بازیگوناگون

فروش یک نسخه از بازی سوپر ماریو به قیمت ۲ میلیون دلار

کمتر از یک ماه پیش، یک نسخه از بازی سوپر ماریو 64 (Super Mario 64) با قیمت 1.56 میلیون دلار به فروش رفت و اکنون این رکورد با پرداخت 2 میلیون دلار برای بازی سوپر ماریو (Super Mario Bros) شکسته شد.

راب پتروزو، از مدیران وب‌سایت Rally که در زمینه خرید و فروش اشیای کلکسیونی فعالیت دارد، در گفت‌وگو با نیویورک تا‌می‌اعلام کرد که خریداری ناشناس، یک نسخه مهر و موم‌شده از بازی سوپر ماریو را با قیمت 2 میلیون دلار خریداری کرد.

عملکرد Rally در مقایسه با دیگر حراجی‌‌ها همانند Heritage Auction متفاوت است؛ بدین صورت که این وب‌سایت ابتدا اشیای کلکسیونی را خریدار ‌می‌کند و از افراد ‌می‌خواهد تا روی آن سرمایه‌گذاری کنند. سپس زمانی که شخصی تصمیم به خرید این شی ‌می‌کند، این وب‌سایت پیشنهاد ارائه‌شده را با افراد سرمایه‌گذار مطرح ‌می‌کند و در صورت موافقت آن‌‌ها، فروش این شی آغاز ‌می‌شود.

این نسخه از بازی سوپرماریو که قدمت آن به سال 1985 بر‌می‌گردد، در آوریل سال 2020 توسط این وب‌سایت با قیمت 140 هزار دلار خریداری شد. سپس 3000 سهم و هر کدام به مبلغ 50 دلار به خریداران فروخته شد.

در طی ماه‌‌های اخیر، موجی از خرید اشیای کلکسیونی در میان علاقه‌مندان شکل گرفته و به اعتقاد پتروزو ما در آغاز ورود به ترندی جدید در زمینه جمع‌آوری کلکسیون بازی‌‌های ویدیویی هستیم و هر چه زمان بگذرد، افراد بیشتری به این عرصه کشیده ‌می‌شوند و توجه بیشتر از عامه مردم به آن جلب خواهد شد.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا