گوگل

گوگل اوایل مهرماه به پشتیبانی از این گوشی‌ها پایان می‌دهد

اگر از کاربرانی هستید که همچنان از گوشی‌هایی با نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنید، به نظر می‌رسد که باید به زودی به فکر خرید گوشی جدیدی برای خود باشید.

گوگل اخیرا اعلام کرد که از تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) به پشتیبانی از اندروید 2.3.7 و نسخه‌های قبل از آن پایان می‌دهد. این یعنی دیگر کاربرانی که از گوشی‌های قدیمی مجهز به این نسخه‌های اندروید استفاده می‌کنند، قادر به ثبت‌نام در گوگل اکانت و استفاده از اپلیکیشن‌های این شرکت نخواهند بود.

البته امکان دسترسی به برخی از خدمات گوگل همانند جیمیل یا گوگل مپس از طریق مرورگر وب وجود خواهد داشت اما برای بهره‌مندی از این امکان، می‌بایست دستگاه به اندروید ۳ به‌روزرسانی شده باشد. گوگل در ایمیلی که به کاربران ارسال کرده، دلیل این تصمیم را حفاظت از حریم خصوصی اکانت آن‌ها عنوان کرد.

برای درک بهتر قدیمی‌بودن این دستگاه‌ها باید گفت که اندروید 2.3.7 حدود ۱۰ سال پیش عرضه شد. در حال حاضر، بیش از سه میلیارد دستگاه فعال اندرویدی در جهان وجود دارد و با توجه به عرضه گوشی‌های جدید در هر سال، می‌توان گفت که تعداد افرادی که همچنان به این نسخه‌های قدیمی‌وفادار مانده‌اند، زیاد نیست.

گوگل چند سالی است که این نسخه از اندروید و نسخه‌های قدیمی‌تر را در دسته‌بندی «سایر» قرار داده و سخت‌افزار این دستگاه‌ها نیز به گونه‌ای است که به سختی می‌تواند بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های موجود در گوشی‌های امروزی را اجرا کند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا