شده و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ منتشر گردد.

بنابر گزارش‎های منتشر شده، دو خودروی دیگر BAIC شامل دو مدل SUV به نام‎های Beijing X5 و Beijing X7 Plus نیز قرار است در آینده‎ای نزدیک با همکاری هواوی تولید شوند. ظاهراً مدل Beijing X5 قرار است از فناوری هدایت راکب سطح L2+ نیز پشتیبانی کند که سیستمی بسیار کارآمد در شرایط مختلف محسوب می‎گردد.

نکته دیگر در مورد حضور سیستم‎عامل هارمونی در دنیای خودروها آن است که هواوی علاوه بر خودروی SERES SF5 که چند ماه پیش به صورت مستقیم تحت نظارت هواوی و یک استارت‌آپ چینی خلاق تولید شد، با بسیاری از شرکت‎های دیگر از جمله مرسدس بنز، فولکس واگن، BYD، GAC و … نیز وارد همکاری شده است.

این شرکت با ثبت رسمی پلتفرم Huawei Autoware نیز به تازگی عزم جدی خود برای ساخت سیستم‎‌های خودران را نشان داده و می‎تواند پلتفرم‎های پیشرفته‎‌ای را در این زمینه وارد بازار کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا